![]() |
Een historische dag voor de vlaamsche strijd
Vanavond werd een nieuwe mijlpaal bereikt in de vlaamse strijd. De eerste wetsvoorstellen tot de splitsing van het kies- en gerechtelijke arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde worden vanavond gestemd in kamer en senaat.
Ik wil bij deze de eerste zijn om het huidige en het vergane heir aan vlaemsche strijders te feliciteren. Het is jullie eindelijk gelukt! Wat volgt hierna? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad ! na 51 jaar een klinkende overwinning en volledig op het conto van de meerderheid + groen. (ok, met een dankbaar knipoogje naar BDW zijn nota die in belangrijke mate het uiteindelijke compromis inspireerde)
Ik zet de champagne al in de frigo, voor als de definitieve stemming rond is. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoedanook, proficiat Bjorn, het is jou en jouw medestanders eindelijk gelukt. Wat moeten jullie fier zijn vanavond. |
Citaat:
|
Inderdaad een historische zwarte dag voor Vlaanderen, maar een historische grootdag voor les bruxellois en les wallons, zij hebben na jaren alles blokkeren eindelijk hun zin gekregen: Uitbreiding brussel + de mogelijkheid om op termijn hun klauwen op heel Vlaams Brabant te kunnen zetten.
En dat juichen jullie toe???:? |
Hoeveel francofone tegenstemmen?
|
Citaat:
Wat ik wilde zeggen: hét strijdpunt van de vlaemsche beweging is eindelijk binnen. Zing, lach, dans, bid en bewonder! Rasechte flaemingen zijn daar erg goed in en blij toe met een dooie mus. Waar is die flaemsche identiteit heen? Wees fier op wat je bent. Jullie deden het, man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waar is Bart? ![]() |
En binnen enkele jaren eisen de franstaligen faciliteiten voor Vilvoorde, Machelen, Zaventem, Halle, Assen, Meise, etc.
Oeps... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijkt u ook even in die glazen bol voor de winnende lotto combinatie voor het weekeinde en stuur me die als privébericht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be