Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   summum van snelheidsfetisjime: trajectcontrole (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172103)

brother paul 8 juni 2012 20:08

summum van snelheidsfetisjime: trajectcontrole
 
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120608_190

60.000 voertuigen per dag
voor de controle 7.000 overtredingen per dag
bij anloop trajectcontrole 1600 per dag
bij start trajectcontrole 300 per dag

Hoeveel veiliger wordt het verkeer nu daar ?
Dus hoeveel veiligheid brengt dat systeem nu op ???:roll::hm::silly::shocked!:

we doen het toch voor de veiligheid remember !
bij mijn weten is daar het laatste jaar geen ongeval meer gebeurd... maar enfin ik zal wel weer een selectief brein hebben zeker ?

Dus wat is de toenamen van veiligheid, en de daling van het aantal doden ?

PeterCC 8 juni 2012 23:29

Het is een zwarte dag voor de verkeersveiligheid in dit land.
Een nieuw speeltje en het zal, net zoals met de flitspalen, weer jaren moeten duren vooraleer onze overheid tot het besef komt dat er geen nut is.

De schoofzak 9 juni 2012 06:53

Het spijt me maar op die plaats moet je niet trager rijden voor de veiligheid, maar wel voor de leefbaarheid van het stadsgedeelte onder de brug.

Verder doet dat nogal pijn hé zeg: twee kilometer autostrade moeten rijden aan maximum 90 per uur.

brother paul 9 juni 2012 07:13

Ik passeer daar toch wel elke maand een keer, en ik zie daar dus nooit mensen harder dan 90rijden... maar kom de trajectcontrole zorgt voor veiligheid of is het nu het milieu ?

en nu de grap: er staat letterlijk om de 4 minuten een flits gemiddeld, dus er wordt daar 15boetes per uur x 20 = 300-400boets per dag

en vandaag staat in de krant dat ze personeel tekort gaan hebben voordie 1600boetes ???

het zou mij nog niet verwonderen dat al wie geflitst wordt ofwel, buitenlanders zijn die langs geen kanten weten dat er daar een trajectcontrole staat, ofwel mensen met een slecht afgestelde snelheidsmeting die dus hun meting verkeerd inschatten en denken dat ze niet te hard rijden maar dat dan blijkbaar wel doen

Anders moet je goed knetter zijn om daar 2 flitspalen en een trajectcontrole cumulatief harder dan 92 te gaan...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...controle.dhtml

E. Gidius 9 juni 2012 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6161202)
Ik passeer daar toch wel elke maand een keer, en ik zie daar dus nooit mensen harder dan 90rijden...

Ik zie er wekelijks tientallen die optrekken na de eerste flitspaal en bij de tweede weer op de rem gaan staan.

brother paul 9 juni 2012 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161205)
Ik zie er wekelijks tientallen die optrekken na de eerste flitspaal en bij de tweede weer op de rem gaan staan.

En wat is hun gemiddelde snelheid ? En hoeveel ongevallen veroorzaken ze ? En wat is hun milieuschade ? En wat is het effect op het milieu ? Enige begeleidende meting om te bewijzen dat het helpt ??? Of is de enige parameter die telt het aantal overtredingen ???

Het middel is dus belangrijker dan het doel ??? :-D

E. Gidius 9 juni 2012 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6161206)
En wat is hun gemiddelde snelheid ? En hoeveel ongevallen veroorzaken ze ? En wat is hun milieuschade ? En wat is het effect op het milieu ? Enige begeleidende meting om te bewijzen dat het helpt ??? Of is de enige parameter die telt het aantal overtredingen ???

Ten eerste is optrekken en net voor de flitspaal op de rem staan een gevaarlijk maneuver.

Ten tweede produceren de daders ervan meer lawaai, luchtvervuiling etc. dan degenen die de 90 km/u over het hele traject volgen.

Dat soort asociaal gespuis kan dus niet hard genoeg aangepakt.

brother paul 9 juni 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161242)
Ten eerste is optrekken en net voor de flitspaal op de rem staan een gevaarlijk maneuver.

Ten tweede produceren de daders ervan meer lawaai, luchtvervuiling etc. dan degenen die de 90 km/u over het hele traject volgen.

Dat soort asociaal gespuis kan dus niet hard genoeg aangepakt.

we hebben blijkbaar niet alleen moslimextremisme, maar ook mobiliteitsextremisme... 8-)

zonder meten, weet men dat... die gasten die optrekken daar een gigantische milieuschade aanrichten die goed is voor 1600 * 365 * 50 euro = 29miljoen euro...

mij lijkt het dat een tiental trajectcontroles in Belgie de begroting kunnen rechttrekken.

E. Gidius 9 juni 2012 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6161256)
we hebben blijkbaar niet alleen moslimextremisme, maar ook mobiliteitsextremisme... 8-)

Klassieke discussietruuk 1: de tegenstander associëren met algemeen veroordeelde politieke misdadigers.

Een variant op Godwin's Law.

Citaat:

zonder meten, weet men dat... die gasten die optrekken daar een gigantische milieuschade aanrichten die goed is voor 1600 * 365 * 50 euro = 29miljoen euro...

mij lijkt het dat een tiental trajectcontroles in Belgie de begroting kunnen rechttrekken.
Klassieke discussietruuk 2: vermenigvuldig het argument van de tegenstander x duizend, en maak het dan belachelijk.

Ga in elk geval nooit in op het argument zelf!

Sorry, gewogen en te licht bevonden.

brother paul 9 juni 2012 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161260)
Klassieke discussietruuk 1: de tegenstander associëren met algemeen veroordeelde politieke misdadigers.

Een variant op Godwin's Law.



Klassieke discussietruuk 2: vermenigvuldig het argument van de tegenstander x duizend, en maak het dan belachelijk.

Ga in elk geval nooit in op het argument zelf!

Sorry, gewogen en te licht bevonden.


nee ik zoek de economische berekening ? 29miljoen boete voor hoeveel miljoen schade ?

en wat is uw argument: dat er 1000 automobilisten tussen de flitspalen door gas geven op 60.000 ??? Dat je vindt dat dit niet kan dat je na de flitspaal terug gasgeeft ? Dat je vind ddat een automobilist gewoon moet blijven traag rijden ? Dat je vindt dat hij niet mag optimaliseren ???

Henri1 9 juni 2012 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161242)
Ten eerste is optrekken en net voor de flitspaal op de rem staan een gevaarlijk maneuver.

Ten tweede produceren de daders ervan meer lawaai, luchtvervuiling etc. dan degenen die de 90 km/u over het hele traject volgen.

Dat soort asociaal gespuis kan dus niet hard genoeg aangepakt.

"Freie Fahrt für freie Burger."

Nooit van gehoord zeker ?

E. Gidius 9 juni 2012 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6161305)
nee ik zoek de economische berekening ? 29miljoen boete voor hoeveel miljoen schade ?

en wat is uw argument: dat er 1000 automobilisten tussen de flitspalen door gas geven op 60.000 ??? Dat je vindt dat dit niet kan dat je na de flitspaal terug gasgeeft ? Dat je vind ddat een automobilist gewoon moet blijven traag rijden ? Dat je vindt dat hij niet mag optimaliseren ???

90 km/u is nodig over het volledige traject van de viaduct. Als de kinders achter het stuur dat met flitspalen nog niet kunnen, dan moet het maar met trajectcontrole. Voor mijn part mag het ook automatische snelheidsbegrenzing via een satellietsysteem of zo zijn.

E. Gidius 9 juni 2012 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6161307)
"Freie Fahrt für freie Burger."

Nooit van gehoord zeker ?

Uhhhh... 8O

Henri, heb je weer aan je tapijt gerookt?

Of bedoel je hier ook iets mee?

Stingray 9 juni 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6161196)
Het spijt me maar op die plaats moet je niet trager rijden voor de veiligheid, maar wel voor de leefbaarheid van het stadsgedeelte onder de brug.

Verder doet dat nogal pijn hé zeg: twee kilometer autostrade moeten rijden aan maximum 90 per uur.

Het zal heus niet beperkt blijven tot dat ene stuk.

Gevolg : degene die hard willen rijden, zullen dat nu eerder doen op de gewone wegen. Tja.

Maakt voor mij geen zak uit : cruisecontrol staat toch al jaren op.

E. Gidius 9 juni 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6161542)
Gevolg : degene die hard willen rijden, zullen dat nu eerder doen op de gewone wegen. Tja.

Goed, dan bouwen we vanaf nu aan een publiek draagvlak voor automatische snelheidsbegrenzing via satelliet. :-D

Henri1 9 juni 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161516)
Uhhhh... 8O

Henri, heb je weer aan je tapijt gerookt?

Of bedoel je hier ook iets mee?

Dat de burger zelf kan inschatten hoe snel er op een bepaalde plaats kan gereden worden.

SDG 9 juni 2012 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6161307)
"Freie Fahrt für freie Burger."

Nooit van gehoord zeker ?

Is dat zoiets als door jouw eigen straat komen vlammen aan 120 per uur?

E. Gidius 9 juni 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6161600)
Dat de burger zelf kan inschatten hoe snel er op een bepaalde plaats kan gereden worden.

:-D

De mensen in Gentbrugge willen dat je traagjes door hun dichtbevolkte wijk rijdt, Henri. Ook als dat hoog op een viaduct is.

Hun belangen gaan voor op jouw "freie Fahrt".

Henri1 9 juni 2012 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6161610)
:-D

De mensen in Gentbrugge willen dat je traagjes door hun dichtbevolkte wijk rijdt, Henri. Ook als dat hoog op een viaduct is.

Hun belangen gaan voor op jouw "freie Fahrt".

Wie bepaalt dat ?

E. Gidius 9 juni 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6161619)
Wie bepaalt dat ?

De mensen van Gentbrugge hé, jongen. De rest heeft daar geen stemrecht hé.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be