![]() |
Gedaan met op de start te…Laat nu de poen maar komen
Op weg naar nogmeer melken.:oops:
Wie van ons zal zich allemaal laten verrassen?:lol::lol: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120605_170 Het wapen mag je in bezit hebben maar je moet er vanaf nu constant 120 km p/u mee rijden.:roll::roll: Hoe meer power en hoe duurder hoe beter, maar dan voor een ander melkenkas.. |
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.
De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn... |
Dus ben je het met mij eens.
De boter en het geld van de boter |
Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé :)
Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€. |
Citaat:
|
Citaat:
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige. Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe). Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is. Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden. Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen. Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ? Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk... |
Citaat:
|
Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten? Is dat fair? En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf? Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo? Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag? Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom? |
|
Citaat:
Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen. |
Citaat:
Een vergelijking van Vlaanderen met Nederland. Oppervlakte: 13.521 km² (VL) - 34.050 km² (NL) Bevolking: 6.250.000 - 16.740.000 Dichtheid: 460 inw/km² - 490 inw/km² Flitspalen: 1.322 - 1.480 Flitspalen/km²: 1 per 10 km² - 1 per 23 km² ( VL 2,3 x NL) Flitspalen/inw: 1 per 4.730 inw - 1 per 11.310 inw ( VL 2,4 x NL) Verkeersdoden: 2001: 850 - 1.000 2010: 440 - 540 Cijfers 2010 Verkeersdoden per km²: 1 per 31 km² - 1 per 63 km² (NL 2 x zo veilig als VL) Verkeersdoden per inw: 1 per 14.205 inw - 1 per 31.000 inw ( NL 2,2 x zo veilig als VL) Conclusie: Het aantal flitspalen kan onmogelijk verklaren waarom het Nederlandse verkeer ruwweg 2 x zo veilig is als het Vlaamse gezien er circa 2 x zoveel flitspalen staan in Vlaanderen als in Nederland en bovendien het boetebedrag in Vlaanderen per overtreding ruwweg 2 �* 3 x zo hoog is als in Nederland. Repressie helpt iets maar zonder aangepaste infrastructuur met bijvoorbeeld scheiding van de verkeersstromen (snel/traag en sterk/zwak) is geen verbetering meer mogelijk al zal de verkeersdichtheid door o.a. filevorming automatisch voor een verdere vermindering van het aantal doden zorgen. |
Citaat:
Volgens mijn zijn snellere wagens veiliger dan goedkope daar ze over meer veiligheidssystemen beschikken. Wel pech als je even wat extra vermogen (snelheid) nodig hebt om uit een hachelijke situatie te geraken. |
Citaat:
Die vlieger gaat dus niet op. |
Citaat:
|
Citaat:
2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen. Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be