Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dame Justitia is een dame van lichte zeden geworden in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171532)

demonen 26 mei 2012 08:40

Dame Justitia is een dame van lichte zeden geworden in België

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120526_022

Besluit :
1/ de regering zit financieel en moreel in zware nood.
2/ klasse justitie
3/ een rechtvaardige en goed werkende justitie is het fundament van een democratie.
4/ zij die blijven stemmen op de traditionele partijen zijn a/ corrupt, b/ krankzinnig.

zonbron 26 mei 2012 08:52

Blijkbaar beginnen onze overheid, politiekers en bepaalde mensen uit de financiele wereld zich, met reden, zorgen te maken. Deze nieuwe 'when the SHTF-verzekering' zal hun ter gepaste tijden vlug uit de moeilijkheden helpen.

De gemuilkorfde 26 mei 2012 09:01

Of anders gezegd : de regering eist haar percentje op de opbrengst van zware misdaden.
Daar komt het immers op neer : als jij zware misdaden pleegt, dan weet je dat je jezelf weer kunt vrijkopen, waarom zou je dan nog ophouden met het plegen van die misdaden ?
De regering verdient dus mee aan zware criminaliteit op de rug van de slachtoffers.
Nooit gedacht dat Di Rupo nog zo laag ging vallen.

NoTuma 26 mei 2012 09:19

Enkele uittreksels uit het artikel: De rondzendbrief bevat een lijst van misdrijven waarvoor criminelen hun proces mogen afkopen. Op die lijst staan onder meer corruptie, computercriminaliteit, bepaalde gevallen van slagen en verwondingen, van bendevorming en van diefstallen, en alle vormen van bedrog en oplichting.

De schikking kan zelfs lager uitvallen dan de uitgesproken straf en de behandelende rechters mogen niet oordelen of de schikking opportuun of proportioneel is. Verdachten die kunnen betalen, behouden ook een blanco strafblad....

Inderdaad, justitie is een hoer, veronderstel dat de politici de bui al voelen hangen en zichzelf indekken...zie geen andere reden waarom ze zoiets zouden goedkeuren.
Een heel mooie boodschap, als je geld hebt mag je doen wat je wil...:-(

giserke 26 mei 2012 09:28

Als ik het goed begrijp, criminelen moeten zorgen dat ze genoeg crimineel zijn, zodat ze op voorhand hun afkoopsom aan de staat incalculeren in hun gestolen inkomsten.

Als je steelt, moet je zorgen dat je genoeg steelt.

Ik ruik een nieuwe mogelijkheid: boekhouder voor criminelen.

gertc 26 mei 2012 09:44

Hoe kan ik me kandidaat stellen om aanklager te worden? Je weet wel, die mensen die criminelen in staat van beschuldiging moeten stellen, en eigenhandig mogen kiezen of ze die criminelen een schikking geven of doorsturen naar een rechter...

Henri1 26 mei 2012 09:45

Hoe stel je je kandidaat om crimineel te worden ?

De gemuilkorfde 26 mei 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6139870)
Hoe stel je je kandidaat om crimineel te worden ?

Eventjes contact opnemen met de topcriminelen, ongetwijfeld kennen die de procedure :

http://www.ps.be/Pagetype1/Contact/Ministeres.aspx

tdxt 26 mei 2012 09:54

Stel je voor, ik dacht dat dit alleen in Italie kon. Die rijkelijk uitgekeerde bonussen in de bankensector zullen dan toch nog naar de gemeenschap terugvloeien...

Gwylan 26 mei 2012 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6139801)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120526_022

Besluit :
1/ de regering zit financieel en moreel in zware nood.
2/ klasse justitie
3/ een rechtvaardige en goed werkende justitie is het fundament van een democratie.
4/ zij die blijven stemmen op de traditionele partijen zijn a/ corrupt, b/ krankzinnig.

Ik las het artikel. Eén april is al een wijle geleden, dus het betreft geen flauwe grap, vermoed ik.

Welaan dan, wie over voldoende geld beschikt kan voortaan straffeloos een ganse reeks misdrijven plegen in België. Het volstaat om de kosten van een minnelijke schikking in te calculeren, en er voor te zorgen dat men netto nog voldoende winst overhoudt.

België blijft verbazen…

rookie 26 mei 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 6139835)
De rondzendbrief bevat een lijst van misdrijven waarvoor criminelen hun proces mogen afkopen. Op die lijst staan onder meer corruptie, computercriminaliteit, bepaalde gevallen van slagen en verwondingen, van bendevorming en van diefstallen, en alle vormen van bedrog en oplichting.

Toevallig feiten waar vooral de rode "verdedigers van de werkman" zeer gevoelig voor zijn :roll:

De gemuilkorfde 26 mei 2012 11:13

Ik denk dat we best de term 'rodestrikcriminelen' invoeren.
Dat maakt voor iedereen duidelijk over wat de aard van het beestje is.

Bokkenreyder 26 mei 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 6139835)
Enkele uittreksels uit het artikel: De rondzendbrief bevat een lijst van misdrijven waarvoor criminelen hun proces mogen afkopen. Op die lijst staan onder meer corruptie, computercriminaliteit, bepaalde gevallen van slagen en verwondingen, van bendevorming en van diefstallen, en alle vormen van bedrog en oplichting.

De schikking kan zelfs lager uitvallen dan de uitgesproken straf en de behandelende rechters mogen niet oordelen of de schikking opportuun of proportioneel is. Verdachten die kunnen betalen, behouden ook een blanco strafblad....

Inderdaad, justitie is een hoer, veronderstel dat de politici de bui al voelen hangen en zichzelf indekken...zie geen andere reden waarom ze zoiets zouden goedkeuren.
Een heel mooie boodschap, als je geld hebt mag je doen wat je wil...:-(

Nu weten we hoe al die PS'ers en Kareltje De Gucht er zonder proces vanaf gekomen zijn.

NoTuma 26 mei 2012 12:03

al bij al is het nog niet zo'n slechte toekomst-visie, een maffia-staat oprichten, als de Europa echt valt kunnen we allemaal nog in de georganiseerde misdaad terecht...

Ik blijf stomverbaasd, zelfs in een kapitalistische staat zoals Amerika steken ze stinkend rijke mensen in de gevangenis simpelweg voor drugsgebruik of dronken rijden...

zietda 26 mei 2012 12:15

Open VLD maakt niet alleen ruzie , ze lachen nu ook met de brave burger !
Laat de NVA tsunamie nu maar rap komen !.

Ratatosk 26 mei 2012 12:29

Eventjes aan Turtelboom laten weten dat ze de pooister van Hoer justitia is geworden.

Hollander 26 mei 2012 13:18

tamelijk hallucinant.

Zucht 26 mei 2012 13:18

Als je ziet dat de Dexia top volledig witgewassen wordt voor het gesjoemel zonder enige compensatie, dan is dit misschien wel een verbetering. Betalen ze toch �*etske voor hun amnestie. :evil:

Enter 26 mei 2012 13:23

Dit is een ideaal instrument om toch fondsen te kunnen recupereren.

Ofwel heb je een systeem waarbij je quasi nihil kans hebt om ooit te winnen owv procedureslagen.
Ofwel heb je dit systeem wat rechtvaardiger is en waarbij men toch een deel kan recupereren.

Ik begrijp dat hier ook misbruiken van kunnen komen, maar nu zijn die er ook.

Trouwens is het logisch dat een rijker iemand meer rechten moet hebben dan een arm iemand.

Iemand die geld investeert in de samenleving of heet kan investeren is veel waardevoller dan iemand die er enkel geld uit haalt.

Die laatste kan je veel beter verwijderen uit de samenleving.

De eerste groep, de ondernemers, zouden eigenlijk nog een soort vrijstelling moeten krijgen bij "vermeende" criminele feiten.

Gwylan 26 mei 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 6140141)
Dit is een ideaal instrument om toch fondsen te kunnen recupereren.

Ofwel heb je een systeem waarbij je quasi nihil kans hebt om ooit te winnen owv procedureslagen.
Ofwel heb je dit systeem wat rechtvaardiger is en waarbij men toch een deel kan recupereren.

Ik begrijp dat hier ook misbruiken van kunnen komen, maar nu zijn die er ook.

Trouwens is het logisch dat een rijker iemand meer rechten moet hebben dan een arm iemand.

Iemand die geld investeert in de samenleving of heet kan investeren is veel waardevoller dan iemand die er enkel geld uit haalt.

Die laatste kan je veel beter verwijderen uit de samenleving.

De eerste groep, de ondernemers, zouden eigenlijk nog een soort vrijstelling moeten krijgen bij "vermeende" criminele feiten.

U meent het niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be