Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Broers Elio Di Rupo genoemd in zaak valsemunterij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171689)

wesley84 31 mei 2012 08:43

Broers Elio Di Rupo genoemd in zaak valsemunterij

Citaat:

De zaak kwam aan het licht op 30 mei 2011. Het parket van Bergen kondigde de arrestatie aan van 11 verdachten. Het ging om Belgen van Italiaanse afkomt uit Bergen en omgeving. Volgens het parket hadden ze banden met de maffia in Napels.
Citaat:

De advocaat citeerde uit het onderzoek dat Mario Di Rupo tien jaar lang de huurder was van een hangar waar een drukpers werd gevonden om vals geld te maken. Uit het onderzoek zou volgens de pleiter blijken dat Mario samen met zijn broer Franco, van beroep electricien, actie ondernam om die pers te doen werken. De broers zouden dus op zijn minst op de hoogte zijn van de details van de valsemunterij.
Citaat:

Geen van beide broers Di Rupo is in staat van beschuldiging gesteld. Dat betekent dat het parket geen aanwijzing van schuld kan aantonen. Volgens de verdediging staan voor de rechtbank van Bergen beklaagden terecht die minder te verwijten valt dan Mario Di Rupo. (EE)
http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...0107885108.htm

Ratatosk 31 mei 2012 08:46

Bwa, de broers deden dit enkel om Di Rupo te helpen om het budget in orde te houden.

Txiki 31 mei 2012 08:48

Di Rupo is alleszins niet verantwoordelijk voor wat zijn broers uitspoken. Tenzij het tegendeel bewezen wordt.

vrijevlaming 31 mei 2012 08:50

:lol:

graaf de bethune 31 mei 2012 08:51

Alle Vlamingen die hierover vallen zijn waarschijnlijk die Vlamingen die volgens Wouter Beke s'morgens eerst een fles azijn moeten drinken alvorens te kunnen functioneren. Het is allemaal jaloezie op de succesvolle familie Di Rupo. Voila. Vandaag ga ik eens door het leven als niet verzuurde Vlaming. En owee, aan diegene die nog mistoestanden durft aanklagen vandaag.

fox 31 mei 2012 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6145761)
Di Rupo is alleszins niet verantwoordelijk voor wat zijn broers uitspoken. Tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Voor mij is dat inderdaad het geval, maar ik veronderstel dat Belgicisten zoals Henri en BWarrior daar niet mee gaan kunnen lachen, de grootvader van Bart De Wever indachtig.

Eyjafjallajökull 31 mei 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6146065)
Voor mij is dat inderdaad het geval, maar ik veronderstel dat Belgicisten zoals Henri en BWarrior daar niet mee gaan kunnen lachen, de grootvader van Bart De Wever indachtig.

Scherp :lol:

NoTuma 31 mei 2012 11:25

Citaat:

Precies mijn gedacht als ik de titel las...vrees dat dit topic een stille dood tegemoet gaat.

vrijevlaming 31 mei 2012 11:27

Citaat:

goal!

Antoon 31 mei 2012 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 6146098)
Precies mijn gedacht als ik de titel las...vrees dat dit topic een stille dood tegemoet gaat.

Dit topic waarschijnlijk niet, maar in de pers lees ik er niet veel over...

Distel 31 mei 2012 11:28

We weten nu dus hoe Di Rupo het begrotingstekrt wilt dichtrijden ;-)

Citaat:

Uit het onderzoek zou volgens de pleiter blijken dat Mario samen met zijn broer Franco, van beroep electricien, actie ondernam om die pers te doen werken. De broers zouden dus op zijn minst op de hoogte zijn van de details van de valsemunterij.
Citaat:

Geen van beide broers Di Rupo is in staat van beschuldiging gesteld. Dat betekent dat het parket geen aanwijzing van schuld kan aantonen.
Er is dus geweten dat ze actief en bewust meewerkten aan de valsemunterij, maar toch worden ze niet beschuldigd. Dit zaakje stinkt. Nu proberen om het te rekken tot je je straf kan afkopen, en we zijn er.

Distel 31 mei 2012 11:29

Citaat:

:-D

giserke 31 mei 2012 11:47

We beginnen door te hebben waarom Turtelkieken de mogelijkheid om zich uit te kopen wil invoeren.

Een middel op bestelling van Di Rupo.

E. Gidius 31 mei 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6145761)

Onzin. Alle munitie tegen deze anti-Vlaamse minderheidsregering moet gebruikt worden.

Als ge beschaamd zijt over het thema, speel het dan door aan een lagere god die zich wel kan permitteren om het te gebruiken.

mkb 31 mei 2012 12:29

Waar zit Het Oosten nu die het altijd over De Wever en zijn maffiapak heeft? :lol:

E. Gidius 31 mei 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6146219)
Waar zit Het Oosten nu die het altijd over De Wever en zijn maffiapak heeft? :lol:

Op de thee bij System voor overleg hoe ze de N-VA morgen gaan aanpakken.

Antoon 31 mei 2012 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6146141)
We beginnen door te hebben waarom Turtelkieken de mogelijkheid om zich uit te kopen wil invoeren.

Een middel op bestelling van Di Rupo.

:lol:

Het Oosten 31 mei 2012 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6146104)
:-D

De grootvader van De Wever... Daar zullen we maar niet meer over praten. Want zo fraai is het allemaal niet.

De Brabander 31 mei 2012 15:54

En stijve Bourgeois? Had die fiscus ook niet opgelicht? :-)

De Brabander 31 mei 2012 15:55

We moeten het niet eens over zijn grootvader hebben. Zijn kleinzoon is al even fascistisch. In 2007 gaf hij een conferentie voor de neo-nazi's van de NSV. Leuk, hè.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be