![]() |
770pk en 3 liter verbruik
http://www.autozone.be/auto/artikel/...paign=AZauto55
we gaan de wetten nog eens testen ze... BIV 40 |
Ze dachten dat de autoindustrie niet zou inspelen op de nieuwe wetten.
Maar ik denk nu wel niet dat die wagen zer goedkoop zal zijn. :cry: Heb het al gevonden 645.000€ |
Citaat:
Een koopje maw. |
Citaat:
|
hoe zit het met de primaire energie?
Er wordt gesproken over 3l/km. Hoeveel kost het laden? En zit het opladen door de motor in die 3l? 8O |
Citaat:
Die 3 liter is enkel het Normverbruik ttz een rollenbanktest (google op NEFZ) die maar 20 minuten duurt en dus zeer beperkte snelheden, uiteraard profiteert die hybride in die 20´test nog volledig van zijn accu´s en electromotor. Het is dus 3 liter + xx kWh verbruik. En op de basis van die absurde 3 liter = 70 g/km CO2 wordt de CO2 berekend en van daaruit de BIV. En uiteraard is de minimum BIV 40 €. Zo worden alle hybrides of plug-in hybrides sterk bevoordeeld bij de BIV alhoewel ze in de praktijk ongeveer 5 maal zoveel verbruiken eens de accu´s op hun minimum zitten (na 30 �* 80 km) en de brandstofmotor alle energie moet leveren. ADAC heeft bvb de Opel Ampera (plug-in Hybride Benzine getest: Citaat:
Online rekenaar CO2 alle brandstoffen: http://www.ruemmele.ch/eco/co2.php Maar voor die Porsche Hybride zal dat werkelijk gemiddeld verbruik wel een ferm verschil zijn, quasi factor 3 x de Ampera, of pakweg 102 x 3 = 306 g CO2 = hypothetische 10.000 € of maximum BIV... Maar de wet is nu eenmaal zo dat Europa (en de BIV-wet) die praktijkvreemde NEFZ test van 1180 sec of bijna 20´ nemen. http://de.wikipedia.org/wiki/NEFZ ![]() |
test hoeft niet aangepast, het volstaat de elektrische energie mee te nemen in de CO2 uitstoot.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"hoeveel kost het aan energie" he jongens :lol:
|
Citaat:
want in die redenering is het volstrekt idioot om formules op te stellen mbt co2 en energie om tot een taks te komen. |
Citaat:
Dat is niet zo simpel, door een deel van de CO2-uitstoot - of x %-energie van de brandstofmotor - laadt de accu namelijk #/# op of blijft de accu navenant zo lang mogelijk op peil naargelang rijwijze, en dit tijdens het rijden. Wat moet men dan men dat x-deel CO2 ? Ook bij het gas lossen regenereert de accu extra via de electromotor. Kijk bij het nalezen van Wiki is er blijkbaar toch sinds augustus 2011 een Normtest ECE-Norm R 101 voor hybride auto´s, een rit van 11 km tweemaal: eenmaal met volle accu en eenmaal met lege accu, bij de rit met volle accu tellen ze het CO2-equivalent (gemiddelde land ?) ook niet mee = waarde nul, en als die 11 km puur electrisch gaan is het dus 0 CO2 hé. ... En dan de formule waardoor men het verbruik = CO2 quasi (of meer ?) halveert; en daar is - in D - natuurlijk kritiek op. Want wat is lege accu bij een hybride bij het begin van het tweede deel van 11 km ? De accu + E-motor kan namelijk af en toe nog meehelpen als hij boven zijn minimum restwaarde opgeladen wordt tijdens de rit; de electronica regelt dat precies wanneer hij dat precies kan afgeven, bvb soms bij het vertrekken uit stilstand. Naja, voor Be* is de BIV ook maar een eenmalige inschrijvingstaks hé, de werkelijke CO2 wordt ook aan de pomp belast door de accijnzen; in D is het al heel wat anders daar heeft de CO2-uitstoot van een auto ook invloed op de jaarlijkse wegenbelasting. Vb D : want een zware Hybride Mercedes S-klasse komt zo aan 4 liter normverbruik volgens die nieuwe specifieke ECE-Norm R 101. Citaat:
http://www.ecopower.be/ http://www.youtube.com/watch?feature...&v=JtqaWnZ1hPo |
vervolg... blijkbaar heeft men nog 2 jaar nodig om een betere CO2-normtest voor "hybride-voertuigen" in te voeren (EU-richtlijnen wslk)
Citaat:
|
Citaat:
De co uitstoot is van weinig belang. Reken op ongeveer 1000 € extra taks per jaar per schijf van 10'000 € aankoop. |
Citaat:
Natuurlijk is vooral de CO2 van belang bij de aankoop van een nieuwe of tweehandsauto, naargelang de CO2 en nog andere parameters betaal je tussen 40 € en 10.000 € inschrijvingstaks of BIV. (Vlaanderen) Hier een berekeningstool: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
U betaald dus niet de duizenden per jaar die ik als zelfstandige wel moet betalen op mijn wagen natuurlijk. Taks; voordeel alle aard. |
Citaat:
|
Citaat:
Waren of zijn ? Hoezo enorm bevoordeeld ? Over welke duizenden gaat het die jij wel moet betalen ? Kun je nu eens eindelijk duidelijk worden ? En noem dan ook eens AL DIE voordelen van de zelfstandigen wanneer ze hun wagen van "het bedrijf" kunnen afschrijven, of is dat volledig afgeschaft ? ;-) Waarom spreken de "zelfstandigen" of de site zelfstandigen.be , dan van "te beginnen met de heilige en fiscaal meest interessante koe: de auto" Ik google even voor jou bij aftrekbare kosten voor een zelfstandige, kan natuurlijk ook zelfstandig zijn in bijberoep (die ken ik ook, die krijgen ook een deel forfaitair of ze trekken fietsvergoeding :-) ) : ;-) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier moet je zijn: ;-) http://www.belgium.be/nl/belastingen...ezwaarschrift/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be