![]() |
Noodkreet Spanje voor begin Eurotop
De Spaanse premier Rajoy heeft gezegd
dat zijn land dringend geld nodig heeft en dat Spanje het met de huidige hoge rentestand niet lang meer volhoudt.Hij zei dat vanmiddag na overleg met president Hollande in Parijs. De twee spraken met elkaar voor het begin van een speciale Eurotop in Brussel.De Europese regeringsleiders zijn daar op dit moment bijeen. Rajoy vindt dat de ECB staatsobligaties moet kopen van de zwakkere landen. Hollande herhaalde zijn pleidooi voor eurobonds,waarmee de eurolanden samen hun staatsschuld kunnen financieren.De rente van de rijkere landen stijgt dan. Bron : NOS TT Dexia Holding heeft voor 34 miljard Euro Spaans papier in bezit. Als Spanje valt dan is dit het einde vd Euro en onze huidige welvaart. |
Wat doet dit in Binnenland?
Graag een link naar een bron. |
Citaat:
NOS-TT |
pagina 129 NOS-tt ;)
Citaat:
|
Is het zijn land of zijn het de banken, die weeral belastinggeld van alle Europese burgers willen hebben?
|
Citaat:
|
De euro gaat belgie nog splitsen zeg ik u
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als den boel maar ten onder gaat :cheer: |
Citaat:
|
:onfire:
Citaat:
|
Rajoy vroeg maatregelen te nemen om de rente op staatspapier van probleemlanden te verlagen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier, goeie Ierse analyse: http://www.eirigi.org/latest/latest220512.html |
Citaat:
|
Ik wil Spanje wel steunen door huisje kopen aan de spaanse costas aan een zeeeer lage intrestvoet, geleend bij een Spaanse bank die wordt recht gehouden door Europees geld en daarmee ook ons geld zodat ik er ook een beetje mee kan profiteren
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be