Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   waaite er een nieuwe wind in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172558)

Pericles 20 juni 2012 08:29

waaite er een nieuwe wind in Wallonië

Ik las in de krant dat partijen die pleiten voor een zelfstandig Wallonië of partijen die aansluiting willen bij Frankrijk daar nu plots goed zijn voor ca. 15 procent van de stemmen.
Een tendens die wij Vlaams nationalisten toch moeten toejuichen .
Wat denken jullie daarover ?

fox 20 juni 2012 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6178752)
Ik las in de krant dat partijen die pleiten voor een zelfstandig Wallonië of partijen die aansluiting willen bij Frankrijk daar nu plots goed zijn voor ca. 15 procent van de stemmen.

Dat die mensen die ginds voor zelfbestuur kiezen ook racistische provinciaalse navelstaarders zijn zeker? Uiteraard allemaal in naam van de verdraagzaamheid hé. Dat is evident...

Pericles 20 juni 2012 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6178757)
Dat die mensen die ginds voor zelfbestuur kiezen ook racistische provinciaalse navelstaarders zijn zeker? Uiteraard allemaal in naam van de verdraagzaamheid hé. Dat is evident...

Allé Fox.
Er zijn nu Walen die niet meer in de Vlaamse zakken willen zitten .
Sommigen willen wel in Franse zakken zitten , maar dat is toch ook goed . :-D

De schoofzak 20 juni 2012 08:54

Citaat:

Ik zou dat toejuichen, ... mocht ik dat even kunnen nalezen in een gazet.

santos 20 juni 2012 08:55

Citaat:

Gisteren of eergisteren hadden de zelfstandigen zich geuit daarover. Ze willen een zelfstandiger Wallonie dat goed is voor 30000 jobs/jaar. En ze vinden dat regering zich dynamischer moet opstellen en zorgen voor een beter economisch klimaat.
Ze zagen geen dreiging vanuit vlaanderen maar eerder een vlaanderen dat voor bepaalde zaken als voorbeeld kan dienen.

Heb dat op radio 21 gehoord.

Antoon 20 juni 2012 09:11

Citaat:

Het is wachten op een Waals-nationale partij die geen deel uitmaakt van een fascistische front en die een charismatische doch redelijke voorman heeft.

De AW-N (Alliance Wallonne-Nouvelle) met Bertrand Le Tisseur als partijvoorzitter zou meteen hoge toppen scheren.

Let's all pray....

Shadowke 20 juni 2012 09:23

Citaat:

Een tendens die wij Vlaams nationalisten toch moeten toejuichen.

het DN (voormalig FN) heeft hetzelfde programma als de Waalse traditionelen en Ecolo.

die kleine partijen hebben in een Staten-Generaal (ergens in 2010) gekozen voor aansluiting bij Frankrijk.

Fieseler 20 juni 2012 09:56

Ik denk inderdaad dat er vele Walen zijn bij dewelke de maat al lang meer dan vol is.

Ik heb tientallen Waalse vrienden en kennissen.
Velen van die gasten benijden ons de mogelijkheid om VB te stemmen.

Wordt in Wallonië maar eens geboren met zin voor initiatief, volksfierheid en overtuigde verdediger van westers waarden en normen.

Geen enkele partij waarop je kan stemmen.

vrijevlaming 20 juni 2012 10:27

Citaat:

beter lezen. Dat staat er niet.

Een aantal kleine partijen halen samen 15%, oa de RWF en zo

subocaj 20 juni 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6178841)
Ik denk inderdaad dat er vele Walen zijn bij dewelke de maat al lang meer dan vol is.

Ik heb tientallen Waalse vrienden en kennissen.
Velen van die gasten benijden ons de mogelijkheid om VB te stemmen.

Wordt in Wallonië maar eens geboren met zin voor initiatief, volksfierheid en overtuigde verdediger van westers waarden en normen.

Geen enkele partij waarop je kan stemmen.

Jammer voor jou dat die enkele tientallen, tegenover honderdduizenden staan, die dat niet nodig achten.
Als de rechtse rakkertjes partijen eens eindelijk wilden beginnen, met de legale diefstal van het geld van hun kiezers te laten stelen, door hun kapitalisten vriendjes, zou de voornaamste "Westers waarde" al vervuld zijn.
Jouw kinderen en kleinkinderen zouden je zelfs dankbaar zijn.8O

Vlaanderen Boven 20 juni 2012 11:36

Positief, maar het blijft vooralsnog een marginaal fenomeen. In de praktijk zal de samenwerking ook beperkt moeten blijven tot enkele concrete thema's, zoals vroeger gebeurde met het vastleggen van de taalgrens. Veel van die partijen drijven namelijk op een visceraal anti-Vlaams sentiment, en zij op hun beurt zullen natuurlijk hun bedenkingen hebben bij de Vlaamse Beweging.

Koenraad Noël 20 juni 2012 11:54

Citaat:

De Brabander 20 juni 2012 12:27

Citaat:

Ik geloof er geen bal van. :-)

De Brabander 20 juni 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6178879)
beter lezen. Dat staat er niet.

Een aantal kleine partijen halen samen 15%, oa de RWF en zo

Zeer precieze informatie. :roll:

Typisch voor die maffia die hier aan de macht is.

Fieseler 20 juni 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6178902)
Jammer voor jou dat die enkele tientallen, tegenover honderdduizenden staan, die dat niet nodig achten.
Als de rechtse rakkertjes partijen eens eindelijk wilden beginnen, met de legale diefstal van het geld van hun kiezers te laten stelen, door hun kapitalisten vriendjes, zou de voornaamste "Westers waarde" al vervuld zijn.
Jouw kinderen en kleinkinderen zouden je zelfs dankbaar zijn.8O

Wil u hiermee zeggen dat het voor u, linkies, onmogelijk is om op te komen voor de Westers waarden en normen, initiatief te nemen en volksfierheid te beleven?

Txiki 20 juni 2012 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6178999)

Wat moet daarover gedacht worden, misschien?

Txiki 20 juni 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6179064)
Zeer precieze informatie. :roll:

Typisch voor die maffia die hier aan de macht is.

De maffia of dit forum? Of welke maffia waar?

De Brabander 20 juni 2012 12:32

PS, N-VA en co.

mvd 20 juni 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6179062)
Ik geloof er geen bal van. :-)

Nee natuurlijk niet, het is allemaal een complot. Eigenlijk haalt de BUB al decennia lang een absolute meerderheid, maar de verkiezingen worden vervalst. :lol:

mvd 20 juni 2012 12:34

Maar serieus, dat was een paar dagen geleden toch in terzake? Het gaat hier voornamelijk over Wallonie d'abord en RWF. Of het zo voordelig is voor de Vlaamse zaak weet ik niet. Dat zijn vrij militante franstalige partijen:
1. La création d'une Confédération Wallonie-Bruxelles-Flandre.
15. Le Respect de l’usage du français pour les habitants des communes �* facilité.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be