Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "kleine" criminaliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172386)

Tavek 16 juni 2012 08:29

"kleine" criminaliteit

Allez, het moest er eens van komen.....blijkbaar kon ik ook niet gespaard blijven.

Gisteren overvallen geweest. Was op weg van mijn hotel naar mijn auto, en ben tegen gehouden door een noord afrikaans type. "L'argent" was het woord, en ik werd onder schot gehouden met een forse bus pepperspray.

Uiteindelijk cash, gsm en laptop kwijt, samen voor meer dan 2000 euro. Gelukkig dekt de verzekering het, en de gsm/laptop waren eigendom van de zaak. De lokale politie wist me te vertellen dat ze dwijlen met de kraan open, en al pakten ze hem, dan nog was de kans klein dat hij gestraft werd: die mannen hebben geen geld (officieel) en de gevangenissen zitten overvol.

Bepaalde collegas wisten me te vertellen dat het blijkbaar mijn eigen fout was. De maatschappij zorgt er voor dat deze figuren crimineel zijn geworden.

De vraag is natuurlijk: zijn wij de fout ? Ik vind van niet, als mensen geen toekomst in een land hebben, waar ze zelfs nog niet van origine thuishoren, dan moeten ze het maar afbollen. En niet beginnen te stelen.

En nu op naar het proces om nieuwe id kaarten, bankkaarten ed aan te vragen...zucht....

kwantum 16 juni 2012 09:33

In dit belgenland is de mentaliteit gegroeid dat niemand nog op de vingers getikt mag worden (tenzij je echt moord en brand pleegt, en dan nog zal het gerecht er dikwijls een zootje van maken).
Gisteren was ik nog eens in vuilbak Brussel. Een stinkstad. Allochtonen kennen het verschil niet tussen een propere of vuile stad. Het interesseert hun geen bal om in een propere stad te leven. Besluit van gemeentebestuur: "Aangezien de lokale Brusselaars geen propere stad willen, hoeft er ook niet meer gekuist te worden". Voil�*. Probleem van 'dweilen met de kraan open' opgelost. Mensen die in een propere stad willen leven -een minderheid in brussels mekka- zijn nu het probleem. Die worden belachelijk gemaakt want zijn te 'rechts'. En zo wordt onze cultuur weer een beetje meer verkracht.

Don Quichote 16 juni 2012 09:55

De democratische meerderheid stemt voor die gang van zaken.

Wij verdienen ons Belgisch systeem.
Iedere dag.

JurgenD 16 juni 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6172081)
Allez, het moest er eens van komen.....blijkbaar kon ik ook niet gespaard blijven.

Gisteren overvallen geweest. Was op weg van mijn hotel naar mijn auto, en ben tegen gehouden door een noord afrikaans type. "L'argent" was het woord, en ik werd onder schot gehouden met een forse bus pepperspray.

Uiteindelijk cash, gsm en laptop kwijt, samen voor meer dan 2000 euro. Gelukkig dekt de verzekering het, en de gsm/laptop waren eigendom van de zaak. De lokale politie wist me te vertellen dat ze dwijlen met de kraan open, en al pakten ze hem, dan nog was de kans klein dat hij gestraft werd: die mannen hebben geen geld (officieel) en de gevangenissen zitten overvol.

Bepaalde collegas wisten me te vertellen dat het blijkbaar mijn eigen fout was. De maatschappij zorgt er voor dat deze figuren crimineel zijn geworden.

De vraag is natuurlijk: zijn wij de fout ? Ik vind van niet, als mensen geen toekomst in een land hebben, waar ze zelfs nog niet van origine thuishoren, dan moeten ze het maar afbollen. En niet beginnen te stelen.

En nu op naar het proces om nieuwe id kaarten, bankkaarten ed aan te vragen...zucht....

Ge moet maar belastingen betalen - Uw woorden - in dit 'apeland.'
uw quote:
http://forum.politics.be/showthread....69#post6157069

Misschien dat je belastingen zou betalen. Dan zou de regering meer geld hebben voor de welvaart van de armen en om de politie wat meer te motiveren.

Gierige pinnen en mensen die alleen maar kijken naar hun eigen zak, zouden ze iedere week moeten overvallen :-) Robin Hood is mijn favoriet ! 't zou hun deugd doen, die profiteurs die alleen maar hun eigen zielig leventje betalen en de medemens laten verkommeren in de mizerie. Dan moeten ze ook niet bleiten als de arme medemens hun 'money' afpakt. Ze moeten maar leren delen. De hebzuchtigen. En regeringen moeten maar zien dat er voldoende welvaart is voor de armen opdat ze niet moeten gaan stelen. DAT was de reden van het bestaansminimum in België.

Eigen schuld dikke bult, inderdaad !

Henri1 16 juni 2012 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6172081)

Klote.....

Waar bent u overvallen ?

JurgenD 16 juni 2012 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6172172)
Klote.....

Waar bent u overvallen ?

Wellicht op de parking van de zetel van de N-VA of het Vlaams blok.

Henri1 16 juni 2012 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172175)

En ik maar denken dat het vlaams blok niet meer bestaat......

JurgenD 16 juni 2012 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6172179)
En ik maar denken dat het vlaams blok niet meer bestaat......

De jongeren zitten wellicht op de party feestjes van Blood and Honor
en de oudjes zitten braaf in hun zeteltje met hun pensioentje en gaan af en toe eens een toertje maken rond de ijzertoren.

Henri1 16 juni 2012 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172184)
De jongeren zitten wellicht op de party feestjes van Blood and Honor
en de oudjes zitten braaf in hun zeteltje met hun pensioentje en gaan af en toe eens een toertje maken rond de ijzertoren.

U bent goed bezig dit draadje te vertroebelen.
En dan maar opmerkingen maken over anderen.

JurgenD 16 juni 2012 10:09

Maar troost je, de N-VA zal het ook niet meer lang trekken als er meer en meer mensen in de armoede komen te zitten. Dan gaan plots de rechtsen, heel links worden.

JurgenD 16 juni 2012 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6172187)
U bent goed bezig dit draadje te vertroebelen.
En dan maar opmerkingen maken over anderen.

Ik was @topic toen ik zei dat criminaliteit en het voorzien van een minimum comfort voor armen gerelateerd zijn aan elkaar.

Het leefloon is trouwens per wet in het leven geroepen door een LIBERAAL, en de reden was net de criminaliteit in te dijken en de armen een menswaardig inkomen te geven opdat ze niet moesten gaan stelen.

Als uitkeringen te laag worden gaan mensen stelen. Helaas :-)

En dat ik er genoegen in schep dat onze collega op dit forum op zijn donder krijgt, terwijl hij grootmondig op dit forum meedeelt dat hij in dit 'apeland' geen belastingen betaalt, belastingen die de fondsen zijn van ondermeer
uitkeringen, kun je me toch niet kwalijk nemen. :-)

Savatage 16 juni 2012 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172175)

Beetje geobsedeerd door de NVA of het VB, mss? Wat heeft dat nu met de openingspost te maken :?

Bokkenreyder 16 juni 2012 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6172233)
Beetje geobsedeerd door de NVA of het VB, mss? Wat heeft dat nu met de openingspost te maken :?

Elke gelegenheid moet aangegrepen worden? Is intriest aan het worden. Argumentatie - als die er al bijkomt - raakt kant noch wal.

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172166)
uw quote:

Misschien dat je belastingen zou betalen. Dan zou de regering meer geld hebben voor de welvaart van de armen en om de politie wat meer te motiveren.

En dan nog het lef hebben om beroep te doen op diensten die bestaan dankzij de belastingbetaler. :lol:

Xenophon 16 juni 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6172237)
Elke gelegenheid moet aangegrepen worden? Is intriest aan het worden. Argumentatie - als die er al bijkomt - raakt kant noch wal.

Precies, en het is alle remmen los. Kijk naar "de zwanworst-affaire," dat is al dagen in het nieuws. Als je de reactie bekijkt van het anti-Vlaams collectief, je zou denken dat er drieduizend mensen doodgemarteld zijn of zo.

Het VB zal smakelijk lachen, reklame op zo'n schaal, en dat voor de prijs van een doos zwanworstjes.

Mambo 16 juni 2012 10:57

Ik zou hem gewurgd hebben nadat ik mijn laptop op zijn kop had geklopt.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

djimi 16 juni 2012 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172193)
Ik was @topic toen ik zei dat criminaliteit en het voorzien van een minimum comfort voor armen gerelateerd zijn aan elkaar.

... de armen een menswaardig inkomen te geven opdat ze niet moesten gaan stelen.

Als uitkeringen te laag worden gaan mensen stelen...

Wilt u er alstublieft eens mee stoppen de meerderheid van de armen die HELEMAAL NIET gaat stelen te beledigen?

Er zijn wereldwijd massa's armen die zelfs géén uitkering krijgen, en niettemin toch niet tot kleine of minder kleine criminaliteit overgaan.

Zijn die mensen dan gewoon idioten?

Another Jack 16 juni 2012 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 6172159)
De democratische meerderheid stemt voor die gang van zaken.

Wij verdienen ons Belgisch systeem.
Iedere dag.

Met andere partijen gaan dieven spontaan verdampen dan?
Of hoe gaat dat dan concreet in zijn werk gaan?

Sfax 16 juni 2012 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6172166)
uw quote:

Gierige pinnen en mensen die alleen maar kijken naar hun eigen zak, zouden ze iedere week moeten overvallen :-) Robin Hood is mijn favoriet ! 't zou hun deugd doen, die profiteurs die alleen maar hun eigen zielig leventje betalen en de medemens laten verkommeren in de mizerie. Dan moeten ze ook niet bleiten als de arme medemens hun 'money' afpakt. Ze moeten maar leren delen. De hebzuchtigen. En regeringen moeten maar zien dat er voldoende welvaart is voor de armen opdat ze niet moeten gaan stelen. DAT was de reden van het bestaansminimum in België.

Eigen schuld dikke bult, inderdaad !

Dan moeten die overvallers ook niet klagen dat ze vroeg of laat een werkongeval tegenkomen in de vorm van een 9mm...

Savatage 16 juni 2012 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6172172)
Klote.....

Waar bent u overvallen ?

Dit wil ik ook wel weten :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be