![]() |
Wat is de diagnose/prognose van de situatie?
Beste medeforummers,
Dit subforum gaat over immigratie & integratie. Als je de meerderheid van de draden bekijkt, dan gaat het om het melden van problemen met of het klagen over de aanwezigheid van "vreemdelingen", "allochtonen", "andersgelovigen", "moslims", "verrijkers", ... Een eerste stap lijkt me een diagnose (hoe is de situatie?) en een prognose (hoe evolueert de situatie?) te maken. In de meeste discussies wordt er door voor- en tegenstanders op gehamerd dat Vlaanderen evolueert naar een confessioneel, cultureel en etnisch-raciaal diversere samenleving, m.a.w. dat "vreemdelingen" e.d. in aantal en/of in zichtbaarheid toenemen. Laat ons in een heel eenvoudige poll al eens zien of rond deze stelling een consensus bestaat onder voor- en tegenstanders. Met vriendelijke groet, Kallikles |
Op zoek naar didactisch materiaal voor artisjok mijn beste....
Of heeft "sjok" uw account even "geleend" om een nieuwe poging te wagen om racistisch getinde uitspraken hier uit te lokken... |
Citaat:
![]() ![]() |
ik geloof dat Vlamingen religieus, cultureel en etnisch-raciaal angstiger en radicaler worden en betreur dit.
|
Citaat:
|
Ik geloof dat in de meeste, zoniet in alle landen die gewild of ongewild de multiculturele toer zijn opgegaan, het besef groeit dat er daarmee geen verrijking te verwachten valt maar vooral ambras, op allerlei manieren...
De mooie volzinnetjes worden stilaan door de meeste burgers als ballonnetjes doorprikt. |
2
Het is vijf voor twaalf dat dat besef eindelijk eens begint te groeien bij de politiekers van de hele wereld. |
Citaat:
|
Kan er eigenlijk iemand zeggen waarom Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser zou moeten worden ?
Wat is de meerwaarde ? Als je een beetje rond kijkt en kranten leest, géén. Steden verpauperen, criminaliteitscijfers zijn op een paar decennia flink gestegen, de gevangenissen zijn voor het merendeel bevolkt met buitenlanders... Als je persé andere culturen wil leren kennen, doe dan tenminste de moeite om een vliegtuig of je auto te nemen.... |
Citaat:
vraag je nu of mensen dat zien? :roll: Of wat wil je uitlokken?:roll: |
Citaat:
Als ik het goed begrijp, vind jij eerder dat meer diversiteit meer nadelen dan voordelen heeft. In dat geval is de vraag of je denkt dat die diversiteit in de feiten aan het toenemen is of aan het afnemen. Als je denkt dat die toeneemt, zal je het betreuren; als je denkt dat die afneemt, zal je het toejuichen. |
De resultaten tot dusver: drie zijn voor meer diversiteit en drie zijn voor minder diversiteit. Opvallend is dat de drie die voor minder diversiteit zijn, geloven dat er ondanks hun treurnis meer diversiteit komt.
Als er een evolutie aan de gang is die je betreurt en ze gaat toch door, wat doe je dan? |
Ik betreur 't dat de lat zo laag gelegd wordT in 't onderwijs, dat er steeds meer DT fouten gemaakt worden, Vlaanderen wordT er niet beter op!
|
Citaat:
|
Citaat:
- bent u tevreden met de huidige evoluties? - gaan de huidige evoluties naar meer of minder diversiteit? Tot nog toe zijn de ontevredenen en gefrustreerden duidelijk in de meerderheid. Ook is de overweldigende meerderheid ervan overtuigd dat het alsmaar diverser wordt. Aan u om te zien of u het daarmee eens bent, of niet. |
ik mag blijkbaar helaas geen stem uitbrengen, is dat omdat ik hier nog een status als 'vreemdeling' heb? LOL
in elk geval geloof ik dat Vlaanderen diverser wordt maar ik weet niet of ik dit betreur of niet. Ik heb er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee om rustig door de Jodenwijk in Antwerpen te keuvelen of tijdens een groot voetbaltornooi een match te bekijken in één van de vele Italiaanse café in de mijnstreek. Ik betreur het echter wel dat onze vrouwen op straat worden uitgescholden en bespuwd door een steeds groter wordende groep allochtonen die zich weigert aan te passen aan onze leefgewoontes. |
Citaat:
Diversiteit?? Waar zie je die dan? Ik zie vooral groepen die totaal naast mekaar leven maar blijkbaar vind u dat " diversiteit"... |
http://www.deredactie.be/permalink/1.1326585
Luistert u met z'n allen maar eens héél goed naar wat deze man zo allemaal te vertellen heeft! Ik kan héél goed begrijpen waarom hij zich zo zit op te winden. Vanaf 04:02 wordt het écht interessant, en wat rond 04:40 en (vooral) 04:52 wordt gezegd, mag wat mij betreft de eerstkomende maanden 'dag en nacht' op alle staats-media worden herhaald, zonder enige 'duiding' of onderbreking voor een mededeling van de regering/een ander reclame-agentschap :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be