Eberhard Leclerc |
31 mei 2012 10:43 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant
(Bericht 6145946)
..., bij de moslims mogen we bijvoorbeeld spreken van een verdubbeling in totaal aantal om de 10 jaar (in België) of zo geloof ik.
|
Dat zal afhangen van waar de immigratie naar Belgie vandaan gaat komen de komende tijden, de moslim-TFR, de secularisatie-graad van de moslim-gemeenschap én van de conversie ratio van de niet-moslims.
Het zou best eens kunnen dat het aantal moslims als % vd bevolking gaat afnemen de komende 50 jaar.
We weten het niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant
(Bericht 6145946)
Maar ik wist niet dat de aflossing van de wacht al zo snel voor de deur stond.
|
Het is maar wat je snel noemt.
In Brussel hebben we 73 % 'allochtonen' bv. Antwerpen zit pas op 44 %, en zal over een jaar of 5 een migranten meerderheid kennen.
Vlaanderen heeft pas rond 2060 een migranten meerderheid. (Wallonie rond 2045) En dan ga ik uit van het scenario dat Vlaanderen Brussel en de Rand gaat lossen.
Die relatief langzame conversie van Vlaanderen heeft als groot nadeel dat onze Franstalige vrienden nog heel lang vrijelijk en met succes de Vlaam als eeuwige racist en xenofoob kunnen wegzetten. En dát zou wel weer eens geopolitieke consequenties kunnen hebben voor de Nederlandstalige gemeenschap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
(Bericht 6145951)
Verheug je je al op de armoedige toekomst van het ooit welvarende Belgie ?
|
Brussel kent de verreweg de hoogste m2 prijzen in Belgie. De goedkoopste gebieden liggen in regio's die bijna geheel autochtoon zijn.
Verder kun je je afvragen hoe welvarend een land gaat zijn dat vnl bewoond wordt door witte bejaarden.
|