![]() |
Mijn voorkeur is groen-links en ik stem op Bart De Wever
Het kan met de jaren van verstand te maken hebben maar zelf ben ik altijd groen links geweest van politieke voorkeur samen met de liberale vrijheden, algemeen kon je me links noemen met een uitgesproken verontwaardiging voor onrecht. Anti-godsdienst was toen nog links, kun je nagaan hoe oud ik ben.
Ik ben eigenlijk niet veel veranderd, maar politiek is er geen links en rechts meer. De groenen zijn katholiek en pro islam geworden, dus rechts want godsdienstig. De sossen zijn niet meer tegen de godsdiensten, integendeel zou je zeggen, ze zijn er ook niet meer voor de werkende mens, ze zijn er enkel nog voor de niet werkende mens. De transfers worden gezien als solidariteit maar Vlaanderen mag niet mee beslissen waar ze het best gebruikt worden, het is diefstal en volgens mij een onrecht. Ik stem nu NVA, het links van vroeger is nu rechts geworden blijkbaar, hoeveel linkse rakkers stemmen toch op NVA vraag ik me af. Ik ga zeker niet akkoord met alles wat de NVA propageert maar dat is met elke partij zo, stem jij ook op een partij die eigenlijk niet bij je ideologische profiel past? |
Ik ben vooral praktisch - ideologie mag men in zijn reet steken - maar ik stem N-VA - niemand verdiend het om gecoloniseerd te worden...
|
Mijn Voorkeur is links, mijn voorkeur id groen - en BDW of N)VA zal daar op 't eerste zicht niet aan voldoen... maar de alternatieven zijn nog veel erger...
|
NB: Deze post is/was theorethische
|
Naar mijn oordeel is de nva een flamingante centrum-rechtse partij.
En ik ben toevallig flamingant en centrum-rechts gezind. Ik heb het nog al voor 'verantwoordelijkheid', en ik zie dat terug in de nva. Solidariteit mits verantwoordelijkheid. Binnenkort, als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn, moet het ook nog steeds een mooi en gezond (groen) Vlaanderen zijn en blijven. En ik denk dat dit mogelijk zal zijn, zonder geitenwollen sokken, bakfietsen en cannabis. Ik zou toch wel zot moeten zijn om met dit gedacht niet op de nva te stemmen. . |
Citaat:
|
Ik zit in hetzelfde schuitje als de oorspronkelijke poster. Ik ben progressief, ecologisch, non-nationalist, maar Vlaamsgezind vanuit mijn rechtvaardigheidszin en eerder liberaal vanuit verantwoordelijkheidszin. Dat brengt mij bij de N-VA als enige alternatief.
Ik probeer elke verkiezingsperiode mezelf te motiveren om nog eens links te stemmen, maar dan volg ik de standpunten even en lukt het me echt niet. Linkse partijen hebben hier geen verhaal meer, behalve "Wat zegt rechts erover? Awel, het tegenovergestelde dan!". Dat leidt tot absurde situaties waar bijvoorbeeld de grootste bijstanders van de meest aartsconservatieve en repressieve godsdienst ter wereld nu enthusiast aan de linkerzijde zetelen. Waanzin. Maar zonder mij, dan. |
Welke partij is dat, misschien, de NVA? N-VA ken ik wel, NVA niet.
|
Het links/rechts debat in Vlaanderen is verziekt. Het is niet meer gebaseerd op argumenten, maar op het uitschakelen en stigmatiseren van politieke tegenstanders.
Typisch voorbeeld de reactie van Groen op N-VA ivm de bezwaren van Smets onderwijs hervormingen. |
Citaat:
|
Citaat:
allemaal goei? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meer on-topic, wie wil weten waarom linksen die voor N-VA stemmen in mijn ogen nuttige idioten zijn moet eens de column van BDW van vandaag lezen: "Snoeien om te groeien, zal nog vele jaren het devies moeten zijn in de EU." Alleen, zoals links weet of zou moeten weten, werkt snoeien om te groeien niet. In de EU-landen die het sterkst gesnoeid hebben is de economie ook het sterkst achteruitgegaan en BDW's antwoord is dan: harder snoeien verdomme! Ergens doet het me zelfs denken aan die communisten die beweren dat het communisme niet mislukt is maar dat het nog nergens écht geprobeerd is. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wilt de N-VA nog verder gaan? ja, maar uiteindelijk zijn ze ook, op economisch vlak, een centrumpartij, net zoals CD&V, SPa of OVLD. maar de N-VA durft ten minste nog standpunten in te nemen, dat durven die andere partijen niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be