Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Chaos in Egypte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172340)

zonbron 14 juni 2012 17:21

Chaos in Egypte

Martial Law in Egypte : Een staatsgreep in Egypte ? Het parlement werd ontbonden...

CNN - Egypt's highest court declares parliament invalid

ALJAZEERA - Egypt decree grants arrest powers to military

Een laatste poging om een theocratische staat te vermijden ?

zonbron 14 juni 2012 17:24

Gisteren...

DEBKA - Secret US poll projects 70 pc lead for Muslim presidential candidate Morsi

Secret US poll projects 70 pc lead for Muslim presidential candidate Morsi

DEBKAFile

The Obama administration is girding up for the shock of Egypt becoming the first Arab country, and the most populous, to be ruled by the Muslim Brotherhood. Secret US intelligence polls in Egypt gave MB contender Muhammad Morsi a 70 percent win in the presidential runoff this weekend (June 16-17) against former Prime Minister Ahmed Shafiq’s 30 percent, debkafile reports. The Brotherhood gangs terrorizing Shafiq’s campaign are evolving into a national paramilitary militia like the early form of Iran’s Revolutionary Guards Corps.

Vandaag...

DEBKA - Cairo in turmoil: Generals assume legislative powers. Parliament dissolved

Klein Licht 14 juni 2012 17:44

Heb je al een kant gekozen?

zonbron 14 juni 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6169897)

Nee, en jij ? Die van het Moslimbroederschap zoals in Syrie ?

Antoon 14 juni 2012 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6169897)

:lol::lol::lol:

zonbron 14 juni 2012 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6170073)
:lol::lol::lol:

En OT nog iets te vermelden of blijft het bij smileys ? Tiens, ik ken nog iemand die steeds 3 lachende smileys post. Nu enkel de leestekens nog vervangen door smileys en klaar is kees.

Lof der Zotheid 14 juni 2012 20:51

Chaos in Egypte

Sinds Mubarak weg is, is het daar één grote chaos...

Munglik 14 juni 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6170147)

Dat is nogal logisch. Je gaat niet van een dictatuur naar een werkende democratie in een paar maanden.

zonbron 14 juni 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 6170147)

Inderdaad, die kleurenrevoluties hebben nog niet veel positiefs opgebracht.

zonbron 14 juni 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6170163)
Dat is nogal logisch. Je gaat niet van een dictatuur naar een werkende democratie in een paar maanden.

Inderdaad, ze moeten eerst nog passeren langs de Sharia4Egypt en misschien nog een paar opstanden.

Nr.10 14 juni 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6169877)
Martial Law in Egypte : Een staatsgreep in Egypte ? Het parlement werd ontbonden...

CNN - Egypt's highest court declares parliament invalid

ALJAZEERA - Egypt decree grants arrest powers to military

Een laatste poging om een theocratische staat te vermijden ?

SA doet er alles aan om het in die richting te sturen.

Daar komen dagelijks miljarden binnen aan oliegeld.

Dat oliegeld gaat naar dit soort zaken.

Antoon 14 juni 2012 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6170136)
En OT nog iets te vermelden of blijft het bij smileys ? Tiens, ik ken nog iemand die steeds 3 lachende smileys post. Nu enkel de leestekens nog vervangen door smileys en klaar is kees.

Ik vond Klein Licht's reactie gewoon plezant, mag dat ?

U bent wel heel snel beledigd. De waarheid kwetst.

zonbron 15 juni 2012 04:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6170334)
Ik vond Klein Licht's reactie gewoon plezant, mag dat ?

U bent wel heel snel beledigd. De waarheid kwetst.

Wat was er dan zo plezant ? Om me mogelijks beledigd te voelen zou ik eerst dat moeten begrijpen ? Welke waarheid dan mijn beste ? Ach, doet er niet hoe hoor. Soms begrijp ik Uw humor niet zo goed. Soit, welkom.

Afijn, reeds 2 posts van U in deze topic en toch niets OT van Uw zijde.

Nog een laatste poging, in deze context nog iets te vermelden ? Graag.

Frankenstein 15 juni 2012 10:41

Antoon en cohorten wacht nog aan welke kant de corporatieve media staat, want dat is nu nog onduidelijk. Tot die tijd smileys in de strijd gooien, om de de aandacht af te leiden.

zonbron 15 juni 2012 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 6170765)
Antoon en cohorten wacht nog aan welke kant de corporatieve media staat, want dat is nu nog onduidelijk. Tot die tijd smileys in de strijd gooien, om de de aandacht af te leiden.

Ik weet wel aan welke kant hij staat. Voorlopig komt het moslimbroederschap (die reeds wat dreigende taal gesproken heef) niet aan de macht, wel de militairen. Een bepaald buurland zucht van verluchting.

Nu ik zie zelf ook niet graag het Moslimbroederschap heersen over Egypte, maar het democratisch proces is onderbroken en @Antoon zou, PC als hij is, niet toegeven dat hij daar voor staat. Dat past dus niet in de kraam.

Antoon 15 juni 2012 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 6170765)

Hebt u al aangegeven welke kant u verkiest? Of wacht u tot iemand zich achter Assad en Achmedinejad schaart om hem te bejubbelen...

Antoon 15 juni 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6170800)
Ik weet wel aan welke kant hij staat. Voorlopig komt het moslimbroederschap (die reeds wat dreigende taal gesproken heef) niet aan de macht, wel de militairen. Een bepaald buurland zucht van verluchting.

Nu ik zie zelf ook niet graag het Moslimbroederschap heersen over Egypte, maar het democratisch proces is onderbroken en @Antoon zou, PC als hij is, niet toegeven dat hij daar voor staat. Dat past dus niet in de kraam.

U blijft mij telkens vertellen waar ik sta en wat ik denk, zonder enig benul. fout.

Wat betreft Syrië : U staat achter Assad, hebt u herhaaldelijk laten blijken. Ondanks het bloedbad die hij aanricht. Ik niet, ik wil hem weg.
Ik zou ook geen aggressieve Moslim extremisten in de plaats willen, maar dat moet daarna worden bekeken. Op dit moment moet uw vriend en massamoordenaar Assad weg, want zo kan het niet verder.

Wat Egypte betreft: ik ben niet blij met de beslissing om het Parlement te ontbinden en onrechtmatig te verklaren. Heel gevaarlijke situatie, zowel voor Egypte als voor haar omgeving.
Betreffende de twee Presidentskandidaten heb ik geen idee wie beter/slechter zou zijn : een oudgediende van Moebarak of een Moslimbroeder. Wat ik wel denk is dat de verkiezingsuitslagen moeten beslissen wie van de twee het wordt.

Tenslotte moet u niet zo lichtgeraakt reageren wanneer iemand een grapje maakt over u. Het is een teken van onzekerheid.

Nu mag u, nu dat u in Syrië de kant van Assad hebt gekozen, ook laten weten voor wie u in Egypte bent. Want daar blijft u opvallen stil over. Behalve dan de gebruikelijke links naar al die Engelstalige artikels over het dagelijks nieuws.

Frankenstein 15 juni 2012 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6170830)
Hebt u al aangegeven welke kant u verkiest? Of wacht u tot iemand zich achter Assad en Achmedinejad schaart om hem te bejubbelen...

Mijn mening is hierover hetzelfde als bij Syrie. Ik kies de kant van de MO Christenen, ofwel tegen het moslimbroederschap, en of dat nu een geel of paars poppetje is, dat maakt mij niet heel veel uit.

Jouw mening staat nog niet vast, dat is nu wel duidelijk. CNN bepaalt, niet jij.

Antoon 15 juni 2012 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 6170866)
Mijn mening is hierover hetzelfde als bij Syrie. Ik kies de kant van de MO Christenen, ofwel tegen het moslimbroederschap.

Jouw mening staat nog niet vast, dat is nu wel duidelijk.

De enige plaats in gans het Midden-Oosten waar Christenen in volledige vrijheid hun godsdienst kunnen beleven is Israel. Past niet in uw kraam, maar dat is nu eenmaal zo.
In alle Arabische landen worden ze in het beste geval getolereerd met grote beperkingen, in het ergste geval verjaagd en vermoord. En de Europeanen hebben hier nooit iets aan proberen doen.

Los daarvan blijf ik erbij dat men een massamoordenaar als Assad niet kan blijven steunen, het is onmenselijk.

En u hebt gelijk, ik heb geen mening over wie er moet komen in Egypte, want er zijn spijtig genoeg, net als in alle andere Arabische landen, geen echte democratische kandidaten.

Frankenstein 15 juni 2012 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6170800)

Citaat:

Een bepaald buurland zucht van verluchting
Dat zal maken dat de corporatieve media voor de militairen zal kiezen. De tactiek mag bekend zijn, wat bloederige beelden, liefst boven de 100 doden, en je hebt de massa achter je.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be