Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kris Peeters oorzaak breuk kartel?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171248)

omaplop 16 mei 2012 08:27

Kris Peeters oorzaak breuk kartel??

Dehaene schrijft in zijn memoires dat Kris Peeters de breuk met het kartel heeft doorgeduwd.

Ik heb het boek niet gelezen, dus kan er mij iemand wat meer daarover vertellen??

Steben 16 mei 2012 08:36

Kris? ben je hier?

Vito 16 mei 2012 08:38

Dehaene zijn memoires?

Wat kan je leren uit de opgeleukte herinneringen van een pathetische leugenaar en ordinaire zakkenvuller? Hoogstens hoe je ermee weg komt...

santos 16 mei 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6127429)
Dehaene zijn memoires?

Wat kan je leren uit de opgeleukte herinneringen van een pathetische leugenaar en ordinaire zakkenvuller? Hoogstens hoe je ermee weg komt...

niet onbelangrijk als je een carriere in de politiek wil uitbouwen hé

subocaj 16 mei 2012 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6127433)
niet onbelangrijk als je een carriere in de politiek wil uitbouwen hé

Politiek was voor hem een bijbaantje.
Dat was altijd effectief en/of evident, maar voor de rest geen commentaar.;-)
Waarom dan nu een 1000 bladzijden tellend boek, om niet uit te leggen dat hij een maffiosi was en is.

ViveLaBelgique 16 mei 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6128077)
Waarom dan nu een 1000 bladzijden tellend boek, om niet uit te leggen dat hij een maffiosi was en is.

JL Dehaene is geen maffiosi en ook nooit geweest. Zijn memoires zijn de moeite voor iemand die in politiek is geïnteresseerd. Als je geïnteresseerd bent in maffiosi moet je maar de memoires lezen van Berlusconi en alle Pappamafios'en van de Pasok en Nea Dimokratia.

giserke 16 mei 2012 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6128077)

Politiek was voor hem vooral glijmiddel.

fonne 16 mei 2012 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6127413)
Dehaene schrijft in zijn memoires dat Kris Peeters de breuk met het kartel heeft doorgeduwd.

Ik heb het boek niet gelezen, dus kan er mij iemand wat meer daarover vertellen??

Dat stuk gaat over het buitenwerken van Bourgeois uit de Vlaamse regering in 2008. Peeters was toen zo idioot te geloven in de kansen van een "dialoog van Gemeenschap tot Gemeenschap", ondanks het scepticisme van de N-VA. Een paar maanden later moest hij erkennen dat er met Franstaligen effectief niet te praten valt, en in 2009 restte hem niets anders dan de N-VA, Bourgeois incluis, terug binnen te halen.

Scherven A. Mok 16 mei 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6127413)

Elaba Cecil, hier niet komen spammen, gladakker. :-)

Max van Dietschland 16 mei 2012 22:11

Klopt, Leterme stond in september 2008 klaar om naar de koning te gaan om het ontslag van de regering aan te bieden en het kartel te redden. Dit voorstel heeft het niet gehaald in de CD&V partijtop.

Op dat ogenblik is Peeters de eerste figuur van CD&V geworden en is die partij sindsdien alsmaar Belgicistische geworden. Gewoon een vaststelling.

Kris Peeters is een Belgicist, net als zijn volksverradende vriend Beke.

Steben 21 mei 2012 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6128313)
Klopt, Leterme stond in september 2008 klaar om naar de koning te gaan om het ontslag van de regering aan te bieden en het kartel te redden. Dit voorstel heeft het niet gehaald in de CD&V partijtop.

en och arme heeft arme Yves nu ondertussen een snertjobke niet waar.... :roll:

ViveLaBelgique 21 mei 2012 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6128313)

Op dat ogenblik is Peeters de eerste figuur van CD&V geworden en is die partij sindsdien alsmaar Belgicistische geworden. Gewoon een vaststelling.

Kris Peeters is een Belgicist, net als zijn volksverradende vriend Beke.

Ik weet niet wat Uw bronnen zijn maar de N-VA had in ieder geval reeds voor de zomermaanden 2008 beslist om uit het kartel te stappen. Als CD&V hen aan boord wou houwen dan was dit in September 2008 zeker niet hun eerste bezorgheid. Dit is de maand van de val van Lehman Brothers die Fortis, Dexia, Kaupthing en KBC meesleurde in hun val.

vrijevlaming 21 mei 2012 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6133940)
Ik weet niet wat Uw bronnen zijn maar de N-VA had in ieder geval reeds voor de zomermaanden 2008 beslist om uit het kartel te stappen. Als CD&V hen aan boord wou houwen dan was dit in September 2008 zeker niet hun eerste bezorgheid. Dit is de maand van de val van Lehman Brothers die Fortis, Dexia, Kaupthing en KBC meesleurde in hun val.

onzin. En het zou mij verbazen als uw bronnen talrijker en van hoger niveau zijn dan de mijne. :lol:

CD&V heeft N-VA aan de Vlaamse regeringsdeur gezet nadat N-VA op het congres de federale onderhandelingen voor dood had verklaard.

Of dat onder invloed was van Kris Peeters: eerlijk gezegd, geen idee. Maar het valt me wel op dat die bewering uit de mond komt van een ACW'er die met lede ogen moet aanzien dat de enige sterke man die de CD&V nog heeft, een unizoman is met nogal wat raakpunten met N-VA. Ik vraag me af of dit toeval is.

Fieseler 21 mei 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6133947)
onzin. En het zou mij verbazen als uw bronnen talrijker en van hoger niveau zijn dan de mijne. :lol:

CD&V heeft N-VA aan de Vlaamse regeringsdeur gezet nadat N-VA op het congres de federale onderhandelingen voor dood had verklaard.

Of dat onder invloed was van Kris Peeters: eerlijk gezegd, geen idee. Maar het valt me wel op dat die bewering uit de mond komt van een ACW'er die met lede ogen moet aanzien dat de enige sterke man die de CD&V nog heeft, een unizoman is met nogal wat raakpunten met N-VA. Ik vraag me af of dit toeval is.

Deze vaststelling heb ik ook gedaan.
De bekende en aloude CVP traditie van de onvermijdelijke vadermoord.
Het probleem is dus, volgens u, dat de "vaders" zo ongeveer "op" zijn...zo'n beetje zoals de walvissen en Panda's....en nu moeten ze stilaan elkaar opvreten...kortom...de tjeven verdienen niet beter...:lol:

vrijevlaming 21 mei 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6134003)
Het probleem is dus, volgens u, dat de "vaders" zo ongeveer "op" zijn...zo'n beetje zoals de walvissen en Panda's....en nu moeten ze stilaan elkaar opvreten...kortom...de tjeven verdienen niet beter...:lol:

geen idee wat ze daar bij cd&v nog allemaal gaan proberen. Maar op dit moment is peeters de enige sterke man die ze nog hebben, wat Beke en Vanacker ook proberen.

Die laatste is trouwens politiek-territoriaal gezien "dakloos", want hij woont in Brussel en zal daar nooit meer verkozen geraken na de splitsing van BHV. Vraag is dus hoeveel hij waard is indien hij opeens verhuist naar een andere provincie. Ik hoorde hem onlangs weer beweren dat hij w-vlaming is: die haring zal niet braden vrees ik langshier, hoewel het voor een cd&v'er op dit moment nog de enige provincie is waar ze nog wat sterk staan (dankzij leterme in ieper)

Amon_Re 21 mei 2012 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6128172)
Politiek was voor hem vooral glijmiddel.

The visuals 8O

giserke 22 mei 2012 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6134568)
The visuals 8O

Zorg daar zelf voor vies ventje. :-)

fonne 22 mei 2012 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6134003)

Rik Torfs probeert in ieder geval nog altijd om Beke te vermoorden, en zo Mark Eyskens terug voorzitter te laten worden. Als het moet toont Rik Torfs zich dan nog vrijzinniger dan de meest fundamentalistische atheïst, zoals in het euthanasiedebat bleek.

Klarekijk 22 mei 2012 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6127425)
Kris? ben je hier?

Ze moeten van elkaar al eens iest zeggen he , dat leidt de t'jevenstemmers af en zo denken ze dat ze goed bezig zijn .

Trouwens , om de partij niet te veel schade te doen kan je beter afleiden met een crpul en zijn schandaal waar toch niets meer tegen te doen is .

zo zet je de fratsen van Leterme een beetje uit de wind .

Daaaaaaaag Yves , tot 2014 doeiiiiiiiiiiii

RASPOUTINE 22 mei 2012 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6127425)
Kris? ben je hier?

Nee ik ben aan klimmen.
Je gaat me toch weeral niet laten terugkomen hé :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be