Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Church of Satan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171243)

Illuminatus 15 mei 2012 21:57

Church of Satan

Ik had graag eens geweten wat jullie vinden van de in Amerika opgerichte 'Church of Satan'.

Bijgevoegde link naar Youtube geeft u een verrassend beeld van deze groep mensen en hun filosofie.

Ik was eerlijk gezegd aangenaam verrast en herken enorm veel ideeën en waarden in hun levensbeschouwing. De rituelen spreken me echter heel wat minder aan.....

Bekijk deze documentaire en je zal zien dat de vele vooroordelen smelten als sneeuw voor de zon.

http://www.youtube.com/watch?v=bTX0bGRhb3E

Bovenbuur 15 mei 2012 22:05

Ketterij, bokkenrijders vooruit!

[/k&k]

Dat is dat clubje van Anton laVey toch? Een soort anti-religieuze Libertariërs die zichzelf cooler vinden als ze een sekte lijken? Ik heb er niet zoveel mee, ik laat ze lekker.

Illuminatus 16 mei 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6127217)

[/k&k]

Dat is dat clubje van Anton laVey toch? Een soort anti-religieuze Libertariërs die zichzelf cooler vinden als ze een sekte lijken? Ik heb er niet zoveel mee, ik laat ze lekker.

Ik vind hun filosofie nochtans enorm logisch : ieder is vrij om te doen wat hij/zij wil zonder daar een ander mee lastig te vallen. Dat kun je niet bepaald van de bijbelprekende fundi's in de USA en gereformeerd Nederland zeggen...om van de moslims nog maar te zwijgen! Georganiseerde religie is puur vergif voor de democratie....:evil:

Munglik 16 mei 2012 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6127856)
Ik vind hun filosofie nochtans enorm logisch : ieder is vrij om te doen wat hij/zij wil zonder daar een ander mee lastig te vallen. Dat kun je niet bepaald van de bijbelprekende fundi's in de USA en gereformeerd Nederland zeggen...om van de moslims nog maar te zwijgen! Georganiseerde religie is puur vergif voor de democratie....:evil:

Waarom moeten ze er dan in godsnaam een sekte van maken?

giserke 16 mei 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6127217)

[/k&k]

Die vent staat nochtans niet op mijn personeelslijst.

OilOnFire 16 mei 2012 15:27

:roll:Siiiissssssss ()

(neo)geopolitiek 16 mei 2012 15:32

al even zielig als andere religieuze en semi-religieuze aanhangers

Illuminatus 16 mei 2012 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6127862)

Waar haalt u het dat het hier om een sekte gaat??? Bekijk de link op Youtube en oordeel dan:roll:

Illuminatus 16 mei 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek (Bericht 6127957)
al even zielig als andere religieuze en semi-religieuze aanhangers

Church of Satan is een levenswijze/filosofie...ze geloven nergens in : niet in een god maar ook niet in een duivel of Satan. Hun filosofie is verre van zielig, bekijk de youtube-link (vooral het interview met het 'hoofd' van de beweging)

Munglik 16 mei 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6128109)
Waar haalt u het dat het hier om een sekte gaat??? Bekijk de link op Youtube en oordeel dan:roll:

Vervang sekte door religie dan.

Supe®Staaf 16 mei 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6127862)

Dan trekken ze misschien subsidies zoals hier het Humanistisch verbond: centen beuren omdat ze in niks geloven.
Faut le faire.
Charlatans...

Illuminatus 16 mei 2012 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6128162)
Dan trekken ze misschien subsidies zoals hier het Humanistisch verbond: centen beuren omdat ze in niks geloven.
Faut le faire.
Charlatans...

De Church of Satan is nochtans TEGEN elke subsidie voor eender welke religie, sekte of wat dan ook.....bekijk eerst het interview eens alvorens uw conclusies te trekken.:twisted:

Waarom zouden religies überhaupt een cent moeten krijgen van de overheid?:roll:

Illuminatus 16 mei 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6128154)
Vervang sekte door religie dan.

Het is GEEN religie NOCH een sekte!

Het is een vrijwillig 'broederschap/zusterschap' met een gemeenschappelijke visie op het leven en de medemens (waarbij zij de meerderheid als kuddedieren beschouwen...en terecht trouwens:twisted:)

Brian Hugh Warner (als artiest beter bekend als Marilyn Manson) is een zéér representatief sympathisant van de beweging. En als je een beetje door het hele showgedoe kijkt, zal je merken dat deze man een zeer scherpe analyse maakt van de mensheid (bekijk eens een interview met MM).

'The beautiful people' gaat over de domme massa, 'the Nobodys' vertelt hoe we doelbewust 'lomp' worden gehouden door o.a. de religies

IllumDown 17 mei 2012 09:46

Satanisten zijn echt niet een klein clubje ergens diep weggeborgen. Dat heb ik ook altijd gedacht, maar we worden wereldwijd geregeerd door een satanische cult!
Je moest Hollywood eens doorlichten! Barst van de satanisten!
Daar is LaVey een soort 'icoon' en in de film "From Paris with love' is John Travolta bijna de gelijkenis van LaVey.
Btw Hollywood komt van de druiden die met hun toverstokje hun toverkunsten
(zwarte magie) over ons uitstorten (Holly-Wood)
Men kan zich ook eens gaan verdiepen in de hogere graden (>33) van de vrijmetselaarij. Dat zijn nl. ook satanisten! Dat is op te zoeken in de werken van een zeer hoog aangeslagen (binnen de vrijmetselaari) man, Albert Pike.
En bezie dan eens hoeveel mensen op hoge posten (politiek, media, universiteiten etc.) een vrijmetselaarijgraad hebben hoger dan de 33ste! Neem dan de volgense stap en die is dat satanisten alles 'omdraaien'. Dus hebben ze het over 'vrede'dan bedoelen ze oorlog etc.
En satanisten hebben er geen enkele moeite mee om te liegen.
Snapt U nu waarom er in de politiek zo veel gelogen wordt?

Supe®Staaf 17 mei 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6128328)
De Church of Satan is nochtans TEGEN elke subsidie voor eender welke religie, sekte of wat dan ook.....bekijk eerst het interview eens alvorens uw conclusies te trekken.:twisted:

Nou goed.
Dan hebben ze mijn zegen.
;-)

Citaat:

Waarom zouden religies überhaupt een cent moeten krijgen van de overheid?:roll:
Waarom zouden subsidies überhaupt moeten bestaan?

IllumDown 17 mei 2012 10:07

en natuurlijk zijn Satanisten religieus! Als een satanist zegt dat ie dat niet is geloof ik hem toch niet, omdat ik per definitie een satanist niet geloof! Het zijn leugenaars van de bovenste plank!

Munglik 17 mei 2012 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6128341)
Het is GEEN religie NOCH een sekte!

Het is een vrijwillig 'broederschap/zusterschap' met een gemeenschappelijke visie op het leven en de medemens (waarbij zij de meerderheid als kuddedieren beschouwen...en terecht trouwens:twisted:)

Brian Hugh Warner (als artiest beter bekend als Marilyn Manson) is een zéér representatief sympathisant van de beweging. En als je een beetje door het hele showgedoe kijkt, zal je merken dat deze man een zeer scherpe analyse maakt van de mensheid (bekijk eens een interview met MM).

'The beautiful people' gaat over de domme massa, 'the Nobodys' vertelt hoe we doelbewust 'lomp' worden gehouden door o.a. de religies

'Church of Satan' -_-

(neo)geopolitiek 17 mei 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6128712)
'Church of Satan' -_-

idd moesten ze nu hun clubje "niets mee te maken wij vinden iedereen lief" zou ik er geen probleem mee hebben

cookie monster 17 mei 2012 14:40

aangepast:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6127856)
Georganiseerde religie is puur vergif voor de democratie....:evil:

Georganiseerde religie is puur vergif voor de democratie....:evil:

giserke 17 mei 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IllumDown (Bericht 6128593)
Satanisten zijn echt niet een klein clubje ergens diep weggeborgen. Dat heb ik ook altijd gedacht, maar we worden wereldwijd geregeerd door een satanische cult!
Je moest Hollywood eens doorlichten! Barst van de satanisten!
Daar is LaVey een soort 'icoon' en in de film "From Paris with love' is John Travolta bijna de gelijkenis van LaVey.
Btw Hollywood komt van de druiden die met hun toverstokje hun toverkunsten
(zwarte magie) over ons uitstorten (Holly-Wood)
Men kan zich ook eens gaan verdiepen in de hogere graden (>33) van de vrijmetselaarij. Dat zijn nl. ook satanisten! Dat is op te zoeken in de werken van een zeer hoog aangeslagen (binnen de vrijmetselaari) man, Albert Pike.
En bezie dan eens hoeveel mensen op hoge posten (politiek, media, universiteiten etc.) een vrijmetselaarijgraad hebben hoger dan de 33ste! Neem dan de volgense stap en die is dat satanisten alles 'omdraaien'. Dus hebben ze het over 'vrede'dan bedoelen ze oorlog etc.
En satanisten hebben er geen enkele moeite mee om te liegen.
Snapt U nu waarom er in de politiek zo veel gelogen wordt?

Ja idd, ik wordt vaak "de werkgever van het jaar" genoemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be