Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jean-Luc straffer dan de stoutmoedigste N-VA'er? Of zijn het straks verkiezingen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172724)

Bokkenreyder 23 juni 2012 10:07

Jean-Luc straffer dan de stoutmoedigste N-VA'er? Of zijn het straks verkiezingen?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...exsprong.dhtml

Citaat:

Dehaene pleit voor besparingen en indexsprong
De Belgische regering moet sneller en drastischer hervormen, waarschuwt ex-premier Jean-Luc Dehaene. Een of meer indexsprongen zouden de begroting in één klap een stuk vooruithelpen.'

Het is niet de eerste keer dat Dehaene pleit voor een indexsprong, maar het onderwerp blijft binnen de regering-Di Rupo taboe. Ons land moet nochtans tegen eind 2013 ruim drie miljard euro extra besparen om de begroting op het spoor te houden. Het ziet er echter niet naar uit dat de regering over de noodzakelijke besparingen beslist voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober.

Kaasschaafmethode ontoereikend
Ex-premier Dehaene begrijpt die politieke reflex. In de jaren tachtig drukte hij zelf ooit meermaals een indexsprong door. Dehaene weet als geen ander hoe gevoelig de index ligt bij het grote publiek. Maar de tijd dringt. Meteen na de gemeenteraadsverkiezingen moet de regering-Di Rupo "snel en vrij radicaal ingrijpen", zegt hij in de De Standaard. Want de kaasschaafmethode die België nu hanteert, helpt de begroting niet snel genoeg vooruit.

Alleen drastische besparingsmaatregelen, zoals een of meer indexsprongen, kunnen België opnieuw op het juiste spoor zetten. Al sluit Dehaene bewust andere opties niet uit. Maar de marsrichting vanuit Europa is volgens hem duidelijk. Daar kan zelfs een sterk land als Duitsland niet aan ontsnappen.

Henri1 23 juni 2012 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6184104)

Allemaal op de kap van de werkmens ?
Ik stel voor dat alle politici 50% inleveren, eens ze zover zijn mogen ze terugkomen met dat voorstel.

matthias999 23 juni 2012 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6184105)
Ik stel voor dat alle politici 50% inleveren, eens ze zover zijn mogen ze terugkomen met dat voorstel.

Voor de eerste keer geef ik je gelijk.

Bokkenreyder 23 juni 2012 10:14

Citaat:

Let op, he, Rikske: Jean-Luc is een doorwinterde CD&V'er ( geen N-VA'er) en de CD&V maakt deel uit van uw regering-Di Rupo I. Straffer nog: zijn goede vriend Steven heeft er Financiën.

Henri1 23 juni 2012 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6184116)
Let op, he, Rikske: Jean-Luc is een doorwinterde CD&V'er ( geen N-VA'er) en de CD&V maakt deel uit van uw regering-Di Rupo I. Straffer nog: zijn goede vriend Steven heeft er Financiën.

Ik praat over het voorstel, niet over wie ermee afkomt.

Supe®Staaf 23 juni 2012 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6184139)

Principieel heb je gelijk, maar in de politiek zijn zowel de boodschap als de boodschapper van belang.;-)

Bokkenreyder 23 juni 2012 10:32

Citaat:

Jij praat over het voorstel en niet over de boodschapper, behalve als het N_VA betreft. Wat een hypocrisie.

De schoofzak 23 juni 2012 10:51

Het is toch klaar:

- de oud acw'er Dehaene valt zijn acw af op het vlak van de index;

- de oud-tsjeef Dehaene valt zijn cvp af op het vlak van de mening van de regering over de index

- indexsprongen raken op geen enkele wijze aan reeds geïnde bonussen

Ander en beter !! Dat is en blijft mijn slogan.

.

fonne 23 juni 2012 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6184116)

En iedereen leest weer over de echte kern van de boodschap over:
Citaat:

... Meteen na de gemeenteraadsverkiezingen ...
Nochtans moet er begin Oktober een begroting klaar zijn om naar Europa gestuurd te worden. Wat Jean-Luc hier in werkelijkheid zegt is: draai de bevolking nog een tijdje een rad voor de ogen, maak een vervalste begroting voor de verkiezingen, en voer de echte hervormingen uit einde 2012, in de hoop dat tegen Juni 2014 de mensen het opnieuw vergeten zijn. Goede timing is alles in de politiek.

Bokkenreyder 23 juni 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6184182)
En iedereen leest weer over de echte kern van de boodschap over:

Nochtans moet er begin Oktober een begroting klaar zijn om naar Europa gestuurd te worden. Wat Jean-Luc hier in werkelijkheid zegt is: draai de bevolking nog een tijdje een rad voor de ogen, maak een vervalste begroting voor de verkiezingen, en voer de echte hervormingen uit einde 2012, in de hoop dat tegen Juni 2014 de mensen het opnieuw vergeten zijn. Goede timing is alles in de politiek.

1000 % akkoord

Bolleke Wol 23 juni 2012 12:00

De index daar blijft men beter van af, want die is het minste van onze zorgen. Integendeel zelfs, het houdt de koopkracht van de bevolking nog enigszins op peil.

ViveLaBelgique 23 juni 2012 12:49

Laat ons hopen dat Jean Luc Dehaene gelijk krijgt en dat er na de verkiezingen enkele indexsprongen komen. Indien het niet lukt met de CD&V of de PS dan moet deze maar vervangen worden door de N-VA en het Vlaams Belang in de federale regering.

Henri1 23 juni 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6184143)
Jij praat over het voorstel en niet over de boodschapper, behalve als het N_VA betreft. Wat een hypocrisie.

Dan zal ik kanttekeningen plaatsen wat betreft de onervarenheid van die partij.

Henri1 23 juni 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6184365)
Laat ons hopen dat Jean Luc Dehaene gelijk krijgt en dat er na de verkiezingen enkele indexsprongen komen. Indien het niet lukt met de CD&V of de PS dan moet deze maar vervangen worden door de N-VA en het Vlaams Belang in de federale regering.

Dan zal ik verplicht zijn om ziekenverlof te nemen om deze indexsprong(en) te compenseren.

Bokkenreyder 23 juni 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6184375)
Dan zal ik verplicht zijn om ziekenverlof te nemen om deze indexsprong(en) te compenseren.

Je PS-profiteursaard komt toch weer altijd bovendrijven, hé, Rikske? Je bent duidelijk een exponent van alles wat dit land naar de kloten heeft geholpen.

Xenophon 23 juni 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6184375)

:thumbsup:

E. Gidius 23 juni 2012 13:46

Citaat:

Akkoord, als de PS-ers het voorbeeld geven met 75 pct.

lollysticky 23 juni 2012 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6184370)

een echte belg ... :lol:

Robinus V 23 juni 2012 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6184538)
een echte belg ... :lol:

Iemand die zich niet laat doen. Dat heeft niets met nationaliteiten te maken.
Er moet inderdaad niets op de kap van de grote massa bespaard worden.

nabat54 23 juni 2012 16:08

Citaat:

Dikke zever, als dat voorstel komt van de N-VA zit je te kakken op de boodschapper, nu niet. Tuurlijk want JL is van de CD&V en die hebben uw landje gered.
Dikke loser.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be