![]() |
Mooiste streek van Europa
1. Veluwe
![]() ![]() 2. Harz ![]() 3. Voerstreek ![]() 4. Salland ![]() 5. Eifel ![]() |
Gelderse Vallei, westelijk van de Veluwe.
Boerderijtjes, beekjes, landweggetjes. Kleine dorpjes, waar de dominee nog de baas is. Ernstig bedreigd door het explosief groeiende Amersfoort, Barneveld, Ede, Nijkerk, etc. https://maps.google.nl/maps?hl=nl&sa...ed=0CBkQ8gEwAQ ![]() |
Cesky raj :cheer:
![]() ![]() |
Tabernas woestijn in Spanje. Omdat het de enige woestijn in Europa is. En ik gek ben op spaghetti westerns.
![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Stad Brugge en het Brugse ommeland.
2) De Westhoek. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niets tegen een groen landschap hoor. Zolang er maar in de verste verte geen spoor van steden te bekennen is. Nu, eerlijk gezegd hou ik wel meer van rotsige woestijnen met nog wat struikgewas of gras. Ik zou nu niet een jaar in een grote zandbak als de Sahara gaan dolen. |
Overduidelijk Holland (maar de Veluwe is ook waanzinnig mooi)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Jammer genoeg is Vlaanderen 1 van de slechtste plaatsen hiervoor. :| |
Citaat:
Er is natuurlijk geen mooiste streek in Europa. Maar het is wel interessant om plaatsen te zien die speciaal zijn, omwille van natuur, kunst, techniek of geschiedenis. |
Europa haalt beslist veel streken uit, veel meer dan de mensen vermoeden, al begint het een beetje te dagen nu de euro onder vuur ligt.
Ik vind echter niet dat daar een mooie streek bij is. Het zijn veeleer schurkenstreken. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor natuur is West-Europa jammer genoeg nogal volgebouwd. Zo'n plekjes bestaan wel, als Veluwe, maar uitgestrekt zijn ze niet echt (zelfs de Tabernas Woestijn is relatief klein, zo'n 280 km2). |
Citaat:
Ik dacht eens, als ik genoeg spaar schaf ik me een hydrogen-alpha telescoop aan, de zon lijkt me ook wel leuk, geen last van lichtvervuiling. Maar ja, daar leent het weer hier zich ook niet echt voor. |
Citaat:
|
Ik begin steeds meer een verhuis naar Duitsland te overwegen.
|
Citaat:
|
Onze jaarlijkse vakantiebestemming: Saastal en Lötschental in Wallis, Zwitserland:
![]() ![]() Zillertal in Oostenrijk, de thuisbasis van een van mijn voorouders: ![]() |
De Pyreneeën.
De Waddenzee en -eilanden. De Schotse Hooglanden. De Karpaten. De fjorden van Noorwegen. De Lüneburger Heide. De Westhoek. Corsica. Ierland. De Hongaarse vlakten. ... Ik ga het anders moeten formuleren: op enkele - wellicht onherroepelijk - verknoeide gebieden na is héél Europa mooi. |
'n Aanrader, de Poolse Woudkarpaten. Zo goed als onbekend bij ons, maar de moeite waard voor wie van bos en berg houdt. Heel speciaal van sfeer:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be