Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   de wegen zijn verzadigd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171683)

de Wakkere burger 30 mei 2012 23:44

de wegen zijn verzadigd
 
ik stel voor om geen appartementsblokken meer te zetten in gemeentes die geen treinstation hebben omdat de trein voor meer transportmogelijkheden zorgt

Klarekijk 30 mei 2012 23:49

Ik stel voor dat de mensen wat verdraagzamer zijn en wat meer met hun buren omgaan .

Als we ipv 50 of 100km van huis een elekticien of een loodgieter te gaan zoeken de man op de hoek van de straat eens iets zouden gunnen , dan zou iedereen er wel bij varen , behalve de staat natuurlijk .

kelt 31 mei 2012 05:06

Ik stel voor dat de mensen hun vervoer moduleren en nog meer in appartementsblokken in de omgeving van de oude kernen gaan wonen in plaats van op de Vlaamse schaamverkavelingen....

Een probleem dat gedurende 50 jaar scheefgegroeid is(de schaamverkavelingen en willekeurig autogebruik) vraagt minstens 50 jaar om weer recht te trekken,maar het zijn niet "de politici" maar de mensen zelf, die daarmee moeten beginnen!

de Wakkere burger 31 mei 2012 11:58

asielzoekers zouden een rijverbod moeten krijgen tijdens de spitsuren

E. Migrant 1 juni 2012 09:46

Ik stel voor om te e-migreren.

Micele 1 juni 2012 17:08

(Snel)wegen verbreden en knelpunten wegwerken geeft duidelijk minder filedruk.

En de "drogreden van groentjes en gelijkgezinden" is hiermee - alweer - onderuit gehaald : :-)

Citaat:

http://www.rtl.nl/components/actueel...eer_asfalt.xml

RTL Nieuws | 01 juni 2012, 06:30
Minder lang in de file door wegverbredingen

Het aantal files is dit jaar flink afgenomen, blijkt uit cijfers van Rijkswaterstaat. In het eerste kwartaal daalde de filedruk met 5,6 procent.

De oorzaak: meer asfalt.

Nederlanders hebben bij elkaar 2,2 miljoen uur minder in de file gestaan ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar. Dat terwijl er vrijwel evenveel verkeer op de wegen reed. Daarmee is het fileprobleem tot het niveau van 2000 gezakt

Vooral A2 en A4 verbeterd

Volgens de Publieksrapportage Hoofdwegennet van Rijkswaterstaat stroomt het verkeer vooral beter door omdat veel wegen de afgelopen tijd zijn verbreed. Ook de tot spitsstrook omgebouwde vluchtstroken dragen bij aan de betere doorstroming. Vooral op de A2 en de A4 is de reistijd verbeterd. Op het traject A4 Burgerveen-Zoeterwoude wordt 13 minuten sneller gereden, en de extra rijstrook tussen Gouda en Woerden maakt dit traject gemiddeld 8 minuten sneller.

Geen bezuinigingen
Minister Schultz van Haegen is erg tevreden over de cijfers. "Dit is heel goed nieuws voor automobilisten en vervoerders, maar ook voor mensen die rond notoire fileknelpunten leven. Minder files betekent ook schonere lucht voor omwonenden." De minister wil ondanks de bezuinigingen in het lente-akkoord de verbeteringen aan de wegen doorzetten. "Voor onze economie is het essentieel dat de bereikbaarheid optimaal is. Daar moeten we de komende jaren hard aan blijven werken." [..]

Groentje-18 2 juni 2012 01:38

Niet moeilijk, een land van een aardklotje groot met plots één miljoen inwoners meer... (Momenteel elf miljoen en dat aantal neemt snel toe, vooral dankzij migratie).

Logisch dus dat er allerhande capaciteitsproblemen zijn. Zeker als je beseft dat ons ramp sowieso een logistiek centrum vormt voor de distributie dankzij zijn centrale ligging, waar je bovendien tolvrij door mag!

De schoofzak 2 juni 2012 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger (Bericht 6145552)
ik stel voor om geen appartementsblokken meer te zetten in gemeentes die geen treinstation hebben omdat de trein voor meer transportmogelijkheden zorgt

Lemen huttekes mogen nog wel ?

pertang, Bokrijk heeft een eigen treinstatie ..., maar toegegeven: genen tram daar.

Flippend Rund 2 juni 2012 08:38

Ik stel voor dat niemand nog zo dwaas is van elke dag 100 kilometer naar en van zijn werk te rijden.

eno2 2 juni 2012 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 6147791)
Ik stel voor om te e-migreren.

Ik ben e-migrant

Laat Afrika Vlaanderen maar bevolken, die vinden onze drukte leuk

Jan van den Berghe 2 juni 2012 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6149566)
Ik stel voor dat niemand nog zo dwaas is van elke dag 100 kilometer naar en van zijn werk te rijden.

't Probleem is dat de doorsnee Vlaming niet graag verhuist omwille van zijn werk, wat bijvoorbeeld in Nederland niet het geval is. Daar wordt er veel eerder besloten om dichterbij het werk te wonen. Dat veel Vlamingen een eigen huis hebben waar ze flink wat tijd en moeite, en dus een deel van hun persoonlijkheid als het ware, hebben ingestoken, speelt daar ongetwijfeld een doorslaggevende rol in.

pajoske 2 juni 2012 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6148611)
(Snel)wegen verbreden en knelpunten wegwerken geeft duidelijk minder filedruk.

Is het daarom dat Vlaanderen de N78 aan het aanpassen is. Waar in het verleden deze Napoleonsweg voor de veiligheid (bomen langs de weg) en de ontsluiting van de Maaskant verbreed werd tot een vierbaansweg met parkeerstrook en fietswegen, gaat men die nu versmallen tot tweebaansweg, met knelpunten (om het verkeer te vertragen) en plaats men de bomen nu op tussenstroken midden op de weg.

Goe bezig mannen (of is idioten hier een passender benaming?).

pajoske 2 juni 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6149583)
't Probleem is dat de doorsnee Vlaming niet graag verhuist omwille van zijn werk, wat bijvoorbeeld in Nederland niet het geval is. Daar wordt er veel eerder besloten om dichterbij het werk te wonen. Dat veel Vlamingen een eigen huis hebben waar ze flink wat tijd en moeite, en dus een deel van hun persoonlijkheid als het ware, hebben ingestoken, speelt daar ongetwijfeld een doorslaggevende rol in.

Hebt gij ooit een eigen huis gekocht en verkocht voor het werk?
Ga je buiten Vlaanderen wonen: geen meeneembaarheid.
Als je niet binnen de 2 jaar een nieuwe woning gekocht hebt: geen meeneembaarheid.
Enige eigen woning verlaagd schrijfgeld: als je geen drie jaar blijft wonen moet je 5% bijbetalen en krijg je nog eens een zware boete. Er zijn uitzonderingne voor wie in het buitenland gaat werken. maar wie is daarvan op de hoogte?
Als je met twee in het gezin gaat werken is het neit zo evident dat beiden verhuizen.
Omdat Vlaanderen totaal ontoereikende betaalbare oplossing biedt voor kinderopvang moeten velen op de nabijheid van de grootouders rekenen voor kinderopvang.
Het enorme gebrek aan opvang voor bejaarden zorgt voor eenzelfde probleem.

Jan van den Berghe 2 juni 2012 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6149780)
Hebt gij ooit een eigen huis gekocht en verkocht voor het werk?
Ga je buiten Vlaanderen wonen: geen meeneembaarheid.
Als je niet binnen de 2 jaar een nieuwe woning gekocht hebt: geen meeneembaarheid.
Enige eigen woning verlaagd schrijfgeld: als je geen drie jaar blijft wonen moet je 5% bijbetalen en krijg je nog eens een zware boete. Er zijn uitzonderingne voor wie in het buitenland gaat werken. maar wie is daarvan op de hoogte?
Als je met twee in het gezin gaat werken is het neit zo evident dat beiden verhuizen.
Omdat Vlaanderen totaal ontoereikende betaalbare oplossing biedt voor kinderopvang moeten velen op de nabijheid van de grootouders rekenen voor kinderopvang.
Het enorme gebrek aan opvang voor bejaarden zorgt voor eenzelfde probleem.

Kunt u de Nederlandse wetgeving even bovenhalen en die vervolgens toetsen op al die punten die u als minpunten het Vlaamse niveau ten laste legt?

Ik ben benieuwd.

Jan van den Berghe 2 juni 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6149773)
Is het daarom dat Vlaanderen de N78 aan het aanpassen is. Waar in het verleden deze Napoleonsweg voor de veiligheid (bomen langs de weg) en de ontsluiting van de Maaskant verbreed werd tot een vierbaansweg met parkeerstrook en fietswegen, gaat men die nu versmallen tot tweebaansweg, met knelpunten (om het verkeer te vertragen) en plaats men de bomen nu op tussenstroken midden op de weg.

Goe bezig mannen (of is idioten hier een passender benaming?).

Inderdaad, heel goed bezig. Eindelijk heeft men ook in Vlaanderen begrepen dat keizer en koning auto dringend onttroond moet worden. Terwille van de leefbaarheid en dus onze toekomst.

pajoske 2 juni 2012 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6150972)
Inderdaad, heel goed bezig. Eindelijk heeft men ook in Vlaanderen begrepen dat keizer en koning auto dringend onttroond moet worden. Terwille van de leefbaarheid en dus onze toekomst.

Zonder inkomen is er niet veel leefbaarheid.

Zo een antwoord kan enkel komen van iemand die totaal geen kennis heeft van de plaatselijke situatie en noden. Zoals de Vlaamse plannenmakers.
Als je toch koning auto wil onttronen doet dat dan maar bij u in de Vlaanders. Maar laat ons een boterham verdienen zodat wij onze kinderen kunnen voeden en een toekomst bieden.

Jan van den Berghe 2 juni 2012 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6151023)
Zo een antwoord kan enkel komen van iemand die totaal geen kennis heeft van de plaatselijke situatie en noden. Zoals de Vlaamse plannenmakers.
Als je toch koning auto wil onttronen doet dat dan maar bij u in de Vlaanders. Maar laat ons een boterham verdienen zodat wij onze kinderen kunnen voeden en een toekomst bieden.

U zult geen boterham minder eten doordat u nu over twee vakken moet rijden in plaats van vier.

Uw betoog blinkt trouwens uit in nietszeggendheid.

pajoske 3 juni 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6151026)
U zult geen boterham minder eten doordat u nu over twee vakken moet rijden in plaats van vier.

Uw betoog blinkt trouwens uit in nietszeggendheid.

Als je niet snapt dat langere rijtijden of omwegen moeten maken een kost is voor bedrijven klanten getuigt dat enkel van onwetendheid en gebrek aan economisch inzicht.

Jan van den Berghe 3 juni 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6152378)
Als je niet snapt dat langere rijtijden of omwegen moeten maken een kost is voor bedrijven klanten getuigt dat enkel van onwetendheid en gebrek aan economisch inzicht.

Misschien zal men dan beginnen snappen dat er beter uitgekeken wordt naar alternatieven, en dit op allerlei vlakken. In deze hoort de overheid soms sterk sturend op te treden.

de Wakkere burger 3 juni 2012 23:01

decentralisatie van administratie waar het kan


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be