Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Walter Capiau misbruikte twee jongens. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172507)

Derk de Tweede 19 juni 2012 12:10

Walter Capiau misbruikte twee jongens.

De Vlaamse tv-presentator Walter Capiau heeft toegegeven dat hij begin jaren 60 twee jongens heeft misbruikt. De zaken zijn verjaard, waardoor hij niet meer vervolgd kan worden.
http://nos.nl/artikel/385693-present...-misbruik.html

Ik begrijp niet dat dergelijke misaden verjaren.

eno2 19 juni 2012 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6177011)
De Vlaamse tv-presentator Walter Capiau heeft toegegeven dat hij begin jaren 60 twee jongens heeft misbruikt. De zaken zijn verjaard, waardoor hij niet meer vervolgd kan worden.
http://nos.nl/artikel/385693-present...-misbruik.html

Ik begrijp niet dat dergelijke misaden verjaren.

Vroeger gewone kost, door alle eeuwen heen.

Derk de Tweede 19 juni 2012 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6177044)
Vroeger gewone kost, door alle eeuwen heen.

Zal best.
Maar waarom verjaren dit soort zaken ?

fb718882 19 juni 2012 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6177124)
Zal best.

Dat staat zo in de wet , waarom dat is begrijp ik ook niet .

Stond die Capiau vroeger niet ergens op een lijst bij de verkiezingen ? Bij de CD&V dacht ik .

Ratatosk 19 juni 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 6177843)

Stond die Capiau vroeger niet ergens op een lijst bij de verkiezingen ? Bij de CD&V dacht ik .

N-VA en de jongetjes waren jongemannen van 15 en 16 jaar oud en hijzelf 24 jaar oud. Nu zou het geen pedofilie zijn maar een verkenning van je geaardheid. Ik zie de kranten toch in ieder geval niet schrijven dat het pedofilie is indien morgen iemand van 24 die lid is van Cavaria betrapt wordt met een 16-jarige op een fuif.

Robinus V 19 juni 2012 18:39

Weer een schandaal van de N-VA. Voor een jonge partij hebben ze er al buitengewoon veel verzameld.

Another Jack 19 juni 2012 18:50

Het was allemaal maar vriendschappelijk...

circe 19 juni 2012 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6177859)
Weer een schandaal van de N-VA. Voor een jonge partij hebben ze er al buitengewoon veel verzameld.

Capiau is al jaren geleden na een dispuut wandelen gestuurd.

en moest Waltertje, Waltertje niet zijn, dan zouden deze feiten ook niet in de krant komen, noch zouden ze onder de noemer "pedofilie" worden gepubliceerd. Vanaf 16 worden jongeren verondersteld sex te kunnen hebben; tenzij men het dus verkrachting wil noemen stemden die gasten er lekker mee in.

Eberhard Leclerc 19 juni 2012 19:20

Citaat:

Zal best.

Omdat de Vlaamse partijen dat niet wensen.

Van de systeempartijen was al duidelijk waarom, in het VB dreigde de streng katholieke vleugel olv Alexandra Coolen in 2010 met afscheuring, en waarom de NVA geen nieuwe wet tegen verjaring wenste is nu dus ook duidelijk.

Een islamitische fietsendief blijft topprioriteit van justitie in Vlaanderen.

En we weten allemaal waarom, nietwaar?

vlijmscherp 19 juni 2012 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6177956)
Capiau is al jaren geleden na een dispuut wandelen gestuurd.

en moest Waltertje, Waltertje niet zijn, dan zouden deze feiten ook niet in de krant komen, noch zouden ze onder de noemer "pedofilie" worden gepubliceerd. Vanaf 16 worden jongeren verondersteld sex te kunnen hebben; tenzij men het dus verkrachting wil noemen stemden die gasten er lekker mee in.

het gaat uiteraard over het machtsmisbruik, hij was scoutsleider. Dat is net als een leraar van 25 iets heeft met een studente van 17, op zich mag het, maar het is machtsmisbruik.

eno2 19 juni 2012 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6177967)
het gaat uiteraard over het machtsmisbruik, hij was scoutsleider. Dat is net als een leraar van 25 iets heeft met een studente van 17, op zich mag het, maar het is machtsmisbruik.

Bovendien waren ze jonger dan 16.

vlijmscherp 19 juni 2012 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6177959)
Omdat de Vlaamse partijen dat niet wensen.

Van de systeempartijen was al duidelijk waarom, in het VB dreigde de streng katholieke vleugel olv Alexandra Coolen in 2010 met afscheuring, en waarom de NVA geen nieuwe wet tegen verjaring wenste is nu dus ook duidelijk.

Een islamitische fietsendief blijft topprioriteit van justitie in Vlaanderen.

En we weten allemaal waarom, nietwaar?

ja, omdat we allemaal racisten zijn. leer er mee leven.

circe 19 juni 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6177967)

jamaar, ik keur het zeker niet goed hoor. Alleen moet men daar geen pedofilie van maken.

circe 19 juni 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6177970)
Bovendien waren ze jonger dan 16.

in de artikelen die ik las waren ze 16+
Graag een linkje voor je bewering?

Another Jack 19 juni 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6178017)
in de artikelen die ik las waren ze 16+
Graag een linkje voor je bewering?

Vanochtend op radio 1 zei hij: 15 -16.

mvd 19 juni 2012 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6177959)

Ja! Omdat ze het wisten van Capiau! Nu komt de aap uit mouw! :lol:

simpele ziel..

praha 19 juni 2012 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 6177843)

Dat heeft iets te maken met rechtszekerheid van verweerder.

Men kan onmogelijk verwachten dat na verloop van een redelijke termijn nog het bewijs zou dienen te geleverd te worden van zaken waarvan hij door het verloop van de termijn praktisch gezien geen bewijs meer kan leveren.

Misschien een belangrijk detail : de verweerder dient die procedure in te roepen

Citaat:

Vroeger misschien....
't Schijnt dat ie op lijst nva nog redelijk recent gestaan heeft.

praha 19 juni 2012 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 6177849)
N-VA en de jongetjes waren jongemannen van 15 en 16 jaar oud en hijzelf 24 jaar oud. Nu zou het geen pedofilie zijn maar een verkenning van je geaardheid. Ik zie de kranten toch in ieder geval niet schrijven dat het pedofilie is indien morgen iemand van 24 die lid is van Cavaria betrapt wordt met een 16-jarige op een fuif.

Lijkt me niet juist.
Het is NU eerder een hetze dan vroeger.
24 <-> 16 ? Daar kan je prat opgaan dat dat ( in volksmond ) onder pedofilie zal vallen.

Aligator 19 juni 2012 21:41

Citaat:

Zal best.

Om te vermijdden dat die mannen gestraft worden zeker ? Het is met opzet zo in de wet opgenomen.

Aligator 19 juni 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6178311)
Lijkt me niet juist.
Het is NU eerder een hetze dan vroeger.
24 <-> 16 ? Daar kan je prat opgaan dat dat ( in volksmond ) onder pedofilie zal vallen.

En in jouw mond ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be