Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een historische dag voor de vlaamsche strijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172662)

4x10E6 21 juni 2012 20:38

Een historische dag voor de vlaamsche strijd

Vanavond werd een nieuwe mijlpaal bereikt in de vlaamse strijd. De eerste wetsvoorstellen tot de splitsing van het kies- en gerechtelijke arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde worden vanavond gestemd in kamer en senaat.

Ik wil bij deze de eerste zijn om het huidige en het vergane heir aan vlaemsche strijders te feliciteren. Het is jullie eindelijk gelukt! Wat volgt hierna?

BonBon 21 juni 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6181691)
Vanavond werd een nieuwe mijlpaal bereikt in de vlaamse strijd. De eerste wetsvoorstellen tot de splitsing van het kies- en gerechtelijke arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde worden vanavond gestemd in kamer en senaat.

Ik wil bij deze de eerste zijn om het huidige en het vergane heir aan vlaemsche strijders te feliciteren. Het is jullie eindelijk gelukt!

Wat nu?

Eerst dit afwerken en dan verder doen tot België helemaal gesplitst is, wat anders?

4x10E6 21 juni 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6181697)
Eerst dit afwerken en dan verder doen tot België helemaal gesplitst is, wat anders?

Dit verder afwerken? Hoe gesplitster kan BHV dan nog?

peter1962 21 juni 2012 20:45

Inderdaad ! na 51 jaar een klinkende overwinning en volledig op het conto van de meerderheid + groen. (ok, met een dankbaar knipoogje naar BDW zijn nota die in belangrijke mate het uiteindelijke compromis inspireerde)

Ik zet de champagne al in de frigo, voor als de definitieve stemming rond is.

born2bewild 21 juni 2012 20:45

Citaat:

Ik wil bij deze de eerste zijn om het huidige en het vergane heir aan vlaemsche strijders te feliciteren. Het is jullie eindelijk gelukt! Wat volgt hierna?

Verkiezingen

4x10E6 21 juni 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6181708)
Verkiezingen

Dat zal vrees ik niet langer mogelijk zijn in Brussel-Halle-Vilvoorde.
Hoedanook, proficiat Bjorn, het is jou en jouw medestanders eindelijk gelukt.
Wat moeten jullie fier zijn vanavond.

born2bewild 21 juni 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6181709)
Dat zal vrees ik niet langer mogelijk zijn in Brussel-Halle-Vilvoorde.

Vrees niet

matthias999 21 juni 2012 20:48

Inderdaad een historische zwarte dag voor Vlaanderen, maar een historische grootdag voor les bruxellois en les wallons, zij hebben na jaren alles blokkeren eindelijk hun zin gekregen: Uitbreiding brussel + de mogelijkheid om op termijn hun klauwen op heel Vlaams Brabant te kunnen zetten.

En dat juichen jullie toe???:?

born2bewild 21 juni 2012 20:50

Hoeveel francofone tegenstemmen?

4x10E6 21 juni 2012 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6181717)
Inderdaad een historische zwarte dag voor Vlaanderen, maar een historische grootdag voor les bruxellois en les wallons, zij hebben na jaren alles blokkeren eindelijk hun zin gekregen: Uitbreiding brussel + de mogelijkheid om op termijn hun klauwen op heel Vlaams Brabant te kunnen zetten.

En dat juichen jullie toe???:?

Maar neen, welke flurk kan zoiets toejuichen.

Wat ik wilde zeggen: hét strijdpunt van de vlaemsche beweging is eindelijk binnen. Zing, lach, dans, bid en bewonder! Rasechte flaemingen zijn daar erg goed in en blij toe met een dooie mus. Waar is die flaemsche identiteit heen? Wees fier op wat je bent. Jullie deden het, man.

4x10E6 21 juni 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6181713)
Vrees niet

Je meent het niet : bestaat de vlaams-nationalitische strategie erin het gesplitste BHV terug ter verenigen.

born2bewild 21 juni 2012 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6181725)
Je meent het niet : bestaat de vlaams-nationalitische strategie erin het gesplitste BHV terug ter verenigen.

Een ps-Spa splitsing

Txiki 21 juni 2012 20:59

:roll:

Flippend Rund 21 juni 2012 21:05

Citaat:

De traditionele partijen hebben er natuurlijk weer een oer-Belgisch potje van gemaakt, maar persoonlijk ben ik wel blij dat dit gezeik eindelijk van de baan is. Vanaf morgen is België weer een stukje absurder en dysfunctioneler, en op termijn kan dit de Vlaamse zaak alleen maar ten goede komen.

4x10E6 21 juni 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6181740)
De traditionele partijen hebben er natuurlijk weer een oer-Belgisch potje van gemaakt, maar persoonlijk ben ik wel blij dat dit gezeik eindelijk van de baan is.

Met gezeik bedoelt u dat de splitsing van BHV nooit het nec-plus-utra (oeps een bartje) van de jarenlange vlaemsche strijd was. 't Was maar om te lachen?

4x10E6 21 juni 2012 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6181734)
:roll:

waar is Bart?

matthias999 21 juni 2012 21:09

En binnen enkele jaren eisen de franstaligen faciliteiten voor Vilvoorde, Machelen, Zaventem, Halle, Assen, Meise, etc.

Oeps...

Bokkenreyder 21 juni 2012 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6181740)
De traditionele partijen hebben er natuurlijk weer een oer-Belgisch potje van gemaakt, maar persoonlijk ben ik wel blij dat dit gezeik eindelijk van de baan is. Vanaf morgen is België weer een stukje absurder en dysfunctioneler, en op termijn kan dit de Vlaamse zaak alleen maar ten goede komen.

Ze denken dat het voorbij is. Maar het begint nog maar. Ik wacht met ongeduld op de eerste Franstalige stap om het laken meer naar zich toe te halen. En ik denk dat dat niet lang op zich zal laten wachten. Ik hoop ook dat dit zo snel mogelijk gebeurt zodat de verheerlijkers van het 'roemrijke' Belgikske in 2014 zo met hun bek tegen de grond slaan dat hun neus aan hun achterhoofd uitsteekt. Het worden nog leuke tijden. Let op mijn woorden. De Pax Di Rupo zal niet lang duren. De lafaards zullen koud politiek afgemaakt worden. That will be the day! 8-)

Flippend Rund 21 juni 2012 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6181744)
Met gezeik bedoelt u dat de splitsing van BHV nooit het nec-plus-utra (oeps een bartje) van de jarenlange vlaemsche strijd was. 't Was maar om te lachen?

Voor zover ik begrepen heb zijn de vlaamse nationalisten allesbehalve gelukkig met de voorwaarden waaronder de splitsing nu verwezenlijkt is. Maar ik heb de kwestie zelf niet in detail bestudeerd vanwege te saai.

4x10E6 21 juni 2012 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6181746)
En binnen enkele jaren eisen de franstaligen faciliteiten voor Vilvoorde, Machelen, Zaventem, Halle, Assen, Meise, etc.

Oeps...

Die sakkerse Franstaligen toch .. nooit genoeg
Kijkt u ook even in die glazen bol voor de winnende lotto combinatie voor het weekeinde en stuur me die als privébericht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be