![]() |
summum van snelheidsfetisjime: trajectcontrole
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120608_190
60.000 voertuigen per dag voor de controle 7.000 overtredingen per dag bij anloop trajectcontrole 1600 per dag bij start trajectcontrole 300 per dag Hoeveel veiliger wordt het verkeer nu daar ? Dus hoeveel veiligheid brengt dat systeem nu op ???:roll::hm::silly::shocked!: we doen het toch voor de veiligheid remember ! bij mijn weten is daar het laatste jaar geen ongeval meer gebeurd... maar enfin ik zal wel weer een selectief brein hebben zeker ? Dus wat is de toenamen van veiligheid, en de daling van het aantal doden ? |
Het is een zwarte dag voor de verkeersveiligheid in dit land.
Een nieuw speeltje en het zal, net zoals met de flitspalen, weer jaren moeten duren vooraleer onze overheid tot het besef komt dat er geen nut is. |
Het spijt me maar op die plaats moet je niet trager rijden voor de veiligheid, maar wel voor de leefbaarheid van het stadsgedeelte onder de brug.
Verder doet dat nogal pijn hé zeg: twee kilometer autostrade moeten rijden aan maximum 90 per uur. |
Ik passeer daar toch wel elke maand een keer, en ik zie daar dus nooit mensen harder dan 90rijden... maar kom de trajectcontrole zorgt voor veiligheid of is het nu het milieu ?
en nu de grap: er staat letterlijk om de 4 minuten een flits gemiddeld, dus er wordt daar 15boetes per uur x 20 = 300-400boets per dag en vandaag staat in de krant dat ze personeel tekort gaan hebben voordie 1600boetes ??? het zou mij nog niet verwonderen dat al wie geflitst wordt ofwel, buitenlanders zijn die langs geen kanten weten dat er daar een trajectcontrole staat, ofwel mensen met een slecht afgestelde snelheidsmeting die dus hun meting verkeerd inschatten en denken dat ze niet te hard rijden maar dat dan blijkbaar wel doen Anders moet je goed knetter zijn om daar 2 flitspalen en een trajectcontrole cumulatief harder dan 92 te gaan... http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...controle.dhtml |
Citaat:
|
Citaat:
Het middel is dus belangrijker dan het doel ??? :-D |
Citaat:
Ten tweede produceren de daders ervan meer lawaai, luchtvervuiling etc. dan degenen die de 90 km/u over het hele traject volgen. Dat soort asociaal gespuis kan dus niet hard genoeg aangepakt. |
Citaat:
zonder meten, weet men dat... die gasten die optrekken daar een gigantische milieuschade aanrichten die goed is voor 1600 * 365 * 50 euro = 29miljoen euro... mij lijkt het dat een tiental trajectcontroles in Belgie de begroting kunnen rechttrekken. |
Citaat:
Een variant op Godwin's Law. Citaat:
Ga in elk geval nooit in op het argument zelf! Sorry, gewogen en te licht bevonden. |
Citaat:
nee ik zoek de economische berekening ? 29miljoen boete voor hoeveel miljoen schade ? en wat is uw argument: dat er 1000 automobilisten tussen de flitspalen door gas geven op 60.000 ??? Dat je vindt dat dit niet kan dat je na de flitspaal terug gasgeeft ? Dat je vind ddat een automobilist gewoon moet blijven traag rijden ? Dat je vindt dat hij niet mag optimaliseren ??? |
Citaat:
Nooit van gehoord zeker ? |
Citaat:
|
Citaat:
Henri, heb je weer aan je tapijt gerookt? Of bedoel je hier ook iets mee? |
Citaat:
Gevolg : degene die hard willen rijden, zullen dat nu eerder doen op de gewone wegen. Tja. Maakt voor mij geen zak uit : cruisecontrol staat toch al jaren op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De mensen in Gentbrugge willen dat je traagjes door hun dichtbevolkte wijk rijdt, Henri. Ook als dat hoog op een viaduct is. Hun belangen gaan voor op jouw "freie Fahrt". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be