![]() |
Racist Frans Wymeersch veroordeeld!
Gerechtigheid is geschied. Of om het in Debie's woorden te zeggen: 'zet de champagne maar al koud' ;-)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier is niets rechtvaardigs aan. |
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.
Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is inderdaad het principe van de vrije meningsuiting.
En dat principe moet vergaand toegepast worden, zelfs al is het niet absoluut. De grens is verantwoordelijkheid. Zeg wat je wilt, maar je bent wel verantwoordelijk voor wat je zegt. Zelfs voor waar en wanneer je iets zegt. voorbeelden zijn al gegeven in deze draad: beledigingen edm ... Ik herhaal mijn dada-voorbeeldje: jij gaat in een uitvaartplechtigheid, zelfs al is die "publiek", niet van uwen tak gaan maken, bijvoorbeeld dat de overledene een racistische blokker was ... of zelfs van een veel bravere verkeerde politieke overtuiging .... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, kunnen de allochtonen en CGKR de politie niet aanklagen? De Politie was bij de moord van Joe toch ook van oordeel dat het om "bruine" allochtonen ging. Nooit iets gehoord van een klacht laat staan een veroordeling. 2 maten, 2 gewichten? |
Citaat:
Citaat:
Weet je overigens waar shouting fire in a crowded theater vandaan komt? Een genaamde Oliver Wendell Holmes gebruikte dat als argument in het Supreme Court tegen het verspreiden van anti-oorlogs en anti-dienstplicht flyers tijdens de Eerste Wereldoorlog. Achteraf gezien zouden we zeggen dat er wel degelijk vuur was in het theater, niet? |
Citaat:
|
Citaat:
De vergelijking met de moord op Joe gaat wel deels op. Volgens mij hadden ze het destijds zelfs specifiek over 'Noord-Afrikanen' of 'Marokkanen' |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoorde dat in het blaadje enkel stond dat de graven geschonden waren door allochtone jongeren, die dan achteraf minderjarig bleken te zijn en dus niet in de openbaarheid mochten worden beschuldigd. Daarvoor iemand tien jaar zijn burgerrechten ontnemen is écht wel minimaal vind ik. Zouden ze hem niet beter de doodstraf hebben gegeven? executie door onthoofding of zo? of zouden ze steniging verkiezen? Tenslotte weten we allemaal dat allochtone jongeren NOOIT ZOIETS ZOUDEN DOEN!!! |
Wat mij vooral opvalt - de nauwelijks verborgen hypocrisie - is dat Frank Vanhecke (de toenmallige verantwoordelijke uitgever) vrijuit gaat.
|
Citaat:
Boeboe rimram of een andere soepjurk was daar recent nog heel erg mee bezig? Eén dagje ontzetting uit het burgerrecht? of zou hij liever een uurtje schoffelen? wat denk je? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be