Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Black Power : Mampaka is de eerste zwarte schepen in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17148)

Black Girlke 28 juni 2004 17:58

Mampaka is de eerste zwarte schepen in Brussel

(Belga) De stad Brussel heeft sinds maandag voor het eerst in haar geschiedenis een schepen van Zwart-Afrikaanse afkomst. Bertin Mampaka (47) van het christen-democratische cdH krijgt de bevoegdheden Sport, Openbare Reinheid en Stadseigendommen van zijn partijgenoot en oud-senator Georges Dallemagne. Die gaat als arts werken in Cambodja.

Bertin Mampaka legde maandag de eed af tijdens de Brusselse gemeenteraad die hem even voordien tot negende schepen had verkozen. Dat gebeurde onder massale belangstelling van de pers en van vrienden van Mampaka. Mampaka werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 verkozen en zetelde tot nu in de Brusselse gemeente- en politieraad en huisvestingsmaatschappijen. Hij werd tijdens de jongste gewestverkiezingen ook verkozen voor het Brusselse parlement.

circe 28 juni 2004 18:05

:roll:

Titel: Mampake eerste zwarte schepen in Brussel

Onderschrift: The idiots are taking over

--------------

iets zal je toch moeten verwijderen denk ik :wink:

Vlaanderen Boven 28 juni 2004 18:07

Tof...kan hij Nederlands?

Rock Against Communism 28 juni 2004 18:07

"black power": moest dat nu écht?
Het is even racistisch als white power.

praha 28 juni 2004 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
:roll:

Titel: Mampake eerste zwarte schepen in Brussel

Onderschrift: The idiots are taking over

--------------

iets zal je toch moeten verwijderen denk ik :wink:

zolang de illustrieve plaatjes niet verdwijnen, valt dat nog mee

Pablex 28 juni 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Tof...kan hij Nederlands?

the idiots are too busy posting rascist crap on politic fora to take over

Black Girlke 28 juni 2004 21:04

:sleeping:

Spolpoel 28 juni 2004 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke

(Belga) De stad Brussel heeft sinds maandag voor het eerst in haar geschiedenis een schepen van Zwart-Afrikaanse afkomst. Bertin Mampaka (47) van het christen-democratische cdH krijgt de bevoegdheden Sport, Openbare Reinheid en Stadseigendommen van zijn partijgenoot en oud-senator Georges Dallemagne. Die gaat als arts werken in Cambodja.

Bertin Mampaka legde maandag de eed af tijdens de Brusselse gemeenteraad die hem even voordien tot negende schepen had verkozen. Dat gebeurde onder massale belangstelling van de pers en van vrienden van Mampaka. Mampaka werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 verkozen en zetelde tot nu in de Brusselse gemeente- en politieraad en huisvestingsmaatschappijen. Hij werd tijdens de jongste gewestverkiezingen ook verkozen voor het Brusselse parlement.

Goed, ze houden het daar keurig in Brussel bij de selectie van hun multiculturele excuusmarionetten : oef, t'is geen moslim :P

jan hyoens 28 juni 2004 22:08

En wat dan nog! Ik ken diene mens niet en geef hem dus het voordeel van de twijfel.
Een veel ergere zaak is dat van de 26 ps-verkozenen in Brussel er 16 moslim zijn!

Patriot! 28 juni 2004 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
En wat dan nog! Ik ken diene mens niet en geef hem dus het voordeel van de twijfel.
Een veel ergere zaak is dat van de 26 ps-verkozenen in Brussel er 16 moslim zijn!

Is dat echt zo? 8O

Kotsmos 28 juni 2004 22:49

[quote="jan hyoens"]En wat dan nog! Ik ken diene mens niet en geef hem dus het voordeel van de twijfel.

<==>

Citaat:

ach ja

Herbert 28 juni 2004 22:57

http://verkiezingen2004.belgium.be/n...109_p3051.html

Kotsmos 28 juni 2004 23:04

Citaat:

Kronfeld-Brandstätter Judith
een allochtoon! 8O

Jonas Elossov 29 juni 2004 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herbert
http://verkiezingen2004.belgium.be/nl/bru/preferred/preferred_e6109_p3051.html

Sinds wanneer kun je uit iemands naam afleiden welk geloof die heeft... Ik ben ook Vlaming, en toch anti-christ!!! :twisted: :twisted:

thePiano 29 juni 2004 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke

Jeps, ik ben benieuwd of het racistische Blok met haar beloofde 'aanpassingen' in het najaar een allochtoon van Marokkaanse of Afrikaanse origine als voorzitter, senator of volksvertgenwoordiger zal afvaardigen.

Ik vrees dat dit nog 1.000 jaar zal duren, en ja, tegen dan hebben we allemaal een licht gebruind velleke met spleetogen en blauwe kijkers, dan kijkt niemand daar nog van op :O

Herr Flick 29 juni 2004 07:02

Citaat:

Dat is inderdaad 1000 keer erger...

lyot 29 juni 2004 07:52

Citaat:

kan je even verduidelijken waarom dat dan precies zo erg is, want eerlijk gezegd, ik zie het punt niet. ik veronderstel dat die mensen ,die toch allemaal hun goeie wil tot integratie vertonen door zich zelf verkiesbaar te willen stellen en mee te draaien in het politieke systeem, geintegreerd genoemd kunnen worden?

mvg

jan hyoens 29 juni 2004 08:26

Die linkiewinkies toch!
Het allochtone succes in Brussel is zo goed als totaal toe te schrijven aan de "eigen volk eerst"propaganda van Marokaanse en turkse verenigingen
De PS is in Brussel nu in meerderheid een moslimpartij.

cruz 29 juni 2004 08:41

En daar hebben we al veel van gemerkt, er zijn al ontzettend veel veranderingen gekomen, en de invloed van de islam neemt toe...
Is het enkel van de naam dat je afleidt dat het moslims zijn of heb je ook een bewijs?

jan hyoens 29 juni 2004 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cruz
En daar hebben we al veel van gemerkt, er zijn al ontzettend veel veranderingen gekomen, en de invloed van de islam neemt toe...
Is het enkel van de naam dat je afleidt dat het moslims zijn of heb je ook een bewijs?

Elementary my dear cruz!
-dat ze van noord-afrikaanse en klein-aziatische oorsprong zijn ontken je niet.
- In deze contreien is de islam nog altijd de overheersende religie. ok?
- Ze zijn allemaal verkozen dankzij de propagnada binnen hun "geloofsgemeenschappen". Volg je nog of wordt het te moeilijk?
- Voor een moslim is een vrijzinnige nog een groter monster dan een christen of een jood!
conclusie: een vrijzinnige turk of marokaan kan het vergeten van in Brussel verkozen te worden! capice?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be