Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Is Bart De Wever een Belgicist ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171730)

ViveLaBelgique 31 mei 2012 21:41

Is Bart De Wever een Belgicist ?

Ik ben op zoek naar een antwoord op deze vraag:

Ik ben op zoek naar letterlijke citaten waar Bart De Wever over zichzelf zegt dat hij een Belgicist is.

Dit topic is niet om je mening of je argumentatie weer te geven waarom hij al dan niet een Belgicist zou wezen. Ik wil weten wat hij er zelf over zegt.

Gwylan 1 juni 2012 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6147303)

Ik ben op zoek naar letterlijke citaten waar Bart De Wever over zichzelf zegt dat hij een Belgicist is.

Dit topic is niet om je mening of je argumentatie weer te geven waarom hij al dan niet een Belgicist zou wezen. Ik wil weten wat hij er zelf over zegt.

U kunt het hem gewoon zelf vragen. Zijn emailadres vindt u op de website van het Vlaams parlement.

BWarrior 1 juni 2012 02:11

http://www.youtube.com/watch?v=mZdh2si8QTM

Dit is al leuk. :-)

fonne 5 juni 2012 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6147595)

Luk Van Der Kelen die nog eens laat zien wat voor een verzuurde onbetrouwbare agitprop agent van het reactionair belgicisme hij wel is? Ik wordt daar eerder triest van.

Munglik 5 juni 2012 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6147592)
U kunt het hem gewoon zelf vragen. Zijn emailadres vindt u op de website van het Vlaams parlement.

Ik heb hem al eens een e-mail gestuurd maar het was iemand anders die in zijn plaats antwoordde.

Txiki 5 juni 2012 21:35

Citaat:

Waarom start ge er dan een topic over? man man man...

Levy 11 juni 2012 04:20

Ik wordt daar eerder triest van

De schoofzak 11 juni 2012 07:44

Citaat:

En waar heb je al gezocht ? Kwestie van te weten dat wij daar dan niet meer moeten zoeken.

CLAESSENS Joris 11 juni 2012 08:11

Citaat:

Zijn negatieve bewijzen ook goed.
Dat hij NIET naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft is iets wat hij om de haverklap zegt. Zelfs in het Frans...

Txiki 11 juni 2012 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6164120)
Dat hij NIET naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft is iets wat hij om de haverklap zegt. Zelfs in het Frans...

Niet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen stelt u gelijk aan belgicist zijn? djiez man, wat een enge en bekrompen visie is dat nu.

De schoofzak 11 juni 2012 10:24

Citaat:

Bijna juist.

Er ontbreekt nog het woordje "nu".

(In een ander berucht zinnetje, gebruikt hij wel altijd het woordje "nooit" ..)

BWarrior 11 juni 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6164245)

Welke zin dan wel?

Diego Raga 11 juni 2012 20:13

Citaat:

Touché!! :lol:

Fieseler 2 juli 2012 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6164245)
Bijna juist.

Er ontbreekt nog het woordje "nu".

Yep...hij verwerpt zijn eigen programma NU...maar morgen...dan gaat hij van gedacht veranderen....:roll:

Fieseler 2 juli 2012 09:38

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6164175)
Niet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen stelt u gelijk aan belgicist zijn?

Waar lees jij dat T?
Ik lees dat er hier wordt gevraagd of men het omgekeerde mag ontkrachten.

Evenwel moet ik u misschien wel gelijk geven: BDW doet er NU (cfr Schooffie) alles aan om een eventuele Vlaamse onafhankelijkheid tegen te gaan.
Is dat een bewijs van Belgicisme?
In ieder geval is het een fantastische meevaller voor de Belgicisten.
In ieder geval heeft hij daardoor meer voor de Belgicisten gedaan dan alle andere postjespartijen samen.
In ieder geval heeft hij daardoor een paar honderdduizend vlaams nationalisten NU (cfr Schooffie) gemobiliseerd tegen Vlaamse onafhankelijkheid.

Maar op de vraag: "Is BDW en Belgicist" is hier geen antwoord gegeven.

Evenwel wil ik u toch fijntjes laten opmerken dat uw paniekreactie niet vanuit het niets komt. Neen, zij wijst op een zeer grote (en volgens mij terechte) angst in verband met het antwoord op de vraag: "Is BDW een Belgicist".

Citaat:

man, wat een enge en bekrompen visie is dat nu.
Een reactie op een visie die enkel door uzelf werd geformuleerd....maar het is u vergeven...ook ik zou angst hebben om een politieker te horen zeggen: "al diegenen die rechts willen afslaan moeten nu op mij stemmen omdat ik links afsla"....maar het werkt NU (cfr Schooffie)...en zoals bij boksen...u bent zo sterk als de laatste match...

Supe®Staaf 2 juli 2012 10:18

Citaat:

Af en toe krijg ik de indruk dat hij niet meer de die hard separatist is.
Maar om hem nu direct te gaan betrouwen als belgicist, dat is een stap te ver.
Daarvoor heeft hij hier op dit forum een paar jaar terug net iets te veel gelogen...

Steben 2 juli 2012 10:43

Tis hier nog steeds volop een super forum duidelijk.

ViveLaBelgique 15 september 2012 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6164104)
En waar heb je al gezocht ? Kwestie van te weten dat wij daar dan niet meer moeten zoeken.

Ik heb vooral gezocht op het "internet". Dit is niet de enige zaligmakende bron voor informatie. Daarmee mijn oproep hier op dit forum weer te geven waar Bart De Wever letterlijk zegt dat hij een Belgicist is.

De rechtvaardige rechter 28 september 2012 07:37

jogo 28 september 2012 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6164175)
Niet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen stelt u gelijk aan belgicist zijn? djiez man, wat een enge en bekrompen visie is dat nu.

Belgicisten zijn ruimdenkend en sluiten deze mensen niet uit hun groep.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be