![]() |
Hoort Groot-Brittanië en Nederland in Europa qua mentaliteit Ja of Nee?
Britten en Nederlanders worden wel eens gezien als de buitenbeentjes van Europa. Britten omwille van hun geografische ligging Nederland omwille van hun angelsaxische handelsmentaliteit. In beiden landen heeft men een sterk liberale stroming en een protestantse traditie. Beiden landen hebben een sterke afkeer van Europa en een eerder pro-Europesere politieke klasse. Beiden voelen zich zeer verwant met grote broer Amerika. Zijn Nederlanders en Britten wel echte Europeanen in die zijn dat ze bij het continentale deel van Europa horen ja of nee??Graag uw mening...
|
Heeft niets met Angelsaksisch te maken.
Ze willen beiden zoveel mogelijk uit Europa puren economisch, maar sociaal willen ze hun eigen koers varen en die is hopeloos rechts geworden. |
Citaat:
|
|
Neen, en hopelijk voor hen (mij) laten ze de EU / Euro ASAP links liggen.
|
Dat de politiek als hondjes achter Amerika aanloopt, wilt niet zeggen dat de bevolking dat ook doet.
Veel mede-Nederlanders die ik ken, heb een spuug hekel aan van die idiote rednecks. |
Misschien dat we dan maar beter van Engeland en Nederland overzeesegebieden van Amerika maken??
... |
Citaat:
|
De calvinistische handelsgeest van de Nederlanders is toch echt iets dat toch eerder aanleunt bij het Angelsaxisme vind ik.
|
Citaat:
laat Wallonië maar bij Frankrijk gaan. Vlamingen, Brabanders en Limburgers (de inwoners van het huidige Vlaanderen) zijn geen Fransen. wij hebben er totaal geen binding mee. |
In mijn ogen is de grote scheidingslijn in Europa Latijns/Germaans.
|
Citaat:
We willen niet ten onder gaan aan de Zuid-Europese ziekte, in ons land verpersoonlijkt in de PS, en we willen vooral niet de weg opgaan van de Europees-continentale 1984-dictatuur. |
Citaat:
|
Citaat:
De VS is een stuurloos monstrum dat met de vele etnische groeperingen nooit haar weg zal kunnen vinden in een gestabiliseerde (of stabiele) maatschappij. Dat blijkt duidelijk uit het ongekend hoge misdaadcijfer c.q. aantal moorden per annum en de ongelofelijke agressiviteit van dat verdoemde volk. |
Agressiviteit?? In Amerika is de politie baas dit in tegenstelling tot in Nederland bijvoorbeeld. Het is niet omdat je criminelen neertasered, betogers bestookt met beanbags, dat je kruimeldieven 12 jaar achter de tralies zet dat je daarom agressief bent. In de USA moet je niet meteen 100 dollar betalen als je een mijl te snel rijd dan is dan weer beter bv.
|
Het VK is vooral kapitalistisch, en zuigt dus net zoals alle andere kapitalisten graag Europa leeg. Ze zijn daar ook erg bedreven in.
Dus ja, ze behoren tot de EU. De EU is hier wel synoniem voor anti-Europese instelling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be