![]() |
Pascal Smets: Engels vervangt Nederlands op de speelplaats
http://de.rechtzetting.be/2012/05/18...e-speelplaats/
Soms worden er ook nog goede initiatieven genomen door Vlaamse overheid. Als we als Vlaming vooruit willen moeten we inderdaad het Nederlands dat wij menen te beheersen laten verworden tot een dode taal. Engels kan je best van jongs af aan gebruiken als omgangstaal en als linqua franca. |
Pascal zou nog tot zoiets in staat zijn, hoor. :-D
|
Citaat:
Dat jij de ironie van 'de Rechtzetting' gebruikt om dit aan te kaarten, is niet alleen vals, maar tegelijk oerdom. |
Citaat:
|
En dat is geen aprilgrap? Ik begrijp de Vlamingen niet meer vrees ik.
|
Citaat:
|
Wie reageert er nu ernstig op een grol en een grap van De Rechtzetting? Komaan zeg, wakker blijven, he.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht al. :-) Citaat:
|
Ach, Vive wilde gewoon even treiteren. En dat is hem nog gelukt ook. Sommigen hun paardjes zijn, denk ik, even groot als een muis...
|
Citaat:
Politieke blindheid kan ver gaan. 8-) |
We zouden kunnen hier al kunnen beginnen.
Draad(je) ipv dat domme thread. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook Geert Bourgeois is het idee genegen volgens de De.Rechtzetting.be. Ik citeer hem:
Ook Geert Bourgeois (N-VA) is tevreden dat er enkel nog Engels zal mogen worden gesproken op de Vlaamse speelplaatsen. ‘We hebben eindelijk een machtig wapen gevonden om de verfransing van de speelplaatsen in de Brusselse Rand tegen te gaan’, meent de minister van Inburgering. Dus volgens De.Rechtzetting.be het is niet een stom bevlogen idee dat komt van Pascal Desmet. Het is een idee van de Vlaamse regering met steun van de voltallige Vlaamse regering. Het is dus nogal zwak om in deze enkel af te geven op Pascal Desmet. Hij wordt gewoon genoemd omdat hij de bevoegdheid van het Vlaamse onderwijs waarneemt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be