Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Lagarde schoffeert de Grieken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171615)

Libro 29 mei 2012 11:56

Lagarde schoffeert de Grieken...

...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')

vrijevlaming 29 mei 2012 12:20

Bolleke Wol 29 mei 2012 13:20

Zolang de Grieken braaf blijven knikken verdienen ze niet beter dan geschoffeert worden.

De dag dat ze elke IMF-functionaris op hun grondgebied beginnen lynchen, dan kunnen we weer wat respect opbrengen.

kelt 29 mei 2012 13:24

Mevrouw Lagarde mag niet als Francaise,of als mede-Europeaan spreken,maar als vertegenwoordiger van een Internationale Organisatie....(die het steeds moeilijker heeft om de topposities enkel maar te verdelen tussen Amerikanen en Europeanen,de wereld verandert snel!)..

Haar organisatie heeft verschillende overeenkomsten (OVEREENKOMSTEN) lopen met Griekenland.In Griekenland moet men niet doen alsof zij anders moeten behandeld worden als de Fillipijnen en de Argentijnen in de jaren tachtig en negentig...Bovendien is een aanzienlijk deel van de financiering die door het IMF voorgeschoten wordt afkomstig van landen waar de bevolking het nog steeds slechter heeft dan die zich suf stemmende Grieken met vetrolletjes onder hun protestbordjes......

Ze heeft gelijk af een toe eens een Karel Degucht-moment te vertonen...het is ook een kwestie van moraliteit!

Wat verwijzingen betreft naar haar verleden als Frans minister van financien.Dat was toen,en Frankrijk komt nog steeds iedere cent verplichtingen na!

....bijvoorbeeld omdat het betalen van belastingen daar niet alleen aan de jongere stadsbewoners en de werkenden overgelaten wordt...

eno2 29 mei 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6142978)
Zolang de Grieken braaf blijven knikken verdienen ze niet beter dan geschoffeert worden.

De dag dat ze elke IMF-functionaris op hun grondgebied beginnen lynchen, dan kunnen we weer wat respect opbrengen.

grotesk

Bolleke Wol 29 mei 2012 15:19

Dat ze dat nog niet doen, dat vind ik grotesk.

In vroeger tijden, toen het volk nog meer zelfrespect had, was Lagarde zelf al lang naar het schavot geleid.

Boduo 29 mei 2012 20:42

Lagarde heeft
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6142988)
Mevrouw Lagarde mag niet als Francaise,of als mede-Europeaan spreken,maar als vertegenwoordiger van een Internationale Organisatie....(die het steeds moeilijker heeft om de topposities enkel maar te verdelen tussen Amerikanen en Europeanen,de wereld verandert snel!)..

Haar organisatie heeft verschillende overeenkomsten (OVEREENKOMSTEN) lopen met Griekenland.In Griekenland moet men niet doen alsof zij anders moeten behandeld worden als de Fillipijnen en de Argentijnen in de jaren tachtig en negentig...Bovendien is een aanzienlijk deel van de financiering die door het IMF voorgeschoten wordt afkomstig van landen waar de bevolking het nog steeds slechter heeft dan die zich suf stemmende Grieken met vetrolletjes onder hun protestbordjes......

Ze heeft gelijk af een toe eens een Karel Degucht-moment te vertonen...het is ook een kwestie van moraliteit!

Wat verwijzingen betreft naar haar verleden als Frans minister van financien.Dat was toen,en Frankrijk komt nog steeds iedere cent verplichtingen na!

....bijvoorbeeld omdat het betalen van belastingen daar niet alleen aan de jongere stadsbewoners en de werkenden overgelaten wordt...

Lagarde heeft 100 % gelijk.
Men moet ze nu niet met alle zonden van Hellas overladen omdat ze gewoon de waarheid zegt en omdat haar engelengeduld nu op is.
"Ik denk meer aan kinderen in een school in Niger die met z'n drieën één stoel moeten delen. Ik denk dat ze meer hulp nodig hebben dan de Grieken"
Zo'n uitspraak siert haar.
Een dame om respekt voor te hebben.

zonbron 29 mei 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6143624)
Lagarde heeft

Lagarde heeft 100 % gelijk.
Men moet ze nu niet met alle zonden van Hellas overladen omdat ze gewoon de waarheid zegt en omdat haar engelengeduld nu op is.
"Ik denk meer aan kinderen in een school in Niger die met z'n drieën één stoel moeten delen. Ik denk dat ze meer hulp nodig hebben dan de Grieken"
Zo'n uitspraak siert haar.
Een dame om respekt voor te hebben.

Madam heeft zich schromelijk vergist met haar onfrisse uitlatingen, moreel onwaardig.

Ik zou zeggen, Lagrexit AUB !

Jan van den Berghe 29 mei 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6142842)
...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')

Nochtans is het maar al te waar: de Grieken hebben de huidige problemen voor een groot deel aan zichzelf te danken.

Gwylan 29 mei 2012 22:51

Citaat:

Men kan een mening hebben over de bepalingen van de Vienna Convention on Diplomatic Relations dd. 18.04.1961, maar één en ander toespitsen op Christine Lagarde is unfair en uiterst subjectief : ALLE diplomaten en leden van een diplomatieke missie (en zelfs in grote mate hun personeel) genieten van (onder andere) fiscale vrijstellingen. Ik herhaal : ALLE, dus ook uw Belgische…

Voor degenen die zich wat beter willen inlichten :
http://www.corpsdiplomatique.cd/VIEN..._RELATIONS.pdf

Let vooral op de Art. 23, 28, 34, 36, en 37.

Libro 30 mei 2012 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6143895)
Men kan een mening hebben over de bepalingen van de Vienna Convention on Diplomatic Relations dd. 18.04.1961, maar één en ander toespitsen op Christine Lagarde is unfair en uiterst subjectief : ALLE diplomaten en leden van een diplomatieke missie (en zelfs in grote mate hun personeel) genieten van (onder andere) fiscale vrijstellingen. Ik herhaal : ALLE, dus ook uw Belgische…

Voor degenen die zich wat beter willen inlichten :
http://www.corpsdiplomatique.cd/VIEN..._RELATIONS.pdf

Let vooral op de Art. 23, 28, 34, 36, en 37.

Dit betwist ik absoluut niet maar van diplomaten wordt toch enige euhm diplomatie verwacht.

Eberhard Leclerc 30 mei 2012 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6144047)
Dit betwist ik absoluut niet maar van diplomaten wordt toch enige euhm diplomatie verwacht.

Volgens menigeen hier op ´t forum kun je nooit goede mensen krijgen voor de fooi van 400.000 p/j.

Anders had je wel zwaargewichten als Bellens en Schouppe gehad bij het IMF.

Niet te veel verwachten dus.

Gwylan 30 mei 2012 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6144047)

Dat kan ik beamen, maar het heeft niets te maken met de bedoelde fiscale vrijstellingen die nu eenmaal voor alle diplomaten (en hun personeel) gelden, en derhalve naar mijn overtuiging geen nuttig argument zijn in uw stelling omtrent Christine Lagarde.

Anderzijds ben ik bij een andere gelegenheid graag bereid om meer algemeen een boompje op te zetten over de wenselijkheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer politieke mandatarissen van diverse kunne. Ik ben er zo goed als van overtuigd dat uw en mijn visie desbetreffend niet verschilt van deze van andere rationele mensen.

Bolleke Wol 30 mei 2012 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6143862)
Nochtans is het maar al te waar: de Grieken hebben de huidige problemen voor een groot deel aan zichzelf te danken.

Inderdaad, zolang ze niet effectief actie ondernemen en de eurocraten en imf functionarissen het land uit zetten.

ViveLaBelgique 30 mei 2012 09:55

verwijderd

ViveLaBelgique 30 mei 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6144100)
Dat kan ik beamen, maar het heeft niets te maken met de bedoelde fiscale vrijstellingen die nu eenmaal voor alle diplomaten (en hun personeel) gelden, en derhalve naar mijn overtuiging geen nuttig argument zijn in uw stelling omtrent Christine Lagarde.

Anderzijds ben ik bij een andere gelegenheid graag bereid om meer algemeen een boompje op te zetten over de wenselijkheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer politieke mandatarissen van diverse kunne. Ik ben er zo goed als van overtuigd dat uw en mijn visie desbetreffend niet verschilt van deze van andere rationele mensen.

U kan hier altijd een ander topic over openen. Dergelijke uitwisseling van meningen en opinies rond deze materie zijn verrijkend voor dit forum.

Blue Sky 30 mei 2012 19:27

Citaat:

Allemaal irrelevant. Op de booschapper schieten zegt niks over de boodschap zelf. Wat hier van toepassing is, is "The truth hurts".

Aligator 30 mei 2012 22:18

Citaat:

Lagarde, dat is dat wijf dat DSK zijn plaats innam. De ex-minster van Financiën van de gehate Sarkozy.
Wat had je van zo een numero verwacht ? Zij staat 100 % in dienst van het grootkapitaal.

Aligator 30 mei 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6143173)
Dat ze dat nog niet doen, dat vind ik grotesk.

In vroeger tijden, toen het volk nog meer zelfrespect had, was Lagarde zelf al lang naar het schavot geleid.

Zulke zaken gaan wij misschien nog meemaken.

Boduo 30 mei 2012 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6143862)

Juist: als ze 's morgens in hun spiegel kijken, zien ze de oorzaak van de meeste van hun problemen.
Het grootste deel van hun problemen moeten ze zélf oplossen.
Wij moeten ook onze problemen zélf oplossen.

:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be