Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gedaan met op de start te…Laat nu de poen maar komen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172062)

RASPOUTINE 8 juni 2012 11:42

Gedaan met op de start te…Laat nu de poen maar komen
 
Op weg naar nogmeer melken.:oops:

Wie van ons zal zich allemaal laten verrassen?:lol::lol:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120605_170

Het wapen mag je in bezit hebben maar je moet er vanaf nu constant 120 km p/u mee rijden.:roll::roll:

Hoe meer power en hoe duurder hoe beter, maar dan voor een ander melkenkas..

roger verhiest 8 juni 2012 11:49

Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.

De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn...

RASPOUTINE 8 juni 2012 11:50

Dus ben je het met mij eens.
De boter en het geld van de boter

santos 8 juni 2012 12:15

Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé :)
Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€.

tschoon verdiep 8 juni 2012 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6159834)
Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé :)
Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€.

en op de jaarlijkse autoinspectie, "u heeft vorig jaar 20 keer te snel gereden dat is 1500€ aub"

De gemuilkorfde 8 juni 2012 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6159754)
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden

Nochtans staan er steeds meer flitspalen, en ging het aantal verkeersdoden vorig jaar wel opnieuw omhoog.
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige.
Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe).
Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is.
Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden.
Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen.
Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ?
Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk...

Sfax 8 juni 2012 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6159754)
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden

Moest dat zo zijn, dan zouden de meeste doden op de snelwegen vallen. Quod non.

RASPOUTINE 9 juni 2012 13:44

Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten?
Is dat fair?
En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf?
Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo?
Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag?
Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom?

RASPOUTINE 11 juni 2012 11:28

Meer, meer meer meer

http://www.vandaag.be/binnenland/989...e-minuten.html

vrijevlaming 11 juni 2012 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6161851)
Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten?
Is dat fair?
En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf?
Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo?
Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag?
Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom?

120 is 120. Er is geen val. En "van niets weten" is geen argument.

Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen.

fcal 12 juni 2012 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 6160780)
Nochtans staan er steeds meer flitspalen, en ging het aantal verkeersdoden vorig jaar wel opnieuw omhoog.
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige.
Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe).
Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is.
Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden.
Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen.
Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ?
Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk...


Een vergelijking van Vlaanderen met Nederland.

Oppervlakte: 13.521 km² (VL) - 34.050 km² (NL)
Bevolking: 6.250.000 - 16.740.000
Dichtheid: 460 inw/km² - 490 inw/km²

Flitspalen: 1.322 - 1.480
Flitspalen/km²: 1 per 10 km² - 1 per 23 km² ( VL 2,3 x NL)
Flitspalen/inw: 1 per 4.730 inw - 1 per 11.310 inw ( VL 2,4 x NL)

Verkeersdoden: 2001: 850 - 1.000
2010: 440 - 540
Cijfers 2010
Verkeersdoden per km²: 1 per 31 km² - 1 per 63 km² (NL 2 x zo veilig als VL)
Verkeersdoden per inw: 1 per 14.205 inw - 1 per 31.000 inw ( NL 2,2 x zo veilig als VL)

Conclusie:
Het aantal flitspalen kan onmogelijk verklaren waarom het Nederlandse verkeer ruwweg 2 x zo veilig is als het Vlaamse gezien er circa 2 x zoveel flitspalen staan in Vlaanderen als in Nederland en bovendien het boetebedrag in Vlaanderen per overtreding ruwweg 2 �* 3 x zo hoog is als in Nederland.

Repressie helpt iets maar zonder aangepaste infrastructuur met bijvoorbeeld scheiding van de verkeersstromen (snel/traag en sterk/zwak) is geen verbetering meer mogelijk al zal de verkeersdichtheid door o.a. filevorming automatisch voor een verdere vermindering van het aantal doden zorgen.

Henri1 12 juni 2012 05:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6159754)
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.

De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn...

Als je niet inslaap valt door te traag rijden.

Volgens mijn zijn snellere wagens veiliger dan goedkope daar ze over meer veiligheidssystemen beschikken.

Wel pech als je even wat extra vermogen (snelheid) nodig hebt om uit een hachelijke situatie te geraken.

Henri1 12 juni 2012 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6160803)
Moest dat zo zijn, dan zouden de meeste doden op de snelwegen vallen. Quod non.

Procentueel zijn de snelste autosnelwegen ter wereld ook bij de veiligste.
Die vlieger gaat dus niet op.

Amon_Re 12 juni 2012 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6164317)
120 is 120. Er is geen val. En "van niets weten" is geen argument.

Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen.

Hoe nauwkeurig is dat eigenlijk? Ik ga soms ook wel over de 120 (vooral op langere afstanden, je kijkt nu eenmaal niet de hele tijd op je dashboard) en corrigeer mijn snelheid wanneer ik het merk.

vrijevlaming 12 juni 2012 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6165642)
Hoe nauwkeurig is dat eigenlijk? Ik ga soms ook wel over de 120 (vooral op langere afstanden, je kijkt nu eenmaal niet de hele tijd op je dashboard) en corrigeer mijn snelheid wanneer ik het merk.

1) de meeste snelheidsmeters in de auto geven meer aan dan dat je werkelijk rijdt

2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen.

Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap

Amon_Re 12 juni 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6165643)
1) de meeste snelheidsmeters in de auto geven meer aan dan dat je werkelijk rijdt

2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen.

Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap

Ik had het over die traject controle.

vrijevlaming 12 juni 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6165703)
Ik had het over die traject controle.

komt op hetzelfde neer

Amon_Re 12 juni 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6165777)
komt op hetzelfde neer

ok


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be