Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Op wie moet ik stemmen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172611)

Munglik 20 juni 2012 18:44

Op wie moet ik stemmen?

Ik zou graag eens willen weten welke partij er volgens jullie het dichtst bij mijn gedachtengoed ligt.
Ik heb geen flauw idee op wie ik zou stemmen.

Koenraad Noël 20 juni 2012 18:49

Voor deze gemeenteraadsverkiezing maakt het niet uit. Daar zijn de concrete plannen voor je gemeente het belangrijkst.

Munglik 20 juni 2012 18:50

Ik had het eerder over de federale.

Gemeentelijk stem ik CD&V.

Восход-1 20 juni 2012 18:50

Klopt. Op gemeenteniveau kan het zelfs zijn dat micropartijtjes daar een meerderheid halen omdat zij goede oplossingen hebben voor problemen die de ganse gemeente treffen.

Vooral kijken naar wat de problemen in je dorp zijn en wat de partijen erover zeggen, of naar welke veranderingen partijen willen doorvoeren en wat jij ervan vindt.

Восход-1 20 juni 2012 18:53

Federaal ga je niet stemmen. Dat is stom. Locaal gaan stemmen begrijp ik nog wel. Democratie is iets wat op locaal niveau vrij goed kan werken als het gaat om technicalia.

Восход-1 20 juni 2012 18:55

En als je toch een goed gevoel wilt zou ik zeggen, de Piratenpartij, al is die in ons land waar wij stromend water al een hoogtechnologisch snufje vinden, heel onbenullig.

Kallikles 20 juni 2012 19:04

In Brussel kun je voor Egalité stemmen, in de rest van Vlaanderen voor PVDA. De partijen van Groen tot VB zijn eigenlijk in handen van de financiële oligarchie.

koe de poing 20 juni 2012 19:05

Belgie is een zinkend schip.
Ik stem op VLott

Munglik 20 juni 2012 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6179861)
Ik stem op VLott

Meh, niet liberaal genoeg.

Kallikles 20 juni 2012 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6179861)
Ik stem op VLott

Je maakt een grapje.

Восход-1 20 juni 2012 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6179858)
In Brussel kun je voor Egalité stemmen, in de rest van Vlaanderen voor PVDA. De partijen van Groen tot VB zijn eigenlijk in handen van de financiële oligarchie.

Geen enkele van deze laatste partijen heeft als concreet punt gehad het afwikkelen van de steun aan de oorlog in Afghanistan. Zou genoeg moeten zeggen.

koe de poing 20 juni 2012 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6179872)
Je maakt een grapje.

In koetjes en kalfjes ? Nooit !

Kallikles 20 juni 2012 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179873)
Geen enkele van deze laatste partijen heeft als concreet punt gehad het afwikkelen van de steun aan de oorlog in Afghanistan. Zou genoeg moeten zeggen.

Inderdaad. Het internationale programma van Groen is om van te gieren:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groen
Groen! wil dat de nationale, Europese en internationale instellingen zich inschrijven in een actieve politiek die kiest voor ecologische rechtvaardigheid en vrede.

:lol:

De NAVO mag doorbombarderen maar moet zich inschrijven in een actieve politiek voor ecologische rechtvaardigheid en vrede!

Citaat:

De Europese Unie kan nog meer dan nu voortrekker worden rond klimaat, eerlijke handel, ontwikkelingsbeleid, mensenrechten op wereldvlak. België moet daar sterk op blijven hameren.

Als het nu nog niet duidelijk is dat de EU de belangen van de financiële oligarchie behartigt en niet de fantasietjes van onze groene medemens, dan weet ik het ook niet meer.

Citaat:

Wij willen dat het Belgisch leger zich verder omvormt tot een actor die kan ingezet worden in het kader van een internationale vredesstrategie in Europees verband.

Hoe zei Orwell ook weer, war is peace?

Citaat:

Groen! pleit voor een actief-kritische houding van België ten aanzien van de NAVO.

Actief-kritisch? Wat is dat nu weer? Is het echt zo moeilijk van "vijf minuten politieke moed" te hebben en te eisen dat we eruit stappen en onze neutraliteit van vóór de wereldoorlogen terug opnemen?

Citaat:

De Amerikaanse nucleaire wapens op Belgisch grondgebied dienen te worden
verwijderd.
Dat is één goed punt, maar iedereen weet ook dat ze daar NOOIT zelfs maar een discussiepunt van zouden maken bij regeringsonderhandelingen.

Bolleke Wol 20 juni 2012 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6179819)
Ik had het eerder over de federale.

Gemeentelijk stem ik CD&V.

Wie op CD&V stemt verdient maar een advies: gecolloqueerd worden :mrgreen:

Demper 20 juni 2012 22:01

Munglik 20 juni 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6180098)
Wie op CD&V stemt verdient maar een advies: gecolloqueerd worden :mrgreen:

Ze doen het goed waar ik woon.

koe de poing 21 juni 2012 20:24

In mijn dorp is er geen enkele linkse partij. De keuze tussen de pest, cholera, of toch maar gewoon weer het lekkerste wijf op de lijst omdat als het dan toch een slecht bestuur wordt, het oog dan tenminste nog iets heeft.

suqar_7loe 21 juni 2012 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6179858)

Mee eens. Ik zie ook geen andere optie dan deze keer "extreem-links" te stemmen.

Koenraad Noël 21 juni 2012 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6181668)
Mee eens. Ik zie ook geen andere optie dan deze keer "extreem-links" te stemmen.

Niet elk dorp heeft die optie.

koe de poing 21 juni 2012 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6181954)
Niet elk dorp heeft die optie.

Je kan natuurlijk zélf de extreem-linkse kandidaat worden...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be