![]() |
De schoonste Europese stad
Europa. De poort naar de Hemel (en de Hel).
Noemt u mij de schoonste Europese stad. D.w.z. als in proper; het minst vuil. Niet in de laatste plaats qua aanzicht. |
Basel en Barcelona waren heel netjes de laatse keren dat ik er was.
|
firenze
|
bern, luxemburg, barcelona
|
Barcelona vind ik niet zo erg bijzonder eerlijk gezegd.
Ik vind Praag de mooiste, en daarna Parijs, Rome en Frankfurt. Het schijnt dat Berlijn en tegenwoordig Dresden ook enorm de moeite zijn, dus daar moet ik nog eens heen. |
Antverpia
|
Hamburg, Dresden, Stockholm, Copenhagen, London, Barcelona, Lissabon, Gent,Brussel, Luik, Köln, Salzburg, Maribor, Budapest, Praag en Parijs ook wel...
|
![]() Citaat:
|
Citaat:
Een tijd geleden vroeg iemand me hoe ik het vond in Warschau. "Proper" was het eerste antwoord dat in me opkwam. Toen die persoon eens in Gent op bezoek kwam, wist hij waarom. |
Trier is ook mooi.
|
Citaat:
---- de properheid van alle steden is er overigens met rasse schreden op achteruitgegaan doordat we de rokers allemaal op straat gestuurd hebben, zonder asbakken. Overal waar rokers in cafés, herbergen, pubs en andere gelegenheden niet meer welkom zijn gaan ze de straat op om bushalte's en zo aanzienlijk met sigarettenrestjes te vervuilen. Het is zonder meer waar dat in onze Lage Landen het probleem het grootst schijnt (maar ligt dat er niet aan doordat wij hier gewoon leven en dus meer op niet-toeristische plaatsen komen ?) |
Citaat:
|
Antwerpen
|
Citaat:
|
Oslo
|
Citaat:
|
Ik hou niet zo van propere steden. Een stad moet altijd een beetje vuil en goor zijn. En decadent.
Maar goed: steden in Scandinavië zijn doorgaans zeer clean. Oslo en Kopenhagen bijvoorbeeld. Zo clean alsof het lijkt dat daar elke nacht kabouters met vim den boel komen kuisen. |
Parijs, Venetië.
|
Antwerpen?
En dan lachen die dikke nekken met "plattelandsbewoners" die nooit van onder hun eigen kerktoren komen. Antwerpen is één van de lelijkste steden van allen, qua "schoonheid" even "knap" als Charleroi, Sint - Niklaas of Genk. Ik vind zelf Brussel mooier. Luxemburg had mij aangenaam verrast. Dresden is ook ontzettend mooi, net als het centrum van Krakow. Dichter bij huis vind ik veel Nederlandse staden (echter niet Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht) zeer mooi, zoals Leeuwarden, Groningen, Haarlem, Amersfoort, Franeker,... Voorts waren ook de stadjes in de Languedoc als Minerve en Cordes - sur - Ciel ontzettend mooi, al denk ik dat die waarschijnlijk niet meetellen. :) |
Citaat:
en de Lieve Vrouwe toren en nog zoveel meer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be