![]() |
Ø-VLD over BHV: akkoord offert Vlamingen in Brussel op.
Volgens Ø-VLD kopstuk in Brussel, Jean-Luc Vanraes, voorzitter van de VGC, is het op stapel staande BHV-verraad een ramp voor de Vlamingen in Brussel.
Jean-Luc Vanraes : “Le Bruxellois flamand a été sacrifié” De Ø-VLD zal consequenterwijze dan ook tegen dit akkoord stemmen. Of toch niet? Ah nee, want het is de schuld van de N-VA natuurlijk. Ø-VLDers, waar komen ze vandaan, en zullen we ze ooit begrijpen? |
Citaat:
Wat nu, Sanderke? |
Tja, daar werd al jaren voor gewaarschuwd maar dat werd steeds weggelachen en afgedaan als Belgicistisch gehuil door diegenen voor wie BHV met alle geweld gesplitst moest worden en die elke seconde dat die kieskring bestond als een kaakslag ervoeren. Dan moeten jullie nu niet komen beweren dat jullie van niets wisten hé, dat de splitsing van BHV het einde van de vertegenwoordiging van de Brusselse Vlamingen in de Kamer betekent is al jaren geweten. Dit is wat jullie wilden, leer er mee leven zou ik zeggen. ;-)
|
Bij de VLD zullen ze nu eenmaal zelfs hun moeder verkopen als het een postje oplevert. Met wat geluk zijn het de laatste stuiptrekkingen van een partij aan de rand van de afgrond. Jammer genoeg te laat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja het zijn bijna verkiezingen he dus moet er ene eens een vlaamse reflex tonen.
|
Citaat:
Flauwekul. Of is het wettelijk verboden voor Nederlandstalgien zich (massaal) in Brussel te vestigen. Te duur misschien, maar toch niet verboden? Citaat:
Een zegen zou ik zeggen. Misschien moet de NVA dan maar eens beginnen om de capaciteit van het NL onderwijs in Brussel gevoelig uit te breiden. We hebben in Brussel geen Vlaamse uitvreters nodig, maar een NL Gemeenschap die haar verantwoordelijkheid neemt en ervoor zorgt dat elk kind in het NL onderwijs terecht kan. Maar ja, dat kost geld. En voor de neoliberalen van de NVA is het Nederlands nu eenmaal vooral een kostenpost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De VLD
Mar enfin, moeten ww aan dat groupiscule ook al bytes spenderen? Een partij vd boefers gotvrdmme |
Citaat:
Als Vlaanderen dat niet in het Brussels Gewest zélf wil doen, dan kan Vlaanderen er nog altijd voor opteren de Rand ruimschoots te voorzien van de middelen om het 'carcan' nog strakker aan te spannen, en de 'corridor' voorgoed de grond in te boren. Hoe iemand ervoor kan pleiten de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap droog te leggen begrijp ik echter niet goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp dat ergens wel. Brussel was Vlaams maar is nu meertalig, kost handenvol geld en is een rem voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Komt daar nog eens bij dat itt de meeste Waalse politici de Brusselse politiek voornamelijk bestaat uit een bende arrogante, 19de eeuwse, anti-Vlaamse eikels zonder ook maar enig charisma in Vlaanderen. Wat wil je? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be