![]() |
Ongehoorzame Pic Nic te Brussel op 10 juni
Geen idee of dit onderwerp reeds werd behandeld op dit forum. Ik neem aan van niet? Het kon zowel onder 'Binnenland', 'Milieu', 'Maatschappij' of 'Mobiliteit' staan. Er is geen 'Brussel' topic, dus ik hoop dat Dames en Heren Moderators het me zullen vergeven.
Mobiliteit vind ik één van de minst sympathieke topics, omdat dat altijd over stinkauto's gaat. Daarom hier eindelijk een LEUK nieuwtje, naar aanleiding van een column van Philippe Van Parijs in Brussel Deze Week. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120531_058 Citaat:
|
Ik moet werken maar als het echt elke zondag gaat blijven doorgaan tot ze de Anspachlaan autoluw of vrij maken kom ik zeker een volgende keer langs.
|
Citaat:
En wat ook tof is, dat is het nieuws dat de Stad Brussel heeft beslist om mee te werken aan het goede verloop van dit burgergebeuren! Freddy Thielemans op Facebook : Citaat:
|
Van zodra er ergens een grote baan is, een plein of iets wat bruikbaar is om er een evenement op te organiseren, een biertent op neer te poefen, een markt op te zetten of wat dan ook...doet men dat. Nu gaan ze beginnen picknicken op straat en achteraf mekkeren over de files, de verkeersoverlast, de geluidsoverlast, de kleine straatjes die vol sluipverkeer zit en noem maar op.
Ik zeg het u...ze doen het expres om mensen te kloten. |
Citaat:
Maar het is al laat, en misschien was er een biertent in uw dorp. Slaap lekker! |
Citaat:
|
Citaat:
Morgen zullen 4000 mensen dat bewijzen. In uw eigenste hoofdstad. |
Citaat:
Beste mensen, indien er nu één iets is waarin enorm veel voortuitgang geboekt werd op ecologisch vlak en waarin een effectief zicht is op 100% ecologische onschadelijkheid is het de auto wel. En om het tegendeel te beweren organiseren jullie dus een actie die tot veel files, vertragingen, omleidingen, onnodige verkeershinder en hoger gevaar voor zowel zwakke als sterke weggebruikers zal leiden? En, volgens jullie eigen stellingen, dus ook tot veel extra overlast en vervuiling? :lolabove::lolabove: Goe bezig! Stelletje zelfingenomen losers ja... |
't Zal toch niet gaan regenen zeker, zijn er tenten voorzien, stel dat er zo'n soort van orkaan voorbijtrekt? :O
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een eerste stap is alvast een verkeersvrij hart van de stad ( beperkt ) en verkeersvrije straten waar voetgangers en fietsers koning zijn en die van buiten de stad naar het centrum lopen zodat deze verkeersdeelnemers zich veilig, gezond en snel naar de stad en in de stad kunnen verplaatsen. Op andere parallelle wegen kan men dan wel gewoon gemotoriseerd verkeer toelaten. Het openbaar vervoer uitbouwen is uiteraard eveneens onoverkomelijk. |
Citaat:
|
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ck-anspachlaan
Zo. Volgens de organisatoren inderdaad 4.000 (dus 2.000 volgens de politie). Citaat:
Dus Scherven: tot volgende week! :) |
Wel jammer van al die politici, maar ja dat zijn ook maar mensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Brussel - dat volgens mij op vlak van mobiliteit nu al een voorbeeld voor Vlaanderen zou kunnen zijn - kan zeker nog groener. Dat is waar. Maar het mobiliteitsbeleid lijkt me met metro's elke 2,5 minuut in het centrum, met meer dan tien of dertien treinstations, met een recentelijk uitgebouwd aanbod aan bussen en trammen (lijnen 94 en 95 als ik me niet vergis, alsook buslijn 66) zeker een toonbeeld voor Vlaanderen. Daar laat men de prijs (en het aanbod) van het OV verder afkalven en blijft men buslijnen uitbesteden of afschaffen alsof Peeters himself aandelen in de betonindustrie heeft. |
Ik ben natuurlijk pro wandelstraten en dergelijke.
Vooral omdat ik een vergunning heb daar te rijden. Wat makkelijk is omdat er geen file meer staat. Leve de vergunningen. En gaan jullie maar te voet, dat is gezond. |
Citaat:
Ik wist niet dat men voor voetgangerszones, wandelstraten (> miljoenen betonklinkers); voetpaden (klinkers) en bijkomende fietspaden (beton-asfalt) en eenderwelk (extra) openbaar-vervoerwegen (beton-asfalt) in de steden minder beton en asfalt gaat zien ... eerder meer. :-P Citaat:
Maar meestal wordt dit niet gedaan wegens het prijskaartje en extra onderhoud : * http://goo.gl/maps/qqUL bovenaanzicht beton en afsfaltwerken * voetgangerszone met klinkerwerk en extra bomen na de voltooing : http://goo.gl/maps/q3l1 Natuurlijk moeten er dan bijkomende (ondergrondse/bovengrondse) parkeer-garages/gebouwen aangelegd worden op de invalswegen naar en rond het stadscentrum... in beton en (extra) asfalt. Open betonkinkers waar ze gras inzaaien gaan ze niet leggen hoor... :-P |
Ik kom eens kijken nu zondag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be