![]() |
Gazet Van Antwerpen Woensdag 30 juni 2004
... Zondag rond 19.00 uur werd een 13 jarige jood door 3 jongeren lastig gevallen op Linkeroever.Hij werd uitgescholden en kreeg slaag.De drie minderjarige belagers -8, 11 en 16 jaar verschenen dinsdag al voor de jeugdrechter voor opzettelijke slagen en verwondingen met een racistisch oogmerk. ZE MOCHTEN BESCHIKKEN, MAAR DE JEUDRECHTER GEBOOD, HEN WEL ZICH TE VERONTSCHULDIGEN BIJ HUN SLACHTOFFER EN ZIJN SCHADE TE VERGOEDEN. Jawadde, dat is dus die "harde aanpak" waarmee de politiek en justitie dergelijke (naar eigen zeggen zeer enstige) misdaden de kop mee wil indrukken. |
En was 't den eerste keer dat ze bij de jeugdrechter kwamen, of kenden ze hem al bij zijne voornaam, ...
|
Ik weet natuurlijk niet wat de precieze omstandigheden zijn, maar in mijnen tijd kreeg er elke week wel iemand "slaag" na de schooluren. Die werd dan gepest voor een ziekenkasbrilleke, flaporen of ros haar. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar als het hier over gelijkaardige pesterijen gaat, dan vind ik het feit dat ze voor de jeugdrechter moeten verschijnen al een serieuze overreactie.
Ge gaat toch geen politieke zaak maken over de koppen van kinderen heen zeker? |
Ik zou zeggen laat die kereltjes eens een trimesterke joodse Godsdienst
op een joods schooltje lopen - samen met de andere joodjes en Guderian bv. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al wat Marokkanen uithalen is 'te begrijpen, door hun achterstelling, ontworteling, of het zijn maar kwajongensstreken of snotaperij, ...'blablabla; al wat Marokkanen aangedaan wordt, ook al is het terecht, is racisme. Doe zo voort mannekes. Het Vlaams Blok dankt u voor de gemaakte propaganda. :lol: :lol: :lol: 8) :vlaander: |
Citaat:
Waar staat dat ze een schouderklopje krijgen? Pellen op uw ogen? Ook vandaag worden er dagelijks kinderen gepest omdat ze ros haar hebben, omdat ze er witter of donkerder uitzien dan normaal,... e.d. Maken ze daar een politieke zaak van, moeten daar de pestkopjes naar de rechter? |
Citaat:
|
ja dat is pesten en dit komt regelmatig op tv dat men daar ook mee bezig is ... maar bovenstaand geval is zuiver racistisch en verdiend te worden beteugeld of geld dat enkel in geval van racisme gepleegd door autochtonen?
|
Citaat:
Pesterijen door kinderen, racistisch of niet, moeten op de juiste wijze worden aangepakt. Niet door bij een eenmalig geval direct naar de rechter te lopen, dat is gewoon overdreven. |
Citaat:
Ik wacht op uw voorbeelden. |
Citaat:
Een beetje offtopic : ik werd vroeger altijd door twee marokkaantjes gepest. Of twee turkjes. Is er eigenlijk een manier om dat verschil te zien? Die mannen zelf kunnen dat toch, want ze slagen er blijkbaar in de pest aan mekaar te hebben. Maar goed, ik dwaal af. Klein Kistalleke dus een jaar lang gepest door twee allochtoontjes. Eindelijk ne leraar die dat opgemerkt heeft (en nevermind dat ik al dikwijls was gaan klagen, oostindisch doof waren die leraars). Roept klein Kistalleke op het matteke, is klein Kistalleke soms ne racist? Akkoord met deJohan dat ze pesterijen moeten aanpakken en niet opblazen, trouwens. En niet omdat het nu opeens vlamingen blijken te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, Turken hebben vaker een lichtere huidskleur. |
nogmaals dit heeft niets met pesten te maken dit is fysiek geweld en racisme en dit is altijd onder de mantel der liefde bedekt geworden het wordt dus tijd dat men deze personen gaat straffen!!!
|
Citaat:
|
Eerst bestond het probleem schijnbaar niet, dan wordt er ineens "een grens" overschreden en nu wordt alles met een vergrootglas bekeken. We vallen weer van het ene uiterste in het andere.
|
Citaat:
Mvg. Rogier |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be