![]() |
Peumans verkast 7.000 € belastinggeld naar de Dalai Lama
Als je geld hebt, heb je vrienden.
Vandaag.be: Jan Peumans: "Dalai Lama is mijn gids, niet Bart De Wever" Jan Peumans heeft zopas 7.000 euro gestort voor de bouw van een boeddhistische tempel in Hoei. "Niet Bart De Wever, maar de Dalai Lama is mijn gids." "Ik ben geen boeddhist, maar ik heb wel grote sympathie voor het boeddhisme als levenshouding. Ik heb er in mijn eigen Riemst zelfs een straatje naar vernoemd: de Tibetstraat. In het diepst van mijn gedachten bereik ik tegenover mijn medemens wat de dalai lama uitstraalt: respect, mededogen en tolerantie. Dat zijn voor mij de hoogste waarden in dit leven. Dat is waar ik naar streef", vertelt Peumans in een krant van De Persgroep. "Ik ben milder geworden in mijn oordeel daardoor. Vergevingsgezinder. Ik toon meer mededogen, in het politieke spel en daarbuiten. Nu zit ik nog te veel in de hectiek van elke dag, maar ik kan me best voorstellen dat ik hier over enkele jaren elke maand een dag als vrijwilliger in de tempel kom werken. Niets verhevens hoor, gewoon om wat rotzooi op te ruimen en me in alle rust te bezinnen." Photo News |
heb jij problemen omdat hij er 7000 euro tegenaan gooit...als je maar kan baschen ben je content heb ik de indruk...:roll:
|
Dat is toch oud nieuws, waar komt dieje nu nog mee af.
|
Oud nieuws of niet; de boodschap blijft overeind. Dit was ons geld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet als dat loon uit mijn zakken komt, hè. :-o
Het schijnt dat die Peumans evenveel verdient als ene Barack Obama ! 18.000 € per maand. Maar in het geval van Peumans is dat wel om niks te doen. Bovendien is zijn job ongrondwettelijk. |
Citaat:
|
U mag mij altijd eens komen uitleggen waarom de voorzitter van een prutsparlementje evenveel moet verdienen als de president van de economisch sterkste natie van de wereld. :lol:
|
Citaat:
Overigens bedraagt het loon van Obama $400k per jaar ofte ~€320k. Dat is wel een pak meer dan €17k per maand. Dat is dan nog zonder onkosten in rekening te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zolang hij dit uit eigen zakken betaald zie ik hier echt geen probleem in??
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U klaagt namelijk niet over de 14,257 miljoen euro's van geld uit mijn zakken dat per jaar in de zakken van Albert en familie verdwijnen. En dan heb ik het alleen maar over de dotaties voor mensen die Peumans geen lessen hoeven geven in het 'niks doen'. Een overzicht van de dotaties: Koning Albert II: 11.270.000 euro Koningin Fabiola: 1.440.000 euro Prins Filip: 922.000 euro Prinses Astrid: 319.000 euro Prins Laurent: 306.000 euro (Cijfers van 2012) (kv) - Bron: De Standaard Benieuwd wat u hierop te antwoorden hebt. Waarschijnlijk niet veel ... |
Uw particratisch zootje kost ons nochtans 7 keer meer dan het koningshuis en levert ons alleen meer negatieve zaken op. Om nog maar te zwijgen van het federalisme...
|
Citaat:
Die mensen verdienen miljoenen euro's netto om niks te doen en dat vindt u niet erg. Meer nog, u praat het goed. Daarnaast zijn de 18000 bruto van Peumans een peulschilletje (voor mij ook al teveel hoor, daar niet van). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be