![]() |
Bisschop veroordeeld voor beschermen pedopriester
http://www.hln.be/hln/nl/6916/Kinder...priester.dhtml
Bij mijn weten is dit de eerste persoonlijke veroordeling van een bisschop. Er waren al eerder veroordelingen en enorme schadevergoedingen, maar dit is een precedent. Eindelijk durft het gerecht naar de kern van de zaak gaan. Belangrijk zal nu zijn om te zien of die man nu echt naar de gevangenis zal moeten gaan. |
:cheer: :cheer:
|
Citaat:
De Schreibtischmörderer moeten imho zwaarder gestraft worden dan de eigenlijke kampbeulen. |
Citaat:
|
Goed dat hij veroordeeld werd, maar het krantenbericht klopt niet. Het gaat hier om een Monseigneur, geen bisschop.
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd is met Picard, die ene priester die één van de pedofiele priesters uit zijn parochie geweerd had, en daarvoor gestraft werd. |
Citaat:
Dat kan toch ook voor een bisschop gelden? |
Citaat:
|
Een pluim voor de VS!
Ik zie het in België nog niet gebeuren. Hier hebben de hooggeplaatste pedo's elkaar altijd waterdicht beschermd. |
Citaat:
One down; many more to go! |
Citaat:
Het Belgo-Vlaams establishment dat u zo hartstochtelijk verdedigt, heeft nog nooit een steek laten vallen als het erop aankwam om een hooggeplaatste pedo uit de wind te zetten. |
Citaat:
Zolang de kerk uitgesproken Belgicistisch blijft alleszins. |
Citaat:
|
Citaat:
Denkt u dat katholieke bisschoppen ergens verborgen voorrechten genieten in de VS trouwens? |
Citaat:
|
Dergelijke rechtspraak kan de Kerk dwingen om pedofielen aan te geven en uit de Kerk te gooien. Wat mij betreft geen slechte zaak.
De Kerk van Jezus Christus moet gezuiverd worden van die smeerlapperij ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be