Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Abolutie van prostitutie in Frankrijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172776)

eno2 24 juni 2012 15:52

Abolutie van prostitutie in Frankrijk?

http://www.liberation.fr/societe/201...itution_828699

Er zal weer veel tegen zijn en weinig voor, vooral bij de mannen.

Die zouden wel eens gestraft kunnen worden voor betaald gebruik van vrouwen.

Dat laatste is immers tegen de internationale wet op de rechten van de mens.

Najat beseft wel dat het niet van vandaag op morgen zal mogelijk zijn, de abolutie. Maar hij wil er tenminste aan beginnen.

circe 24 juni 2012 16:00

Me dunkt dat je gewoon betaalt voor diensten.
Gaan ze de kinesist of masseur ook afschaffen?

en trouwens, als deze moslim prostitutie wil verbieden, dan huwt men toch gewoon even tijdelijk? dat mogen zij toch ook? daarmee dat men in muzelmaanse landen geen prostitutie kent, en geen pedofilie ook niet.

lombas 24 juni 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6186240)

Volstrekt absurd.

Citaat:

Hoegenaamd in de verste verte niet.

circe 24 juni 2012 16:46

Een muzelmaans 35-jarig kind Ministerin van Vrouwenrechten maken. Echt iets voor de sossen.
Ze zullen er wel bij varen in la douce France.

Maar 't is een schoneke zenne:

-Jo- 24 juni 2012 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6186240)

Najat beseft wel dat het niet van vandaag op morgen zal mogelijk zijn, de abolutie. Maar hij wil er tenminste aan beginnen.

Ik moet altijd hartelijk lachen als ik van die dwaze anti-prostitutiepleidooien lees. Weer eentje die het oudste beroep van de wereld wil doen verdwijnen. :lol: Ongeacht welk politiek systeem of welk tijdperk, het heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Onmogelijk te verbieden en onmogelijk te controleren.
Zinvol is wel om de criminaliteit die er rond hangt aan te pakken: de misdaadbendes en de maffia die erin betrokken is.

Восход-1 24 juni 2012 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6186414)
Ik moet altijd hartelijk lachen als ik van die dwaze anti-prostitutiepleidooien lees. Weer eentje die het oudste beroep van de wereld wil doen verdwijnen. :lol: Ongeacht welk politiek systeem of welk tijdperk, het heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Onmogelijk te verbieden en onmogelijk te controleren.
Zinvol is wel om de criminaliteit die er rond hangt aan te pakken: de misdaadbendes en de maffia die erin betrokken is.

:thumbsup:

Macchiavelli 24 juni 2012 17:29

Citaat:

Legaliseer het gewoon, en laat dezelfde arbeidsrechten en -plichten gelden als in andere sectoren van de arbeidsmarkt, en pak de mensenhandel keihard aan. Als ik me niet vergis wordt een regulering van de prostitutie momenteel behandeld door de volksvertegenwoordiging in Nederland.

Zucht 24 juni 2012 17:34

Citaat:

Klopt, zelfs in landen waar klanten en prostituées gevangenisstraf of erger riskeren blijft het beroep ondergronds bestaan. En nog erger, zet het aan tot sekstoerisme. Zo'n harde aanpak bevordert dus juist het misbruik.

Ik denk dat het gedoogbeleid zoals hier in België eigenlijk nog best is. Dat laat een goeie stok achter de deur in geval van misbruik en probeert niet om het niet-regelbare toch te regelen.

Восход-1 24 juni 2012 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6186447)
Klopt, zelfs in landen waar klanten en prostituées gevangenisstraf of erger riskeren blijft het beroep ondergronds bestaan. En nog erger, zet het aan tot sekstoerisme. Zo'n harde aanpak bevordert dus juist het misbruik.

Ik denk dat het gedoogbeleid zoals hier in België eigenlijk nog best is. Dat laat een goeie stok achter de deur in geval van misbruik en probeert niet om het niet-regelbare toch te regelen.

Alles wat "gedogen" is laat ruimte over voor misdaad.

eno2 24 juni 2012 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6186250)
Me dunkt dat je gewoon betaalt voor diensten.
Gaan ze de kinesist of masseur ook afschaffen?

Er zijn slechts een paar beroepen die tegen de mensenrechten indruisen, waaronder het oudste
Citaat:

en trouwens, als deze moslim prostitutie wil verbieden, dan huwt men toch gewoon even tijdelijk? dat mogen zij toch ook? daarmee dat men in muzelmaanse landen geen prostitutie kent, en geen pedofilie ook niet.
Maniakaal off topic

eno2 24 juni 2012 17:39

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6186332)
Volstrekt absurd.

Zo absurd dat h et in Zweden toegepast werd

eno2 24 juni 2012 17:40

Citaat:

Lombas

Hoegenaamd in de verste verte niet.
80% van de prostitutie is vrouwenhandel
Staat in het artikel.

eno2 24 juni 2012 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6186333)
Een muzelmaans 35-jarig kind Ministerin van Vrouwenrechten maken. Echt iets voor de sossen.
Ze zullen er wel bij varen in la douce France.

Maar 't is een schoneke zenne:

Najat is een zij, dus.
Op Rechtse Westerse Witte mannen mannen moet je natuurlijk niet rekenen om de prostitutie aan te pakken

Die zijn meer voor absolutie ipv abolutie.

En ze moeten op geen € kijken.

Восход-1 24 juni 2012 17:45

Het prostitutiedebat bestaat vooral uit mensen die hun eigen seksuele gecomplexeerdheid in normen en waarden proberen te gieten, omdat zij steigeren bij het idee van een seksualiteitsbeleving dat niet het hunne is.

Preutsheid geeft net zoals angst geen ruimte voor nuance.

circe 24 juni 2012 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6186454)
Er zijn slechts een paar beroepen die tegen de mensenrechten indruisen, waaronder het oudste

U spreekt in geval van souteneurschap, van mensenhandel of slavernij.

Ik spreek over zelfstandige prostituees zoals vb. Hot Marijke. Welke van haar mensenrechten worden verhinderd bij de uitoefening van haar beroep?

Citaat:

Maniakaal off topic
o ja? waarom zou dat off topic zijn? het gaat over eenzelfde dienst hoor.

eno2 24 juni 2012 17:46

Zeer pijnlijk ook zo'n verbod voor bejaarde homo's

Восход-1 24 juni 2012 17:48

Kom, kom. Hot Marijke als argument tegen prostitutieverbod is zoals Carapils als een argument tegen drooglegging.

eno2 24 juni 2012 17:48

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6186467)
U spreekt in geval van souteneurschap, van mensenhandel of slavernij.

Ik spreek over zelfstandige prostituees zoals vb. Hot Marijke. Welke van haar mensenrechten worden verhinderd bij de uitoefening van haar beroep?

Ik spreek van 80%

Ik weet niet od het verbod van Najat totaal zou zijn. Het staat nog in de kinderschoenen, haar aanpak.

Citaat:

o ja? waarom zou dat off topic zijn? het gaat over eenzelfde dienst hoor.
Jouw maniakale anti-moslim gedoe is hier off topic

Zucht 24 juni 2012 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6186450)
Alles wat "gedogen" is laat ruimte over voor misdaad.

Jazeker, het zal nooit alle problemen oplossen, maar verbieden of strikt reguleren zijn volgens mij meer problematisch dan dit "willekeurig" beleid.

Misbruikende pooiers en mensenhandelaars kunnen hier wel gemakkelijker opgepakt worden dan bijv. in Nederland, waar men de prostitutie geregulariseerd heeft. Daar moet men echt harde bewijzen vinden van misbruik. Hier volstaat het om hem als pooier te klasseren om zijn business te ontmantelen.

Восход-1 24 juni 2012 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6186500)
Jazeker, het zal nooit alle problemen oplossen, maar verbieden of strikt reguleren zijn volgens mij meer problematisch dan dit "willekeurig" beleid.

Misbruikende pooiers en mensenhandelaars kunnen hier wel gemakkelijker opgepakt worden dan bijv. in Nederland, waar men de prostitutie geregulariseerd heeft. Daar moet men echt harde bewijzen vinden van misbruik. Hier volstaat het om hem als pooier te klasseren om zijn business te ontmantelen.

Kan men daar niemand als pooier klasseren?

Het heeft hier een keerzijde. Pakweg chauffeur zijn voor een prostituee is strafbaar omdat men zogezegd pooier is. Dus kunnen prostituees vaak niet genieten van een deftige bescherming.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be