![]() |
Liesbeth Homans zit er warmpjes bij
"Ik krijg die gratis stroom ook, maar ik heb die niet nodig", zegt Liesbeth Homans in HLN
Daarnet op de radio mogen aanhoren hoe 'mevraa' Homans, parlementslid voor NV-A een warrige redenering opbouwde rond gratis stroom. Gezien mijn beperkte vermogen flaams rechtse denkkronkels te kunnen volgen en mijn al even beperkte kennis van 'mevraa' Homans' patois, had ik sowieso wat moeite om haar te kunnen volgen, laat staan begrijpen. Uit het koeterwaals taaltje dat 'mevraa' Homans wauwelde meende ik niettemin toch te mogen afleiden dat zij tegen gratis stroom is, omdat die niet gratis is, maar dat 'mevraa' Homans deze maatregel wel nog stukken efficiënter wil gaan maken opdat de energiearmen armen er nog gebruik van zouden kunnen maken. A la bonheur .. en dit lichtende baken van rationaliteit moet de burgemeester van 't Stad worden in 2014. @zijne 'eksaallentie' Homans. Het rekeningnummer van AZG is BE73 0000 0000 6060 (BIC: BPOTBEB1). Giften van meer dan 30 euro zijn fiscaal aftrekbaar. |
*klaag klaag*;-)
|
Citaat:
wat is uw punt nu eigenlijk ? |
De sossen zijn geen sossen meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
het punt is dubbel, een zogenaamd dubbelpunt dus - de redenering van 'mevraa' Homans raakt kant noch wal - 'mevraa' Homans die beweert op te komen voor de energiearmen in deze maatschappij loopt te stoefen hoe zij dit soort maatregelen niet behoeft, nu 'iedere flaaming' voor haar parlementaire loon afdokt. Vreemd dat u niet ontkent dat 'mevraa' Homans burgemeester van 't Stad wordt in 2014. Dit laatste was het zogenaamde contrapunt. punt |
Citaat:
Hoedanook, je bent in al die tijd geen haar veranderd: een vat vol vooroordelen. Waar haal jij het in 's vredesnaam vandaan dat ik het eens zou zijn met mevrouw Vandenbossche? Ik moest warempel eventjes neer gaan zitten. Freya en ik die het eens zijn. |
Citaat:
Voor de rest zou ik wat eerbied willen vragen voor het Antwerps dialect, dat immers het dichtst aanleunt van alle Vlaamse dialecten, bij het AN. |
De essentie is dat gratis stroom NIET gratis is...
Voor niks gaat de zon op,een niet onverdienstelijk en regelmatig wederkerend evenement,maar dat is ongeveer het enige wat echt gratis is... |
Citaat:
'mevraa' Homans wil er bovendien voor zorgen dat die bewuste gezinnen aan hun gratis stroom raken. Prachtig idee. Gratis stroom die volgens 'mevraa' Homans niet gratis is, doch een herverdeling die door iedere flaaming bekostigt wordt. Ook al een prachtig idee, die herverdeling. Combineer nu beide ideeën en aanschouw het genie Homans. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie dat de electriciteitsprijzen hier van de hoogste in Europa zijn, dus dat sprookjesverhaal van Steve Stunt en zijn adepten blijft een grove leugen te zijn om stemmen te kunnen ronselen bij de simpelen... Verder interesseert het me geen fluit wie in 't St�*�*�*d burgemeester wordt en verwart u mij men een nv-a partijlid want schelden op een nv-a wijf maakt niks los bij mij hoor..een deftig betoog daarentegen... |
Citaat:
Eigenzinnig, ik heb er idee hoe jij erbij komt dat ik gratis niet begrijpen zou. Integendeel, als gratis nog moest uitgevonden worden dan registreerde ik nu het patent erop. 'Mevraa' Homans begrijpt gratis overduidelijk niet, wat de publieke optredens vandaag van deze gerespecteerde parlementariër en gedoodverfd burgemeester van 't Stad in een ander daglicht plaatsen. |
Citaat:
In feite is die gratis stroom een extra uitkering die wordt betaald door degenen die het meeste stroom verbruiken en dus een verdoken belasting. Heb net de uitleg van Homans op tv gehoord en ik kon er ook niet aan uit. Ofwel heeft de VRT wat aan het knippen geweest, ik had de indruk dat haar laatste zin niet af was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pé Stuyck toch, de schuld op die goeie ouwe vrt afwentelen. Je moest je schamen. De meest plausibele verklaringen waarom jij er niet aan uit kwam - je eigenste jou - de kwaliteit van 'mevraa' Homans redenering; en natuurlijk - magnetisch-electrische storingen gevolge zonnestormen |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik snap het probleem niet...
die mevrouw wil er voor zorgen dat het budget dat de Vlaamse overheid vrijmaakt voor die 'gratis' stroom meer naar de lagere inkomens gaat ipv zoals nu het geval is naar elke Vlaming. Dit lijkt me toch in elk geval een goed voorstel maar blijkbaar kan dit niet goed zijn als het van N-VA komt...awel 'Mevraa Hofmans' heeft mijn volle steun hierin en haar accent klonk mij in elk geval veel aangenamer aan de oren dan dat van Mevr. (dochtertje van...) Van den Bossche...8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be