Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bedrijven Investeren niet meer in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172668)

Klarekijk 21 juni 2012 23:39

Bedrijven Investeren niet meer in Vlaanderen

Bedrijven investeren niet meer in Vlaanderen en België.

Raar of dicriminerend maar bij dergelijk vaststellingen heeft men het nagenoeg altijd over investeringen van buitenlandse bedrijven .

Zijn Vlaamse bedrijven dan van geen tel meer ? maar ook Vlaamse bedrijven investeren steeds minder .

Zijn beide groepen niet belangrijk ?

Blijkbaar staat men er van verstelt als men torenhoge belastingen toepast , ensteeds meer en meer regeltjes loslaat , dat ondernemingen om den duur zeggen , sorry , voor mij hoeft het niet meer ?

-Jo- 22 juni 2012 09:54

Komt er van als men voortdurend liberaliseert. Op naar veralgemeende armoede. De industrie zal wel verhuizen naar daar waar men nog 15 uur werkt per dag tegen 1,5 euro per uur.

Another Jack 22 juni 2012 10:06

Er is toch VIA?
Vlaanderen In Actie?

maddox 22 juni 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6182450)
Komt er van als men voortdurend liberaliseert. Op naar veralgemeende armoede.

Voortdurend liberaliseren? Meer regeltjes, meer taxen, meer ditjes en datjes. Dat lijkt meer op communiseren.

Citaat:

De industrie zal wel verhuizen naar daar waar men nog 15 uur werkt per dag tegen 1,5 euro per uur.
€1.5 per uur. Nu niet duur doen he. Een kom rijst per dag zal wel genoeg zijn zeker.

maddox 22 juni 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6182151)

Blijkbaar staat men er van verstelt als men torenhoge belastingen toepast , ensteeds meer en meer regeltjes loslaat , dat ondernemingen om den duur zeggen , sorry , voor mij hoeft het niet meer ?

Ik heb zo eens om het water te testen een teen uitgestoken om een eigen zaakje te starten. Vergeet het maar. Als metaalbewerker zou ik onder de Vlarem II normen vallen. Niet te betalen, al de investeringen die ik als starter zou moeten doen.

Distel 22 juni 2012 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6182450)
Komt er van als men voortdurend liberaliseert.

Waar wordt er dan geliberaliseerd? De regering doet juist niks liever dan zich overal mee moeien.

Klarekijk 22 juni 2012 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6182468)
Er is toch VIA?
Vlaanderen In Actie?

Den eerste politieker die daadwerkelijk zijn schouders onder iets zet ,

Mogen we hopen dat hij al geboren is .......... als het gisteren was moeten we maar 20 of 30 jaar meer wachten .

Ik ben ervan overtuigd dat Prins Filip al mer deuren heeft geopend dan de politiek .

K'heb twee keer een handelsmissie meegemaakt , en behoudens onrealistische beloften die een belgische onderneming nooit zou krijgen heeft die politieker niets gedaan , , een handlanger van het bedrijf vroeg hem of hij aub wou zwijgen wand zijn uitleg zou op veel problemen stuiten bij het afhandelen van een deal .
Prins Filip daarentegen heeft zelfs ten minste interesse naar het product , terwijl de politieker beloftes deed terwijl hij niet eens wist wat de cor busines was van dat bedrijf .

En peerters ziet mij er ook zo een beloftevol glimlachje uit dat niets realiseerd .

Klarekijk 22 juni 2012 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6182943)
Ik heb zo eens om het water te testen een teen uitgestoken om een eigen zaakje te starten. Vergeet het maar. Als metaalbewerker zou ik onder de Vlarem II normen vallen. Niet te betalen, al de investeringen die ik als starter zou moeten doen.

Om vandaag te beginnen moet je of een half zotte waaghals zijn , of onwetend , of in je busines plan hebben opgenomen de boel te bedonderen en over 4 jaar alles netjes achter te laten bij de curator in één bananendoos .

Scherven A. Mok 26 juni 2012 17:47

Enkele dagen geleden las ik op dezelfde dag twee tegengestelde berichten: buitenlandse investeringen in 2011 gestegen en buitenlandse investeringen in 2011 gedaald. :-)
En als ze in Vlaanderen dalen en in Wallobrux stijgen heeft dat niets met de loonkost te maken en alles met het sfeertje dat NVA verspreidt.

Bokkenreyder 26 juni 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6183160)
Den eerste politieker die daadwerkelijk zijn schouders onder iets zet ,

Mogen we hopen dat hij al geboren is .......... als het gisteren was moeten we maar 20 of 30 jaar meer wachten .

Ik ben ervan overtuigd dat Prins Filip al mer deuren heeft geopend dan de politiek .

K'heb twee keer een handelsmissie meegemaakt , en behoudens onrealistische beloften die een belgische onderneming nooit zou krijgen heeft die politieker niets gedaan , , een handlanger van het bedrijf vroeg hem of hij aub wou zwijgen wand zijn uitleg zou op veel problemen stuiten bij het afhandelen van een deal .
Prins Filip daarentegen heeft zelfs ten minste interesse naar het product , terwijl de politieker beloftes deed terwijl hij niet eens wist wat de cor busines was van dat bedrijf .

En peerters ziet mij er ook zo een beloftevol glimlachje uit dat niets realiseerd .

je mag gerust man en paard noemen, hoor!

Bokkenreyder 26 juni 2012 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6190113)
Enkele dagen geleden las ik op dezelfde dag twee tegengestelde berichten: buitenlandse investeringen in 2011 gestegen en buitenlandse investeringen in 2011 gedaald. :-)
En als ze in Vlaanderen dalen en in Wallobrux stijgen heeft dat niets met de loonkost te maken en alles met het sfeertje dat NVA verspreidt.

:rofl: :rofl: :rofl:

De Brabander 27 juni 2012 07:57

Vlaanderen, je moet natuurlijk eerst weten wat het is voor je er studies kan over doen. Als er nu meer in Duinkerken en Breskens wordt geïnvesteerd, is er misschien zelfs geen terugloop van de investeringen in Vlaanderen.

Schelfie 27 juni 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6191049)
Vlaanderen, je moet natuurlijk eerst weten wat het is voor je er studies kan over doen. Als er nu meer in Duinkerken en Breskens wordt geïnvesteerd, is er misschien zelfs geen terugloop van de investeringen in Vlaanderen.

Ben je daar nu weer met je middeleeuwse ideëen wat Vlaanderen net is? Als wij jou denken doortrekken zou jij even idioot moeten doen over het begrip "België" en keihard moeten voor ijveren om dit pokkenland "De Nederlanden" of minstens "De Zuidelijke (Bourgondische, Spaanse, Oostenrijkse,...) Nederlanden" te noemen.

-Jo- 28 juni 2012 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6182951)
Waar wordt er dan geliberaliseerd? De regering doet juist niks liever dan zich overal mee moeien.

Privatiseren, vrijmaken van markten, concurrentie opvoeren,... Het zegt jou niets? En de regering(en) is/zijn daarin de perfecte knecht(en).

Klarekijk 28 juni 2012 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6192553)
Privatiseren, vrijmaken van markten, concurrentie opvoeren,... Het zegt jou niets? En de regering(en) is/zijn daarin de perfecte knecht(en).

Het zegt me heel veel , namelijk dat het een groot vals toneel is , en dat het niet werkt .

-Jo- 28 juni 2012 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6182940)
Voortdurend liberaliseren? Meer regeltjes, meer taxen, meer ditjes en datjes. Dat lijkt meer op communiseren.

Systeembeheer. Onder het mom van "meer vrijheid" kan de liberaal-extremist zich verstoppen om een zeer asociaal economisch systeem op te zetten en de aandacht te verleggen naar die "smerige politiek" en die "vervelende staat" die zich overal mee moeien. Goed wetende dat de utopie van een overheidsloze maatschappij hier toch onmogelijk is, is meteen de perfecte vijand gevonden.

Citaat:

€1.5 per uur. Nu niet duur doen he. Een kom rijst per dag zal wel genoeg zijn zeker.
Een kom? Laten we zeggen een korrel per kilo lichaamsgewicht.

Klarekijk 28 juni 2012 00:27

Vandaag gecomfronteerd met een vlaams bedrijf dat een investering wil doen .

Het bedrijf steld 950.000 € zuivere borg ten aanzien van de bank .

Het bedrijf vraagt een investerings krediet van 600.000 €

De bank wil ondanks de 950.000 € hypothecaire waarborg dat er 3 bestuurders persoonlijk mee tekenen .

ENNNNNNNNNNNNNNN een intrestvoet van 7.25 %

Ben je nog verwonderd dat er geen bedrijven meer investeren ?

-Jo- 28 juni 2012 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6192562)
Vandaag gecomfronteerd met een vlaams bedrijf dat een investering wil doen .

Het bedrijf steld 950.000 € zuivere borg ten aanzien van de bank .

Het bedrijf vraagt een investerings krediet van 600.000 €

De bank wil ondanks de 950.000 € hypothecaire waarborg dat er 3 bestuurders persoonlijk mee tekenen .

ENNNNNNNNNNNNNNN een intrestvoet van 7.25 %

Ben je nog verwonderd dat er geen bedrijven meer investeren ?

Nogmaals: de sleutel ligt bij een tabula rasa van het bestaande financieel systeem en de opbouw van een nieuw, waarbij woeker weggewerkt is en geldcreatie enkel door de centrale nationale bank kan gebeuren.

Klarekijk 30 juni 2012 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6192575)
Nogmaals: de sleutel ligt bij een tabula rasa van het bestaande financieel systeem en de opbouw van een nieuw, waarbij woeker weggewerkt is en geldcreatie enkel door de centrale nationale bank kan gebeuren.

je hebt wel een hele bos sleutels liggen zeker , die nergens op passen ?

Henri1 1 juli 2012 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6182151)

Raar of dicriminerend maar bij dergelijk vaststellingen heeft men het nagenoeg altijd over investeringen van buitenlandse bedrijven .

Zijn Vlaamse bedrijven dan van geen tel meer ? maar ook Vlaamse bedrijven investeren steeds minder .

Zijn beide groepen niet belangrijk ?

De hoge belastingen is niet het einde van de wereld.
De toenemende onverdraagzaamheid in vlaanderen daarentegen andere koek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be