![]() |
Stel: je kan de wereld vernietigen. Doen ?
Beschouw het volgende gedankenexperiment: iemand komt aanbellen, en presenteert jou een doos met een rode knop. Als je op die rode knop duwt, dan vernietig je de wereld, door de activering van een uiterst krachtige bom. Zo krachtig dat iedereen instantaan verdampt zal worden - jij inbegrepen.
Natuurlijk ga je er eerst van uit dat het verborgen camera of zo is, maar laat ons stellen dat het geen gezever is. Wat doe je ? |
Hang af van hoe ik me op dat moment zou voelen.
|
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dat zou willen doen.
Als ik nu een rode knop zou krijgen waarmee ik kan selecteren WIE precies ik kan doen verdampen, dan zou ik die uiteraard WEL gebruiken, en met véél plezier zelfs :twisted: |
Citaat:
Als ze drukken zijn ze 1 miljoen rijker maar sterft er iemand ergens ? Wel ik zie geen enkele reden om te drukken... of toch één als ik zelf op dat moment op het punt sta om uit het leven te stappen per ongeluk is het : 1) een makkelijk en doeltreffend middel met supersnelle ( normaal niet pijnvolle ) dood 2) ik laat geen nablijvers achter die zich het hoofd breken waarom ik eruit wou stappen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moreel valt het wel te verdedigen om te drukken, want als we eerlijk zijn kunnen we toch alleen maar bekennen dat het leven vanaf zijn prille ontstaan een aaneenschakeling is van moord en doodslag, eten of gegeten worden. Only the fittest survive....for a time.
|
Citaat:
Deze vraag heeft denk ik een andere betekenis. Alleen had daarvoor de vraag iets anders gesteld moeten worden. |
Ik kan geen enkel goed argument verzinnen waarom ik dat zou doen.
Misschien dat wanneer ik erg depressief ben instaat ben het te doen, maar anders niet. |
Uiteraard druk je niet. Waarom zou je? Als je echt van de wereld vanaf wil zijn, schiet een kogel door je kop. Probleem opgelost.
Dat is zo een kromme redenering die ik van moeders (en vaders) met zelfmoordplannen ook nooit heb begrepen. Dat pleegt zelfmoord maar niet voor ze hun eigen kinderen hebben vermoord. Serieus ziek in't kopke. |
Citaat:
|
![]() Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de wereld op te blazen. Wie moeten de aliens dan nog ontvoeren ? |
Een bom? Dat is zo saai. Als ik de wereld zou willen vernietigen dan wil ik er ook wel wat werk insteken. Het geeft zo weinig voldoening als alles in een keer verdampt. Ik ga dan op zijn minst voor een grey goo scenario.
|
Citaat:
Stel: je kan de wereld vernietigen. Doen ? The HΩmega Man |
Citaat:
Het gebeurt dat mensen andere mensen doden, dus moreel niets op tegen? Besef je dat zo'n redeneringen eigenlijk in essentie hetzelfde zijn als het ontbreken van moraal? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een saaie box, daar wil niemand toch op drukken ?
Iets als Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou hij voor mij zo eentje willen maken , dat alle banken , of ontploffen of alle geld terug betalen aan de overheden en aan de brave spaarders . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be