![]() |
Vrouwelijke bekeerlingen tot de islam
Beste forummers,
Ziehier een interessant artikel over Britse vrouwen die zich tot de islam bekeren: http://madinamosquecardiff.org.uk/in...ml~MosqueFrame Allemaal stuk voor stuk intelligente, knappe, succesvolle dames. Wat is volgens jullie hun voornaamse drijfveer: - spirituele zoektocht naar het Absolute - protest tegen Kerkelijke hiërarchiën - feministisch protest tegen de disciplinering van het vrouwenlichaam door de beeldcultuur van onze samenleving - protest tegen overdreven comodificatie (het tot koopwaar herleiden van alle aspecten van het leven) |
Mentaal handicap. Als je niet in die onzin geboren bent heb je echt wel geen enkel excuus.
|
Citaat:
|
Wat indioen zich allemaaal tot nihilisme zoude bekeren ??
|
Citaat:
|
Vooral het gevolg van een spirituele zoektocht, denk ik. Het had meestal evengoed het boeddhisme of één of ander debiel New Age-geloof kunnen zijn. Dat zijn mensen die mentaal niet in staat zijn om te gaan met het nihilisme, het relativisme, het pluralisme, de incoherentie en de fragmentatie van de postmoderne Westerse maatschappij. De Islam verlost hen uit de kooi van de 'vrijheid' door hen structuur, houvast en en een eenduidige, ondubbelzinnige wereldvisie te bieden.
|
Citaat:
|
Blijkbaar zitten er tussen de woestijnrovers een paar kwieten met een gouden fluit.
Maar tja, loverboys bestaan ook he. |
Tja, het zijn vrouwen, wat kan ik zeggen. De kerk spuwt op vrouwen en homo's en toch zijn die net die groepen die het meest gelovig zijn, ik denk dat vrouwen meer nood hebben aan spirituele leiding dan mannen.
|
Citaat:
En die ze duidelijk missen ook, ze zouden anders niet doen wat ze doen. |
Als je als vrouw bereidwillig en uit eigen wil een vrouwonvriendelijke sekte zoals de islam wil instappen, spoor je niet. Laat dat duidelijk zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het werkelijk gezicht van de 'Islam' zal waarschijnlijk nooit onthult worden maar, zeker niet alvorens dat deze veroverende onverdraagzame 'secte' al de touwtjes en levels in hun macht zullen hebben. Hetgeen daags gaans is, is al lang niet meer gebeurt. De oplossing is dus niet in studieboeken te vinden, zoals er velen op dit 'forum' de gewoonte krijgen. Ogen en oren open, liefst buiten in de straten, op de stadspleinen en op marktdagen. U zult er overwegend niets dan vriendelijke echter wel; opdringerige 'Moslims' ontdekken. Zij gedragen zich reeds als de meesters, de vertegenwoordigers van de almachtige 'Allah' en van ons, word verwacht om ons als onreine slaven te gedragen. Voor deze redenen is het mij hier onmogelijk te kiezen en is dan ook de reden waarom er voor mij geen andere keuze mogelijk is dan 'HET VLAAMS BELANG' |
Citaat:
Wegens onze traditionele christelijke opvoeding en beschaving, houden wij ons merendeels niet met zulke zaken bezig. Mannelijke 'Moslims' beantwoorden aan een andere agenda, welke de 'Islamisering' vooropstelt. .:roll: |
...............
|
Citaat:
Maar geen probleem, we gaan eventjes op jouw bron verder. Er worden een paar gevallen uitgepikt om het punt te maken. Gedegen bewijzen over een massale bekering van verstandige vrouwen kom ik er niet tegen. Wat ik wel ontdek in je brontekst: een paar mogelijke andere beweegredenen tot bekering, dan jij in je lijstje aangeeft: -But when she met her boyfriend, Zahid, at university, something dramatic happened. -I call myself a European Muslim, which is different to the ‘born’ Muslim. I was *married to one, a Moroccan, -The Qur’an was pivotal for me. I first tried to approach it in anger, as part of an attempt to prove my Muslim friend wrong. Later I began reading it with a more open mind. -The turning point for Kristiane came when she met and briefly dated the former Pakistani cricketer and Muslim Imran Khan Algemeen samengevat in een zin uit dezelfde tekst: For a significant amount of women, their first contact with Islam comes from *dating a Muslim boyfriend Zou de belangrijkste reden van hun epifanie niet kunnen zijn: het moslimvriendje? |
Citaat:
|
Er zijn ook vrouwen die het leuk vinden om zo af en toe een kopstoot uit te delen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be