Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vandelanotte en de laatste der Noordzeevissen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17263)

eno2 1 juli 2004 09:20

Na de ramp met de Tricolore hoorde ik de minister van Noordzee
Vandelanotte tijdens een radio-intervieuw in alle ernst stellen:

"De vissen beschikken over een mechanisme, dat ze belet teveel
petroleum op te nemen"

Vanzelf.

Dat mechanisme heet: sterven.

Eno2

Rogier 1 juli 2004 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Na de ramp met de Tricolore hoorde ik de minister van Noordzee
Vandelanotte tijdens een radio-intervieuw in alle ernst stellen:

"De vissen beschikken over een mechanisme, dat ze belet teveel
petroleum op te nemen"

Vanzelf.

Dat mechanisme heet: sterven.

Eno2

Niet slecht bedacht, maar weten de vissen dat ook :mrgreen:

maddox 1 juli 2004 13:42

Ik zou eerder zeggen dat de wetten van de natuur voorkomen dat vissen teveel petrolium kunnen opnemen.
Het feit dat die petrol op het water drijft, tot die is uiteengevallen in componenten wel zwaarder dan water, of verdampt.

In alle geval, als politicus heb je altijd het excuus dat je incompetent bent op het vakgebied waarover je baas bent, en moet weergeven wat je aangereikt word.

Turkje 1 juli 2004 13:57

Ik hoop dat de schrijver van deze thread zich schromelijk vergist. Want je hoeft heus geen gedoctoreerde in de ecotoxicologie te zijn om te weten dat er in petroleum bestanddelen voorkomen, PAKs of PolyAromatische Koolwaterstoffen genaamd, die dodelijk zijn voor zowat alle organismen. Bovendien hebben deze PAKs de eigenschap dat ze zich in het organisme opstapelen: met andere woorden, alle beetjes helpen, en elke nieuwe contaminatie kan de fatale contaminatie zijn.

Tegendradigaard 1 juli 2004 14:11

Wat ik mij altijd heb afgevraagd : verdrinken dode vissen eigenlijk ?

bob. 1 juli 2004 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Wat ik mij altijd heb afgevraagd : verdrinken dode vissen eigenlijk ?

hoe kunnen vissen die dood zijn nu verdrinken ??

bob. 1 juli 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik hoop dat de schrijver van deze thread zich schromelijk vergist. Want je hoeft heus geen gedoctoreerde in de ecotoxicologie te zijn om te weten dat er in petroleum bestanddelen voorkomen, PAKs of PolyAromatische Koolwaterstoffen genaamd, die dodelijk zijn voor zowat alle organismen. Bovendien hebben deze PAKs de eigenschap dat ze zich in het organisme opstapelen: met andere woorden, alle beetjes helpen, en elke nieuwe contaminatie kan de fatale contaminatie zijn.

Aan het tempo dat vissen nu uit de zee worden gehaald zal van al teveel PAKs opstapeling ook geen sprake meer zijn.
Zie je wel dat overbevissing haar nut bewijst.

Groetjes

eno2 1 juli 2004 15:47

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxquote Turkje:

"Bovendien hebben deze PAKs de eigenschap dat ze zich in het organisme opstapelen: met andere woorden, alle beetjes helpen, en elke nieuwe contaminatie kan de fatale contaminatie zijn".

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Ja, ik geloof dat de helft van het land windafwaarts van de brandende schouwen van Marly nogal wat PAKS gePAKt heeft, en daar was volgens regeringsmededelingen initieel ook niets aan de hand.

Ëno2

maddox 1 juli 2004 19:17

Klopt Eno, Als gePAKte luchthappers vanaf dag 1 waren babs en ik redelijk blij dat de wind draaide zodanig meer politici dan alleen Dehaene mochten meegenieten

Belask0 16 februari 2013 14:00

enoo zn eerste mop

eno2 16 februari 2013 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 (Bericht 6538935)
enoo zn eerste mop

Ik kon zelfs nog niet quoten

Xenophon 16 februari 2013 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bob. (Bericht 553811)
Aan het tempo dat vissen nu uit de zee worden gehaald zal van al teveel PAKs opstapeling ook geen sprake meer zijn.
Zie je wel dat overbevissing haar nut bewijst.

Groetjes

Eens de zee leeg is zal Bayer emulsie met vissmaak produceren, dat zal heel wat goedkoper zijn en dat bederft maar om de 35 jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be