Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mooiste streek van Europa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172661)

Derk de Tweede 21 juni 2012 20:20

Mooiste streek van Europa

1. Veluwe

2. Harz

3. Voerstreek

4. Salland

5. Eifel

Derk de Tweede 21 juni 2012 20:28

Gelderse Vallei, westelijk van de Veluwe.
Boerderijtjes, beekjes, landweggetjes. Kleine dorpjes, waar de dominee nog de baas is.
Ernstig bedreigd door het explosief groeiende Amersfoort, Barneveld, Ede, Nijkerk, etc.

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&sa...ed=0CBkQ8gEwAQ

Munglik 21 juni 2012 20:48

Cesky raj :cheer:

AnarchoChristophe 21 juni 2012 21:12

Tabernas woestijn in Spanje. Omdat het de enige woestijn in Europa is. En ik gek ben op spaghetti westerns.

-Jo- 21 juni 2012 21:22

1) Stad Brugge en het Brugse ommeland.

2) De Westhoek.

Munglik 21 juni 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6181751)
Tabernas woestijn in Spanje. Omdat het de enige woestijn in Europa is. En ik gek ben op spaghetti westerns.

Ben je dat niet snel beu?

AnarchoChristophe 21 juni 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6181784)
Ben je dat niet snel beu?

Ik zou daar jaren kunnen rondwandelen en dat niet beu worden, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste uitgestrekte natuurlandschappen.
Ik heb niets tegen een groen landschap hoor. Zolang er maar in de verste verte geen spoor van steden te bekennen is.

Nu, eerlijk gezegd hou ik wel meer van rotsige woestijnen met nog wat struikgewas of gras. Ik zou nu niet een jaar in een grote zandbak als de Sahara gaan dolen.

Hollander 21 juni 2012 21:31

Overduidelijk Holland (maar de Veluwe is ook waanzinnig mooi)

Munglik 21 juni 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6181799)
Ik zou daar jaren kunnen rondwandelen en dat niet beu worden, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste uitgestrekte natuurlandschappen.
Ik heb niets tegen een groen landschap hoor. Zolang er maar in de verste verte geen spoor van steden te bekennen is.

Ik kan echt uren naar de zee zitten staren. De leegte heeft iets therapeutisch.
Jammer genoeg is Vlaanderen 1 van de slechtste plaatsen hiervoor. :|

Zucht 21 juni 2012 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6181799)

Ik begrijp dat helemaal. Zelf zou ik bijvoorbeeld weken lang aan een stuk kunnen rondwandelen in het British Museum of het Louvre. Wegdwalen in tijd en ruimte.
Er is natuurlijk geen mooiste streek in Europa. Maar het is wel interessant om plaatsen te zien die speciaal zijn, omwille van natuur, kunst, techniek of geschiedenis.

Kodo Kodo 21 juni 2012 21:44

Europa haalt beslist veel streken uit, veel meer dan de mensen vermoeden, al begint het een beetje te dagen nu de euro onder vuur ligt.

Ik vind echter niet dat daar een mooie streek bij is. Het zijn veeleer schurkenstreken.

Munglik 21 juni 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 6181872)
Europa haalt beslist veel streken uit, veel meer dan de mensen vermoeden, al begint het een beetje te dagen nu de euro onder vuur ligt.

Ik vind echter niet dat daar een mooie streek bij is. Het zijn veeleer schurkenstreken.

Wat een depressieve instelling.

AnarchoChristophe 21 juni 2012 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6181835)
Ik begrijp dat helemaal. Zelf zou ik bijvoorbeeld weken lang aan een stuk kunnen rondwandelen in het British Museum of het Louvre. Wegdwalen in tijd en ruimte.
Er is natuurlijk geen mooiste streek in Europa. Maar het is wel interessant om plaatsen te zien die speciaal zijn, omwille van natuur, kunst, techniek of geschiedenis.

Ik ben nooit echt een hardcore kunstliefhebber geweest, op filmkunst na. Al ben ik wel een keer in het Louvre geweest en vond ik het zeer indrukwekkend wat daar allemaal staat.

Voor natuur is West-Europa jammer genoeg nogal volgebouwd. Zo'n plekjes bestaan wel, als Veluwe, maar uitgestrekt zijn ze niet echt (zelfs de Tabernas Woestijn is relatief klein, zo'n 280 km2).

AnarchoChristophe 21 juni 2012 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6181814)
Ik kan echt uren naar de zee zitten staren. De leegte heeft iets therapeutisch.
Jammer genoeg is Vlaanderen 1 van de slechtste plaatsen hiervoor. :|

Ja inderdaad. Ik haal ook veel therapeutisch effect uit het naar de sterren en planeten kijken, met mijn kaarten en telescoop. Jammer genoeg is ook hier weer België een slechte plek daarvoor, het meest lichtvervuilde land ter wereld en een heldere hemel heb je hier ook niet het hele jaar door
Ik dacht eens, als ik genoeg spaar schaf ik me een hydrogen-alpha telescoop aan, de zon lijkt me ook wel leuk, geen last van lichtvervuiling. Maar ja, daar leent het weer hier zich ook niet echt voor.

Munglik 21 juni 2012 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6181898)
Ik ben nooit echt een hardcore kunstliefhebber geweest, op filmkunst na. Al ben ik wel een keer in het Louvre geweest en vond ik het zeer indrukwekkend wat daar allemaal staat.

Voor natuur is West-Europa jammer genoeg nogal volgebouwd. Zo'n plekjes bestaan wel, als Veluwe, maar uitgestrekt zijn ze niet echt (zelfs de Tabernas Woestijn is relatief klein, zo'n 280 km2).

Oost Europa :cheer:

Munglik 21 juni 2012 21:59

Ik begin steeds meer een verhuis naar Duitsland te overwegen.

Munglik 21 juni 2012 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6181904)
Ja inderdaad. Ik haal ook veel therapeutisch effect uit het naar de sterren en planeten kijken, met mijn kaarten en telescoop. Jammer genoeg is ook hier weer België een slechte plek daarvoor, het meest lichtvervuilde land ter wereld en een heldere hemel heb je hier ook niet het hele jaar door
Ik dacht eens, als ik genoeg spaar schaf ik me een helium-alpha telescoop aan, de zon lijkt me ook wel leuk, geen last van lichtvervuiling. Maar ja, daar leent het weer hier zich ook niet echt voor.

Hoeveel kost een deftige telescoop eigenlijk?

Jan van den Berghe 21 juni 2012 22:02

Onze jaarlijkse vakantiebestemming: Saastal en Lötschental in Wallis, Zwitserland:

Zillertal in Oostenrijk, de thuisbasis van een van mijn voorouders:

djimi 21 juni 2012 22:06

De Pyreneeën.

De Waddenzee en -eilanden.

De Schotse Hooglanden.

De Karpaten.

De fjorden van Noorwegen.

De Lüneburger Heide.

De Westhoek.

Corsica.

Ierland.

De Hongaarse vlakten.

...

Ik ga het anders moeten formuleren: op enkele - wellicht onherroepelijk - verknoeide gebieden na is héél Europa mooi.

Jan van den Berghe 21 juni 2012 22:08

'n Aanrader, de Poolse Woudkarpaten. Zo goed als onbekend bij ons, maar de moeite waard voor wie van bos en berg houdt. Heel speciaal van sfeer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be