Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koning Albert II : de eedaflegging en Europa. Wat denkt U ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171287)

zonbron 17 mei 2012 14:25

Koning Albert II : de eedaflegging en Europa. Wat denkt U ?

Reis voor even terug naar de eedaflegging van onze Koning Albert II.

VIDEO - Eedaflegging Koning Albert II

Na het horen van zijn woorden en de huidige situatie in Europa in acht nemend, wat denkt U ? ? ?

Koenraad Noël 17 mei 2012 14:55

Wie gaat het bij de eedaflegging van Filip roepen?

zonbron 17 mei 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6129046)
Wie gaat het bij de eedaflegging van Filip roepen?

Zo ver zijn we nog steeds niet, Albert II is nog steeds Koning der Belgen.

Verder, staat mijn vraagstelling eerder ivm de inhoud van de eedaflegging zelf en de huidige stand van zaken in Europa.

Koenraad Noël 17 mei 2012 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6129061)
Zo ver zijn we nog steeds niet, Albert II is nog steeds Koning der Belgen.

Verder, staat mijn vraagstelling eerder ivm de inhoud van de eedaflegging zelf en de huidige stand van zaken in Europa.

De ongeschondenheid van het grondgebied?

zonbron 17 mei 2012 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6129085)
De ongeschondenheid van het grondgebied?

Jawel, o.a. ...

De schoofzak 18 mei 2012 08:44

Hij doet alleszins weinig aan de blijkbaar lukkende pogingen van de Franstaligen om het Vlaamse grondgebied te schenden.

Verder zijn de Europese afspraken geen schending van het grondgebied. Integendeel.

Klarekijk 18 mei 2012 09:26

De koning heeft in tegenstelling tot democratisch verkozen idioten nog geen fortis en Dexia afaire op zijn geweten . Hij heeft ook niet de kosten van milieu boxen in onze nek gedraait die we nooit hebben gebruikt , en ook geen overheidsgebouwen verkocht om daarna de huurinkomsten in eigen zakken te steken .
Hij heeft ook nog geen energiebedrijven verpatst aan de buurlanden .

We hebben onze rijkdom deels aan zijn voorgangers te danken omdat die de grondstoffen in afrika, zij het dan op onorthodoxse manier hebben weggekaapt .

Deze schandalen in acht nemend , en een handelsmissieop de voet gevolgt in Vietnam , neem ik aan dat Albert on land nog niet ter schande heeft gebracht , en dat Filip , absoluut het beste voor heeft met ons land .

Jammer van de niet herkenning van Alberts buitenechtelijke dochter , maar liever een gezonde vent die eens een slipperke heeft gemaakt dan een kwezel van een Boudewijn .

fonne 18 mei 2012 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6129840)
De koning heeft in tegenstelling tot democratisch verkozen idioten nog geen fortis en Dexia afaire op zijn geweten .

Hij heeft ook niet de kosten van milieu boxen in onze nek gedraait die we nooit hebben gebruikt , en ook geen overheidsgebouwen verkocht om daarna de huurinkomsten in eigen zakken te steken .

Je vergeet natuurlijk de rol die het koninklijk hof indertijd heeft gespeeld bij de verkoop van de Société Générale aan de Fransen. Het Belgisch belang (lees: het grote pakket aandelen van de koninklijke familie) moest in goede handen blijven. Het is uiteindelijk door die verkoop dat ook Electrabel in de klauwen van GDF/Suez is terecht gekomen. De situatie van onze energiemarkt vandaag is dus direct terug te voeren op de inmenging van de koning.

Over de zakelijke avonturen en corrupte praktijken van de Lorre gaan we maar zedig zwijgen. Een idioot blijft een idioot, ook al heeft hij prinsenkleren aan.

Voor de rest betalen we voor een koning die bijna het hele jaar op vakantie is in zijn villa in Chateauneuf-Le-Grasse en zijn yacht in Antibes, om Filippeke rondjes te laten draaien in zijn helicopterke boven het kasteel van Laken, voor een hoop prinskes en prinseskes, ...

Citaat:

We hebben onze rijkdom deels aan zijn voorgangers te danken omdat die de grondstoffen in afrika, zij het dan op onorthodoxse manier hebben weggekaapt .

Inderdaad, dank zij het koninklijk hof, in de figuur van de genocidaire Leopold-II. Wie werd er rijk van de plundering van de Kongo? Juist, Leopold-II eigende zich 50% van alle inkomsten in zijn speeltuin toe. En daar moest hij geen klop voor uitrichten, hij is zelfs nooit in Kongo geweest!

Citaat:

Deze schandalen in acht nemend , en een handelsmissieop de voet gevolgt in Vietnam , neem ik aan dat Albert on land nog niet ter schande heeft gebracht , en dat Filip , absoluut het beste voor heeft met ons land .

Ik denk dat die vooral denken aan het beheren van het familie-kapitaal via een reeks buitenlandse trusts, en het uitmelken van de Belgische staat.

Citaat:

Jammer van de niet herkenning van Alberts buitenechtelijke dochter , maar liever een gezonde vent die eens een slipperke heeft gemaakt dan een kwezel van een Boudewijn .

"eens een slipperke" :rofl:
De Van-Sexen Cobourgs staan wel anders bekend. Nu ja, Boudewijn had het meer voor zijn stiefmoeder.

De schoofzak 18 mei 2012 10:38

Citaat:

De koning heeft in tegenstelling tot democratisch verkozen idioten nog geen fortis en Dexia afaire op zijn geweten .

How gij, geregeld achter de schermen aan een touwke trekken, bijvoorbeeld verhinderen dat sabena met het Nederlandstalige KLM zou samengaan ... dat had begod heel wat banen kunnen redden en miserie voorkomen ...

Citaat:

....

De individuele persoonlijkheidskenmerken doen niet veel ter zake.
Zelfs niet dat de Bouden een executiebevel uitschreef voor een Congolees ...

Die bande de Laeken is niet verkozen;
en na zovele jaren B., zijn ze nog niet in staat om het Vlaams van mijn grootmoederke te verstaan.

Xenophon 18 mei 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6129887)
...

"eens een slipperke" :rofl:
De Van-Sexen Cobourgs staan wel anders bekend. Nu ja, Boudewijn had het meer voor zijn stiefmoeder.

Fabiola.

de Wakkere burger 18 mei 2012 13:36

ik vrees
(als we blijven toelaten dat 'toevluchtsland 'onze bijnaam is )
dat alle verdreven homo's van de wereld bij ons gaan komen

De schoofzak 18 mei 2012 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6130008)
Fabiola.

Die reactie van jou snap ik niet Xeno.

De Brabander 18 mei 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6129813)
Hij doet alleszins weinig aan de blijkbaar lukkende pogingen van de Franstaligen om het Vlaamse grondgebied te schenden.

Verder zijn de Europese afspraken geen schending van het grondgebied. Integendeel.

Uw "Vlaams" grondgebied bestaat gewoon niet. Of alleen in uw hoofd en dat van uw kompanen.

De schoofzak 18 mei 2012 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6130102)
Uw "Vlaams" grondgebied bestaat gewoon niet. Of alleen in uw hoofd en dat van uw kompanen.

Zelfs al zouden de (bevoegdheden van het) Vlaamse Gemeenschap en (de omschrijving van het grondgebied van) het Vlaamse Gewest niet bepaald zijn in de grondvod,
dan nog zou ik het voldoende vinden dat het Vlaamse grondgebied alleen maar zou bestaan in het hoofd van mijn kompanen en mezelf.
Voldoende om mijn politieke strijd verder te zetten.

Xenophon 18 mei 2012 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6130096)
Die reactie van jou snap ik niet Xeno.

Awel, de moeder van Albert en Bauduin, Fabiola.

GZV 18 mei 2012 14:59

[quote=Klarekijk;6129840]De koning heeft in tegenstelling tot democratisch verkozen idioten nog geen fortis en Dexia afaire op zijn geweten . Hij heeft ook niet de kosten van milieu boxen in onze nek gedraait die we nooit hebben gebruikt , en ook geen overheidsgebouwen verkocht om daarna de huurinkomsten in eigen zakken te steken .

Ik heb hem tegen al deze zaken nog nooit horen protesteren.Ik dacht dat een koning ten dienste was van de bevolking.Bang van zijn jobke te verliezen zeker.

Txiki 18 mei 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6130102)

Uiteraard bestaat dat Vlaams grondgebied wel. Alleen niet in uw hoofd en dat van uw kompanen.

fonne 18 mei 2012 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6130008)
Fabiola.

Nee zover ging de incest niet dat hij het met zijn eigen vrouw deed. Of wacht, heu, ... Nu ja, kindjes zijn er toch niet van gekomen.

De schoofzak 18 mei 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6130121)
Awel, de moeder van Albert en Bauduin, Fabiola.

Er werd wel degelijk allusie gemaakt op wat gevos met zijn stiefmoeder. Stief.

Xenophon 18 mei 2012 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6130430)
Er werd wel degelijk allusie gemaakt op wat gevos met zijn stiefmoeder. Stief.

Oh, je wil zeggen dat Fabiola hun echte moeder niet zou zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be