Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wegenwerken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171232)

subocaj 15 mei 2012 14:43

Wegenwerken.

Net alsof dat alleen in en rond Brussel zo is.
Ik ben het ongeveer volledig beu, dat heel België, ook in kleinere gemeenten, 6 maanden voor verkiezingen, alles opbreken wat er maar op te breken valt. Niets is nog normaal bereikbaar.
Terwijl er overal verkeersdrempels worden aangelegd van 40 cm hoog, is een gaatje van 40 cm br en 10 cm diep, genoeg om in alle gemeenten, die zelfs geen nagel hebben om aan hun kont te krabben, de belastingbetaler weer op kosten te jagen.

Boduo 16 mei 2012 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6126718)
Ik ben het ongeveer volledig beu, dat heel België, ook in kleinere gemeenten, 6 maanden voor verkiezingen, alles opbreken wat er maar op te breken valt. Niets is nog normaal bereikbaar.
Terwijl er overal verkeersdrempels worden aangelegd van 40 cm hoog, is een gaatje van 40 cm br en 10 cm diep, genoeg om in alle gemeenten, die zelfs geen nagel hebben om aan hun kont te krabben, de belastingbetaler weer op kosten te jagen.

Juist: ik moest gisteren naar een dorp in de nabijheid van Veurne. Ik heb daar bijna 1 vol uur rondgereden langs allerlei omleidingen. Toen ik er bijna was, reed er een toeristisch "treintje" op de smalle weg. Een ganse rij auto's er achter aan voor 15 minuten...
Grrrrrrrr.

omaplop 16 mei 2012 09:08

Ja maar als de wegen vol putten liggen, wordt er ook gezaagd!!
Het is wel een feit dat er te weinig wordt doorgewerkt zodat alle werken TE lang duren.

Soms zie je dagenlang geen kat werken , maar de omleidingen, versmallingen snelheidsbeperkingen .......blijven wel. Dat vooral maakt de mensen kwaad.

subocaj 16 mei 2012 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6127472)
Ja maar als de wegen vol putten liggen, wordt er ook gezaagd!!
Het is wel een feit dat er te weinig wordt doorgewerkt zodat alle werken TE lang duren.

Soms zie je dagenlang geen kat werken , maar de omleidingen, versmallingen snelheidsbeperkingen .......blijven wel. Dat vooral maakt de mensen kwaad.

Maak je niet ongerust, de week voor de verkiezingen zijn alle kies bureaus bereikbaar!;-)

Liederik 16 mei 2012 09:15

Citaat:

Ze zou een voorbeeld moeten nemen aan Crevits; een duidelijke meerjarenplanning (1. repareren wat in puin ligt - 2. verbeteren wat kan - 3. nieuwe wegen aanleggen) , het buget spreiden inplaats van 1 prestigeproject en op naar de volgende ministerpost, en vooral, vooral; duidelijk communiceren via internet, radio, tv; slim inplannen (zomer), en je eraan houden.

subocaj 16 mei 2012 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6127481)
Ze zou een voorbeeld moeten nemen aan Crevits; een duidelijke meerjarenplanning (1. repareren wat in puin ligt - 2. verbeteren wat kan - 3. nieuwe wegen aanleggen) , het budget spreiden in plaats van 1 prestigeproject en op naar de volgende ministerpost, en vooral, vooral; duidelijk communiceren via internet, radio, tv; slim inplannen (zomer), en je eraan houden.

Zijn de grootste hoop van die gemeente klunzen, geen partijgenoten van Crevits?

Liederik 16 mei 2012 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6127492)
Zijn de grootste hoop van die gemeente klunzen, geen partijgenoten van Crevits?

Ja, en Jean-Marie Dedecker en Leterme zijn ook westvlaams, en Mata Hari en Bonnie Tyler zijn ook vrouwen.

Bollywood 16 mei 2012 09:39

In brussel wordt de jubelparktunnel gesloten van 11 juni tot 15 september. Wordt dus één groot verkeersinfarct gedurende die maanden aan de oostkant van brussel.

vrijevlaming 16 mei 2012 10:02

het allemaal de schuld van de sossen

subocaj 16 mei 2012 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6127554)
het allemaal de schuld van de sossen

Van N-VA en PvdA!;-)

Amon_Re 16 mei 2012 10:16

Citaat:

:thumbsup:

Txiki 16 mei 2012 11:31

Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.

Bollywood 16 mei 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6127652)
Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.

Zorg er dan eerst voor dat ze op tijd komen of nog beter dat ze veilig zijn. Als ik gemiddeld één maal per maand overvallen wordt in de metro, wel dan neem ik de wagen.

Txiki 16 mei 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6127658)
Zorg er dan eerst voor dat ze op tijd komen of nog beter dat ze veilig zijn. Als ik gemiddeld één maal per maand overvallen wordt in de metro, wel dan neem ik de wagen.

Word jij zo vaak overvallen in de metro? Wat doe jij daarvoor?

En goed, het is je keuze de auto te nemen. Sta dan ook maar in de file en ondervind dan ook maar hinder door wegenwerken. Mensen moeten keuzes maken en daar zijn altijd voor- en nadelen aan verbonden. Leer ermee leven.

santos 16 mei 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6127658)

Ik denk dat de auto dan zelfs te gevaarlijk is voor u, want ge zou wel eens slachtoffer kunnen worden van carjacking in de file of aan't stoplicht.

Vladja 16 mei 2012 13:10

In mijn gemeente worden alle gemeentelijke wegenwerken ruim op voorhand (meestal enkele maanden) aangekondigd. We krijgen dan een duidelijke folder waarin staat van wanneer tot wanneer de werken duren, welke alternatieve wegen we kunnen nemen en welke tijdelijke aanpassingen (zoals tweerichtingstraat wordt eenrichtingstraat) er zullen gelden.

Wegenwerken blijven natuurlijk voor veel miserie zorgen, maar ik heb niet te klagen over de manier waarop men het in mijn gemeente aanpakt. Wat nog niet wil zeggen dat ik daarom voor de huidige bestuursploeg zal stemmen ...

Bollywood 16 mei 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6127770)
Ik denk dat de auto dan zelfs te gevaarlijk is voor u, want ge zou wel eens slachtoffer kunnen worden van carjacking in de file of aan't stoplicht.

Nog niet gehad...

Steben 16 mei 2012 13:32

Wegenwerken ... ja just ... tzijn weer (gemeente)verkiezingen
altijd hetzelfde
Net zoals "grote" bouwvergunningen die geweigerd worden (lekker het volk sussen) en na oktober er toch zullen doorkomen (lekker voor het geld kiezen).

Bollywood 16 mei 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6127663)
Word jij zo vaak overvallen in de metro? Wat doe jij daarvoor?

En goed, het is je keuze de auto te nemen. Sta dan ook maar in de file en ondervind dan ook maar hinder door wegenwerken. Mensen moeten keuzes maken en daar zijn altijd voor- en nadelen aan verbonden. Leer ermee leven.

Wat je daarvoor doet. Lang werken en dan in kostuum s avonds laat de metro op. Ik moet eraf in een eindstation en dan zit je vaak alleen in een wagon met wat "kinderen" die daar waarschijnlijk al de gehele dag zitten en het leuk vinden om een mes tegen uw ribben te duwen.

Na drie maanden het opgegeven. Verkeerswerken heb ik geen problemen mee, zolang ze problemen oplossen. Een extra bustrook aanleggen is geen probleem oplossen. Daarenboven als ze een stuk weg afsluiten zoals nu reeds één rijvak in de jubeltunnel, dan heb ik graag dat ze ook werken. Als je er nooit iemand bezig ziet, vraag ik me het nut af om af te sluiten...

subocaj 16 mei 2012 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vladja (Bericht 6127787)
In mijn gemeente worden alle gemeentelijke wegenwerken ruim op voorhand (meestal enkele maanden) aangekondigd. We krijgen dan een duidelijke folder waarin staat van wanneer tot wanneer de werken duren, welke alternatieve wegen we kunnen nemen en welke tijdelijke aanpassingen (zoals twee richting straat wordt een richting straat) er zullen gelden.

Wegenwerken blijven natuurlijk voor veel miserie zorgen, maar ik heb niet te klagen over de manier waarop men het in mijn gemeente aanpakt. Wat nog niet wil zeggen dat ik daarom voor de huidige bestuur ploeg zal stemmen ...

Hier is het zo, dat sedert vorig jaar het van mijn fusie gemeente niet een straat, maar in de andere fusie gemeente en in het zogenoemde stadsgedeelte alles gelijktijdig opgebroken word.
Nu zelfs weer op een plaats, die vorig jaar ook al 6 maanden afgesloten is geweest.
Gelukkig behoren we al tot die gemeenten, waar de opcentiemen de hoogste zijn van gans België.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be