Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Money money money. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172376)

Nietzsche 15 juni 2012 18:47

Money money money.

Dat voetballers geld verdienen met hun hobby, daar heb ik helemaal niets op tegen. Maar dat voetballers miljoenen kunnen verdienen met hun hobby, is in mijn ogen gewoon schandalig.

Wat vinden jullie daar nu van?

En is het überhaupt mogelijk om de salarissen van vele voetballers te verminderen? Wie gaan daar eigenlijk over?

Mitgard 15 juni 2012 18:57

Wat krijgen we nu, Nietz?

Boudweg een draad opstarten?

Nietzsche 15 juni 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6171521)
Wat krijgen we nu, Nietz?

Boudweg een draad opstarten?

Al eerder gedaan hoor.:-P

andy666 16 juni 2012 08:06

als er sponsors gevonden worden die dat salaris daarvoor willen betalen is er héél weinig dat je daar tegen kan doen denk ik.

Waar ik het persoonlijk moeilijker mee heb is:

- kosten voor alle voetbalmatchen (extra politie,...) worden gedragen door de burger terwijl de clubs veel miljoenen winst maken. waarom de clubs hier niet voor laten opdraaien?
- verschillende van die goed verdienende professionals (voetbal, wielrennen,...) verhuizen naar een belastingsparadijs zodat ze bij ons geen belastingen meer moeten betalen maar komen wel nog steeds op voor ons land (nationale ploeg,...). Ofwel het één, ofwe het ander...

Koenraad Noël 16 juni 2012 09:10

Nog erger vind ik dat hele gedoe met transfers, waar spelers als koopwaar worden behandeld. Dat zouden ze eens moeten stoppen.

Nietzsche 16 juni 2012 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6172104)
Nog erger vind ik dat hele gedoe met transfers, waar spelers als koopwaar worden behandeld. Dat zouden ze eens moeten stoppen.

Waarom?

Het is niet dat ik het niet met je eens ben, maar ben benieuwd welke gedachte jij er over hebt.

Koenraad Noël 16 juni 2012 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6172154)
Waarom?

Het is niet dat ik het niet met je eens ben, maar ben benieuwd welke gedachte jij er over hebt.

Momenteel lijkt voetbal me grotendeels een kwestie van het combineren van de beste (en dus duurste speler) en de beste (en dus duurste trainer). Geld is misschien wel de belangrijkste factor in voetbal.

Nietzsche 16 juni 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6172157)
Momenteel lijkt voetbal me grotendeels een kwestie van het combineren van de beste (en dus duurste speler) en de beste (en dus duurste trainer). Geld is misschien wel de belangrijkste factor in voetbal.

Dat er veel geld omgaat in voetbal, zie ik op zich niet als het probleem. Wat ik erger vind is dat, veel voetballers ook voor het geld gaan.

Veel voetballers gaan enkel en alleen naar een andere club omdat ze daar meer kunnen verdienen. Hoe vaak zijn voetballers wel niet naar een of andere Arabische club gegaan, die voor geen meter kunnen voetballen. Maar waar ze wel heel erg goed betaald gaan krijgen.

Dat vind ik moreel niet goed te keuren, misschien zit er ook wel een stukje jaloezie bij. Dat zou best kunnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be