Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mensenrechten en het Westen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172149)

Munglik 10 juni 2012 17:14

Mensenrechten en het Westen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6142473)
Houdt de universele verklaring van de rechten van de mens in dat de Westerse landen garant moeten staan voor deze waarden en ze afdwingen? Moeten ze deze rechten aanbieden aan mensen die het in hun eigen land niet vinden?

Dit was origineel een vraag aan Firestone maar ik ben nieuwsgierig naar wat de rest van het forum er over denkt.

Doa 10 juni 2012 18:00

tricky question!
ik ben geneigd om ja te zeggen maar bij nader inzien kies ik toch voor nee.
we kunnen niet iedereen opvangen en teveel van die mensen die hier een beter bestaan komen zoeken verzieken de boel voor iedereen

Восход-1 10 juni 2012 18:03

Rechten voorwaardelijk aanbieden aan zij die deze rechten willen onderschrijven.

Rechten in het buitenland inderdaad (manu militari) afdwingen. Niet door middel van sancties, maar door middel van occupatie en het dwangmatig zeven van de locale jeugd door een seculier onderwijsstelsel. Pakweg de vrouwenbesnijdende culturen kunnen niet op een andere manier worden bestreden.

Munglik 10 juni 2012 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa (Bericht 6163562)
tricky question!
ik ben geneigd om ja te zeggen maar bij nader inzien kies ik toch voor nee.
we kunnen niet iedereen opvangen en teveel van die mensen die hier een beter bestaan komen zoeken verzieken de boel voor iedereen

Bedoel je dan: moreel wel maar praktisch onhaalbaar?

Raven 10 juni 2012 20:58

Het is niet aan het westen om diens "rechten van de mens" op te dwingen aan andere landen, daar zij is gestoeld op waarden die elders in de wereld niet worden gedeeld.

atmosphere 10 juni 2012 23:32

Het Westen zal eerst zelf beschaaft moeten optreden buiten haar grenzen voordat ze geloofwaardig kan zijn.

Voor velen is de VS bijvoorbeeld de big enemy, en dat is niet als gevolg van haar beschaafdheid, cultuur of godsdienst.

Doa 11 juni 2012 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6163578)
Bedoel je dan: moreel wel maar praktisch onhaalbaar?

mooi verwoord :)

atmosphere 12 juni 2012 18:41

Citaat:

Houdt de universele verklaring van de rechten van de mens in dat de Westerse landen garant moeten staan voor deze waarden en ze afdwingen?
Niet volgens het internationaal recht. Maar het hangt ook af wat van wat we verstaan onder "afdwingen".

Munglik 12 juni 2012 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6166537)
Niet volgens het internationaal recht. Maar het hangt ook af wat van wat we verstaan onder "afdwingen".

Ik bedoel moreel.

Nietzsche 12 juni 2012 19:07

Nee, want dat is praktisch gewoonweg onmogelijk.

Kallikles 12 juni 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6163497)
Dit was origineel een vraag aan Firestone maar ik ben nieuwsgierig naar wat de rest van het forum er over denkt.

Dat doet mij denken aan de befaamde uitspraak van Gandhi dat Westerse beschaving een goed idee zijn. Het zou inderdaad een goed idee zijn mochten onze hypocriete Angelsaksische thalassocraten die zich graag "het Westen" noemen de mensenrechten zouden respecteren.

Dat zullen die hypocrieten natuurlijk nooit doen; mensenrechten is een schaamlapje om hun imperialistische roofzucht achter te verbergen.

Zwijg mij dus van hun mensenrechten en hun "humanitaire" interventies!

Doa 12 juni 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6166645)
Dat doet mij denken aan de befaamde uitspraak van Gandhi dat Westerse beschaving een goed idee zijn. Het zou inderdaad een goed idee zijn mochten onze hypocriete Angelsaksische thalassocraten die zich graag "het Westen" noemen de mensenrechten zouden respecteren.

Dat zullen die hypocrieten natuurlijk nooit doen; mensenrechten is een schaamlapje om hun imperialistische roofzucht achter te verbergen.

Zwijg mij dus van hun mensenrechten en hun "humanitaire" interventies!

dus jij durft te beweren dat mensen in landen als somalie, niger, cuba, china, noord korea, ... het beter hebben op vlak van mensenrechten dan wij in het westen?
jij hebt een gewoon een blinde haat voor alles wat westers is :roll:
ik stel voor dat je naar 1 van die menslievende landen gaat wonen

Kallikles 12 juni 2012 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa (Bericht 6166730)
dus jij durft te beweren dat mensen in landen als somalie, niger, cuba, china, noord korea, ... het beter hebben op vlak van mensenrechten dan wij in het westen?

Kijk eens goed naar de foto's die ik heb geplaatst, want dat is betaald met jouw belastinggeld.

En ja, Holocaust, 10 miljoen doden door Leopold II, Vietnamoorlog, Irakoorlog, Afghanistanoorlog, ... Het imperialisme was altijd pro mensenrechten.

Ik zou zo zeggen: kijk verder naar Fox News en CNN. Iedereen die iets anders zegt dan je propagandazenders, "heeft gewoon een blinde haat". Neem nog wat popcorn, dude!

Doa 12 juni 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6166733)
Kijk eens goed naar de foto's die ik heb geplaatst, want dat is betaald met jouw belastinggeld.

En ja, Holocaust, 10 miljoen doden door Leopold II, Vietnamoorlog, Irakoorlog, Afghanistanoorlog, ... Het imperialisme was altijd pro mensenrechten.

Ik zou zo zeggen: kijk verder naar Fox News en CNN. Iedereen die iets anders zegt dan je propagandazenders, "heeft gewoon een blinde haat". Neem nog wat popcorn, dude!

geef eens rechtstreekse antwoorden...
hebben landen als noord korea, iran , niger,... betere mensenrechten dan het westen?
wat doe jij hier nog in het westen?
nog beter dan verhuizen zou zelfmoord zijn aangezien onze volledige geschiedenis rust op elkaar uitmoorden en uitbuiten. dit is verre van een westers of imperialistisch fenomeen.

Kallikles 12 juni 2012 21:56

Ik ben wat men noemt een stamboomflamingant, dus ik stel eerder de vraag aan jou: wat doe jij nog in Vlaanderen met jouw hielenlikkerij voor franskiljons & imperialisten? Ga samen met Olivier Maingain vlug asiel aanvragen in Frankrijk... Ah neen, jullie vriendje Sarkozy is er niet meer aan de macht!

Zal het onmiddelijk one-way Tel Aviv worden of wat denk je?

Doa 12 juni 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6166833)
Ik ben wat men noemt een stamboomflamingant, dus ik stel eerder de vraag aan jou: wat doe jij nog in Vlaanderen met jouw hielenlikkerij voor franskiljons & imperialisten? Ga samen met Olivier Maingain vlug asiel aanvragen in Frankrijk... Ah neen, jullie vriendje Sarkozy is er niet meer aan de macht!

wat is een stamboomflamingant? kan alle richtingen uitgaan van romein, germaan , kelt,... tot mongool. zeg eens vlaming waar kom jij juist vandaan? :lol:
ik verwacht nog altijd een antwoord van je op mijn vorige vragen

Antoon 13 juni 2012 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6163847)
Het is niet aan het westen om diens "rechten van de mens" op te dwingen aan andere landen, daar zij is gestoeld op waarden die elders in de wereld niet worden gedeeld.

Ze staan wel in een universele verklaring die door iedereen is ondertekend.

Nietzsche 13 juni 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6166833)

Een stamboomflamigant bestaat niet.

Antoon 13 juni 2012 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6167906)
Een stamboomflamigant bestaat niet.

Stamboomapen daarentegen ....

Johan Bollen 13 juni 2012 15:08

Juist omdat het gaat om een 'universele' verklaring' heeft 'het westen' niet het recht die rechten eenzijdig af te dwingen. Het zou al goed zijn moest dat 'westen' stoppen om mensenrechten te misbruiken om haar egoïstische agenda's achter te verbergen. In naam van 'mensenrechten' worden tegenwoordig grote smeerlapperijen uitgehaald. Toch is het beter dat die mensenrechten er zijn dan dat ze langs de kant geschoven zouden worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be