Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Torfs gooit bommen. Juiste analyse, verkeerde besluiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172811)

De schoofzak 25 juni 2012 17:08

Torfs gooit bommen. Juiste analyse, verkeerde besluiten

Hieronder vind je wat tekst van Torfs in De Standaard van vandaag.

Hij bekritiseert zwaar zijn partij.

Hij bekritiseert zwaar de staatshervorming (senaat zal volledig nutteloos zijn).

Hij bekritiseert zwaar de coalitiepartner en de zogezegde eerste minister.

Zijn besluit is verkeerd.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De problemen kunnen niet opgelost worden door de verbrande partijen, waar de tsjeven toe behoren.
Ze kunnen ook niet opgelost worden in ons huidig staatskader.

De problemen kunnen wellicht opgelost geraken door een nieuwe partij, zoals de nva er een is.
De problemen kunnen wellicht opgelost geraken als iedere deelstaat voor zijn verantwoordelijkheid, voor zijn eigen politiek kan kiezen.

link
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120625_129
titel: Rik Torfs: 'Als CD&V zich niet vernieuwt na verkiezingen ben ik weg'

Tekst, voor als binnen een paar maanden wij hier nog zouden over zitten zeveren, en de link dan niet meer zou werken:

Citaat:

"Als ik voel dat er na de gemeenteraadsverkiezingen bij CD&V nog altijd geen interesse is voor inhoudelijke vernieuwing, dan ben ik weg. Want dan heb ik daar geen enkele rol meer te spelen". Dat zegt CD&V-senator Rik Torfs in een interview met het weekblad Humo.

In het interview stelt Torfs dat hij zich voornamelijk bij CD&V heeft aangesloten in de hoop die partij te kunnen vernieuwen. "De enige reden dat ik vandaag in de Senaat blijf, is om het ándere werk te doen: om de vernieuwing van mijn partij aan te pakken", stelt hij in het interview. "Want die Senaat, zeker zoals ze hem in 2014 willen hervormen, wordt een compleet zinloze instelling".

Torfs verwijt zijn partijgenoten dat ze niet op lange termijn denken, hoewel CD&V steeds verder wegzinkt in verkiezingsuitslagen en peilingen. "Zo is het in de Kerk gegaan en hetzelfde gebeurt nu met de politieke partijen: de hervormingen worden altijd maar uitgesteld en straks, als het te laat is, kan niemand nog iets wezenlijks ondernemen. Ik vrees echt voor dat scenario".

De senator wijst erop dat een aantal zusterpartijen van CD&V al verdwenen zijn: "In Italië bestaat Democrazia Cristiana niet meer, in Nederland zit het CDA tussen hangen en wurgen".

'Di Rupo is premier van een vreemd land'

CD&V staat in België echter niet alleen met zijn problemen, ook de PS is in de visie van Torfs een vreemde partij voor de Vlamingen.

"Als Di Rupo vijftien burgemeesters bijeenroept om de veiligheid in de steden te promoten, is dat een typisch Frans initiatief. Zo’n grote conferentie waar iedereen gewichtig zit te doen achter een groot bureau en een glas water. De Vlaming vindt dat onzin. Je kan toch onmogelijk om de vaststelling heen dat Elio Di Rupo voor veel Vlamingen de premier van een vreemd land is?"

Enkele maanden geleden liet Torfs al gelijkaardige taal optekenen in een gesprek met DS Weekblad. Toen hekelde Torfs onder meer het ontbreken van een eigen CD&V-lijst bij de lokale verkiezingen in Antwerpen en het feit dat de partijleiding niets heeft gedaan met enkele pogingen tot ideologische vernieuwing, zoals door hemzelf en Inge Vervotte.

Demper 25 juni 2012 17:11

Torfs is irrelevant en zou beter zijn mond houden.

BWarrior 25 juni 2012 17:17

Citaat:

"Als Di Rupo vijftien burgemeesters bijeenroept om de veiligheid in de steden te promoten, is dat een typisch Frans initiatief. Zo’n grote conferentie waar iedereen gewichtig zit te doen achter een groot bureau en een glas water. De Vlaming vindt dat onzin.
Waarom is dat onzin? Moet een veiligheidsbeleid dan niet gecoördineerd worden?

Xenophon 25 juni 2012 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6188394)

De Vlaming vindt dat onzin, voor u is dat dan weer normaal.

BWarrior 25 juni 2012 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6188403)
De Vlaming vindt dat onzin, voor u is dat dan weer normaal.

Jij vindt een gecoördineerd veiligheidsbeleid onzin? Waarom?

Xenophon 25 juni 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6188448)
Jij vindt een gecoördineerd veiligheidsbeleid onzin? Waarom?

Dat begrijp je toch niet.

Jij gelooft misschien dat als er een aantal mensen met van alcohol doortrokken gezichten wat gewichtig zitten doen er iets wezenlijk verandert kwestie veiligheid, maar dat is niet zo.

Daarom vindt de Vlaming dit onzin.

fonne 25 juni 2012 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6188394)

Het zou helpen eerst al een beleid te hebben. Maar volgens de burgemeesters die aan tafel mochten zitten met keizer Elio-I heeft Elioke goed geluisterd. En toen dronken ze een glas, pisten een plas en trokken terug naar huis.
Ondertussen zijn de symptomen van de zoveelste asielcrisis (de Roma in het Noordstation) weer eens met succes weggestopt. En werd een geweldenaar die met scherp op de politie schoot niet eens in voorhechtenis genomen. Bravo!

vrijevlaming 25 juni 2012 18:30

who cares wat torfs zegt. Bij cd&v kan het hen ook geen kloten meer schelen hoor wat die zegt

fonne 25 juni 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6188377)

Ik :hug: Torfs, als hij weer eens uit de biecht klapt.

BWarrior 25 juni 2012 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6188455)

Jij gelooft misschien dat als er een aantal mensen met van alcohol doortrokken gezichten wat gewichtig zitten doen er iets wezenlijk verandert kwestie veiligheid, maar dat is niet zo.

Hou je nu een pleidooi om burgemeesters niet bij het beleid te betrekken?

Kallikles 25 juni 2012 18:43

Citaat:

²

rookie 25 juni 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6188531)
Hou je nu een pleidooi om burgemeesters niet bij het beleid te betrekken?

je hebt een even hoog IQ als die familie in Laken waar je achter loopt te geilen :roll:

djimi 25 juni 2012 19:45

Citaat:

:rofl:

Zo beknopt én trefzeker heb ik de vaderlandsche politiek eigenlijk nog niet vaak beschreven gezien.

:rofl: en :thumbsup:

van Maerlant 25 juni 2012 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6188565)
je hebt een even hoog IQ als die familie in Laken waar je achter loopt te geilen :roll:

Ik ken die mensen hun IQ niet. Zorgt inteelt sowieso voor een lager IQ?

born2bewild 25 juni 2012 19:56

Citaat:

Patrick dewael comes to mind

born2bewild 25 juni 2012 19:57

Hopelijk blijft Rik nog wat

Max van Dietschland 25 juni 2012 19:58

Citaat:

Torfs is nuttig wat mij betreft, hij gooit geregeld de knuppel in het tjeven hoederhok :twisted:

4x10E6 25 juni 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6188663)
Torfs is nuttig wat mij betreft, hij gooit geregeld de knuppel in het tjeven hoederhok :twisted:

Rik Torfs is dus de Bas Luyten van de tsjeven? Afijn, vooropgesteld dat jij Bas nuttig vind natuurlijk.

born2bewild 25 juni 2012 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6188718)
Rik Torfs is dus de Bas Luyten van de tsjeven? Afijn, vooropgesteld dat jij Bas nuttig vind natuurlijk.

mijn thesis is: bas en freya delen de liefde voor thailand

stuyckp 25 juni 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6188718)

Rik neemt geen drugs doch is beneveld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be