![]() |
Antwerpen: verkiezingslijst N-VA
Net als die lijst van Gent, in die draad daarover, ben ik benieuwd naar de lijst van Antwerpen. De volledige lijst dan.
Ik ga hier, in afwachting, geen poll bijvoegen, maar toch: zal de Vicking Van Aelst een topplaats bekleden, of enkel een zekere plaats. Of een strijdplaats? |
Citaat:
Maar sindsdien hoorden we nog maar bitter weinig van hem. De trivialiteiten over het vaderschap aan 63 daar gelaten. Zijn paar intervieuws gingen enkel over franse les afschaffen in vlaanderen, taalvoorkeur van de vis voor de kust van oostende en een boutade over de vlaming die de zweep weeft waar hij daarna billekoek mee krijgt. Lijkt me niet het grote inzicht te zijn om gemeenteraadsverkiezingen mee aan te vatten. Dat zal dus wel een strijdplaats worden. |
Citaat:
Ik denk niet dat Vic van Aelst op eender welke lijst zal staan. |
Ik denk dat ik dat al ergens gelezen heb of gehoord heb. Dacht dat het een plaats tussen 35-55 was, maar ben niet zeker. Dus geen topplaats.
|
Citaat:
|
Citaat:
En of die leden dan gelijk hebben, daar zal de kiezer wel over oordelen. Hetgeen de Viking van Aelst gezegd gekregen heeft op de nationale zender(s), en hoe hij dat gezegd heeft, (met grote uitzondering voor die lessen op school, maar zelfs daar was de boodschap aangenaam-scherp), is voor mij persoonlijk voldoende om een topplaats te krijgen. Maar ik ben geen Antwerps lid van de nva. |
Wat hij zei was op zich wel waar, maar ik ben geen fan van die gecrispeerde, galspuwende houding. Volgens mij straalt dat ook niet positief af op de N-VA.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En bovendien, ik begrijp dat wie nooit in Brussel gewoond heeft, dit niet begrijpt. Wie in Brussel gewerkt heeft, zonder er gewoond te hebben, die heeft een kans dat hij het begrijpt. Dan ligt het er aan in welke taalkundige sfeer hij gewerkt heeft, en/of hij buiten kwam, verder dan een terrasje in de zon. Wie het zeker wel begrijpt, is iemand die terecht gekomen is in een ziekenhuis in Brussel. Liefst op een moment dat "het nijpt": dat je in een toestand zijt dat je lichaam afziet zodat je geest je meertaligheid niet zo goed meer kan managen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"ze verkrachten onze cultuur". En dat vind ik een waarheid. Verder verwacht ik een bijna perfect Nederlands/Vlaams van mijn gemeenteraadsleden, schepenen, burgemeester, provinciegouverneur (in afwachting van zijn afschaffing), Vlaams Parlement en Vlaamse regering, èn last but not least, alle hoge ambtenaren, staatssecretarissen, federale ministers en eerste minister. Ik verwacht die talenkennis niet, duidelijk niet, van de uitvoerende macht op Europees niveau. Dat is een consequentie van mijn politiek streefdoel: een politieke overheid georganiseerd op de piramide: gemeente, Vlaanderen, Europa. De twee niveaus die het dichtst bij mij staan, moeten mijn taal grondig kennen. Daarboven zijn we de taalkundige verscheidenheid in Europa. |
Citaat:
|
Citaat:
je verwart ons met de traditionele Franstalige politieke partijen, die hebben haat voor alles wat naar Vlaams riekt. Vlaamse partijen zijn zo niet hoor. |
Citaat:
Jij verdient al heel uw leven honderden keren meer dan de gemiddelde flamingant. Wat moeten we ons daarbij voorstellen, aan de twee zijden van de vergelijking ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be