![]() |
oproepje: tweetaligen gezocht!
Ik zoek tweetaligen die een klein stukje tekst voor mij kunnen vertalen van het Nederlands naar die andere taal:
- talen gesproken in het Oostblok/Oost-Europa - Turks - Noord-Afrikaanse talen - Perzisch e.d. Het is niet veel werk, 't zal maar een paar zinnetjes zijn denk ik. Enkel betrouwbare mensen, ik heb geen zin om farçen tegen te komen met 'grappige' vertalingen enzo. Ne pool heb ik al. |
Ik beschik over een bruikbare kennis van de Russische taal, zoals mijn gebruikersnaam ook doet vermoeden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat versta je onder Noord-Afrikaanse talen? En wat is je doel?
Werk je op de European Neighbourhood Policy? :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat ben jij niet, aangezien jij dan nooit zou zeggen van jezelf dat je dom bent. Dat deden die mensen niet. Want zij deden Latijn. Maar goed: het Russisch is gelijkaardig opgebouwd. De functie van de substantieven in een zin wordt bepaald door naamvallen, en de woordvolgorde is vrij arbitrair. Dit tegenover Germaanse talen met een zeer rigide woordvolgorde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ook in die niveaus zitten intelligente mensen. Alleen krijgt hun intelligentie een andere invulling. Niet noodzakelijk een slechtere. Soms denk ik dat ik beter TSO of BSO had gedaan. Had ik nog iets geleerd. Dat was niet het geval in ASO. Zes jaar nietsdoen. |
Citaat:
Achja, op het Tso Bso zitten wel hele andere mensen dan op de Aso hoor, het Tso valt nog mee. Maar het Bso of zoals dat in Nederland heet het vmbo. Daar zit je enkel en alleen goed als dat ook daadwerkelijk je niveau is, maar anders is het een hel. |
Citaat:
Onze driemansrichting was Latijn-Wiskunde. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zorgt voor interessante persoonlijkheidswendingen die in die mensen ontstaan, dat constant zitten tussen mensen die ver, ver onder je niveau zijn en dus feitelijk onbereikbaar voor je. Dat maakt een heel ander mens, dan dat dezelfde persoon in pakweg ASO zou zitten. En ik zeg dat omdat jij iets moet doen aan je dt-fouten. |
Citaat:
En Grieks was bij ons de eenmansrichting. Het was zelfs zo erg dat drie leerlingen uit drie verschillende jaren tegelijk Grieks volgden. |
Citaat:
2: Dat klopt ook.;-):-P |
Citaat:
De meesten deden Latijn-wetenschappen, een kleinere groep Latijn-talen en de kleinste groep Latijn-wiskunde. Onze wiskunde lag naar verluid op een vrij hoog niveau, vandaar... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be