Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   De autoverkoop crasht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172894)

Antoon 27 juni 2012 13:53

De autoverkoop crasht
 
Citaat:

De Belgische wagenverkoop is in de eerste vijf maanden van dit jaar gekelderd. Voor autohandelaars is het pompen of verzuipen.

De wagenverkoop is in de eerste vijf maanden van dit jaar gekelderd. Dat blijkt uit onderzoek van Federauto waarover Het Laatste Nieuws en L'Avenir berichten.
De verkoop liep tussen januari en begin juni met 15 procent terug tegenover vorig jaar. Bij autodealers die hoofdzakelijk particuliere klanten hebben, zakte de verkoop tot 25 procent.

Kleine wagens, lage winsten

Consumenten kiezen vooral kleinere, goedkope modellen, met lichtere motoren. Luxemodellen en opties worden geschrapt. Dat weegt op de winst.
Door een grote overstock en kleinere marges raken garagisten in financiële problemen, aldus de federatie. (bron: BELGA)
Geen verrassing, met dank aan Di Rupo en zijn tripartite, inclusief de drie Vlaamse idioten Beke, Decroo en Tobback.

Een pertinente reactie online van een lezer (Knack.trends):

De communistische ( PS ) auto-jaloezie-taks die 200miljoen euro moest opbrengen in de begroting, zorgt voor 50-100miljoen euro extra tekort!!!! resultaat is negatief op de begroting!!!!! Iedereen die niveau middelbaar onderwijs economie gevolgd heeft wist dit! Dit is bewust onze welvaart vernietigen, in het belang van het oprukkende communisme in dit land. De volgende begrotingscontrole zou ik ook uitstellen tot na de verkiezingen als ik nu in de regering zou zitten...

Mambo 27 juni 2012 19:35

Tja het is hopeloos met dergelijke achterlijke mensen in de regering nog verder te doen.
Geef ze een staande ovatie....voor hun dwaasheid.

Micele 27 juni 2012 19:58

Men was nochtans een hele tijd geleden verwittigd, naja de NVA voorspelde/berekende het voorzichtig...

Citaat:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GJ73MR3H8

Belasting bedrijfswagens 'tegenvaller voor staatskas'

woensdag 29 februari 2012

De belastingverhoging voor bedrijfswagens die 200miljoen euro moet opbrengen, dreigt de schatkist volgens berekeningen van N-VA in feite 50 miljoen euro te gaan kosten. 'Door de maatregel worden minder auto's én goedkopere modellen gekocht, wat tot een fikse daling van de inkomsten leidt.'

De belastingverhoging voor bedrijfswagens zal waarschijnlijk meer kosten dan opbrengen. De autoverkoop krimpt immers drastisch als gevolg van de reactie van de consument op de nieuwe maatregel. Bovendien merken autogarages dat er minder dure wagens worden gekocht. 'Daardoor loopt de federale overheid heel wat btw-inkomsten mis, zegt N-VA-Kamerlid en begrotingspecialist Steven Vandeput.

De politieke partij berekent een verlies van 118 miljoen euro aan btw-inkomsten als er twintig procent minder bedrijfswagens worden gekocht. 'Daarnaast is de gemiddelde kostprijs van een bedrijfswagen gedaald, wat leidt tot een btw-verlies van gemiddeld 5.250 euro per voertuig. Daardoor zal de staatskas 136,5 miljoen minder btw ontvangen. Beide totalen zijn goed voor 254,5 miljoen euro.'

De federale regering had met de belastingverhoging gerekend op een extra inkomst van 200 miljoen euro om zo het gat in de begroting te helpen dichten, maar zal volgens N-VA nu zelfs met een gat van meer dan 50 miljoen euro worden geconfronteerd.
En op Federaal niveau luistert men zeker niet naar de NVA...

kelt 27 juni 2012 20:02

:cheer:

gedaan met de subsidiering van die overgedimensioneerde stadstractoren en ander plaatsnemend tuig...

Ja,de goedkope import-autofabrikanten zullen hiervan garen spinnen(dat is eenvoudig vast te stellen buiten op straat)..

Maar dat zou in ieder geval toch gebeuren...met of zonder "maatregel"....Ik noem dit een versnelde sanering...
NU inderdaad wat minder ontvangsten...maar vergeten we niet...eigenlijk is het goed dat de staat weinig verdient aan iets wat toch moet stoppen....de vervoerschaos...

(ja Kelt beschouwt Volvo,excuseer Geeley Gent en Ford Genk als verloren zaken zodra de overheid geen centen meer geeft.....:-( )

Tavek 27 juni 2012 21:11

Crisis = mensen rijden langer rond in hun oude wagen en bedrijven laten personeel lager rondrijden met hun leasewagen (4 of 5 jaar ipv 3 jaar) of geven er gewoon geen meer.

thefishdoesntthink 27 juni 2012 21:49

goed zo, kunnen gezondere industrieën wat meer boomen.

parcifal 27 juni 2012 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6192227)
Crisis = mensen rijden langer rond in hun oude wagen en bedrijven laten personeel lager rondrijden met hun leasewagen (4 of 5 jaar ipv 3 jaar) of geven er gewoon geen meer.

Dat is geen crisis, dat is een luxe-niveautje zakken.

Crisis dat is uw huishypotheek niet meer kunnen aflossen en in een caravan gaan wonen en elke 2-dagen naar de gaarkeuken om eten.

parcifal 27 juni 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6191594)
Een pertinente reactie online van een lezer (Knack.trends):

De communistische ( PS ) auto-jaloezie-taks die 200miljoen euro moest opbrengen in de begroting, zorgt voor 50-100miljoen euro extra tekort!!!! resultaat is negatief op de begroting!!!!! Iedereen die niveau middelbaar onderwijs economie gevolgd heeft wist dit! Dit is bewust onze welvaart vernietigen, in het belang van het oprukkende communisme in dit land. De volgende begrotingscontrole zou ik ook uitstellen tot na de verkiezingen als ik nu in de regering zou zitten...

:-D :-D :-D

Wat een hysterie, vast een garagist van een luxe-merk die eindelijk nattigheid begint te voelen.
Grappig.8-)

Stingray 27 juni 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6192319)
:-D :-D :-D

Wat een hysterie, vast een garagist van een luxe-merk die eindelijk nattigheid begint te voelen.
Grappig.8-)

Je snapt toch wel vast en zeker dat er veel meer aan vast hangt dan alleen de BTW op die wagens of de winst op die wagens hoop ik ?:roll:

eno2 27 juni 2012 22:39

De auto in zijn huidige vorm mag van mij helemaal verdwijnen.
Daar is hij dus al aan begonnen:cheer:

Stingray 27 juni 2012 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6192310)
goed zo, kunnen gezondere industrieën wat meer boomen.

zoals de zonnepanelenindustrie :rofl:

Mambo 27 juni 2012 23:18

Volgens bepaalde bronnen gaat volvo ook een deel of geheel stil gaan leggen.

En merkverdelers vinden geen opkopers meer voor hun overnames te kunnen doen, bijgevolg verkopen ze dus ook geen nieuw wagens, vermits ze met de oude geen weg kunnen.
Ikzelf ben ook een slachtoffer hiervan trouwens.

Verlies op alle fronten tegelijk.

Klarekijk 28 juni 2012 00:10

Dit is een zoveelste bewijs van een verkeerde aanpak .

Men meent de mens zijn uitlaatklep en een beetje " verlangen naar beter " te moeten bestraffen en belasten .

Het enige wat de mens nog motiveerd om te werken en om het beter te doen is een materiele opsteker , zo is er ook de het verlangen en consumeren van een mooie auto .maar dat moet zonodig afgestraft worden en over zijn balans heen gehoffen worden , en dan ...... klap de boel in elkaar . en de economie ook .

Nu ik ben er helemaal niet voor te vinden om bedrijfswagens te misbruiken voor een beter belaste en vervalst inkomen . Maar de mens zijn drijfveer om iets mooi te hebben ontnemen ???????

Dat ze ook nog eens het vermogen belasten , en dan klapt alles in elkaar .

-Jo- 28 juni 2012 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6192319)
:-D :-D :-D

Wat een hysterie, vast een garagist van een luxe-merk die eindelijk nattigheid begint te voelen.
Grappig.8-)

²

-Jo- 28 juni 2012 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6192546)
Dit is een zoveelste bewijs van een verkeerde aanpak .

Men meent de mens zijn uitlaatklep en een beetje " verlangen naar beter " te moeten bestraffen en belasten .

Het enige wat de mens nog motiveerd om te werken en om het beter te doen is een materiele opsteker , zo is er ook de het verlangen en consumeren van een mooie auto .maar dat moet zonodig afgestraft worden en over zijn balans heen gehoffen worden , en dan ...... klap de boel in elkaar . en de economie ook .

Nu ik ben er helemaal niet voor te vinden om bedrijfswagens te misbruiken voor een beter belaste en vervalst inkomen . Maar de mens zijn drijfveer om iets mooi te hebben ontnemen ???????

Dat ze ook nog eens het vermogen belasten , en dan klapt alles in elkaar .

4 op 5 van die luxekarren staan ingeschreven als bedrijfsvoertuig terwijl hun inzet nog voor geen 10% voor het bedrijf is. Het werd hoog tijd dat daartegen opgetreden werd.

DeProf_eet 28 juni 2012 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6192319)
:-D :-D :-D
Wat een hysterie, vast een garagist van een luxe-merk die eindelijk nattigheid begint te voelen.
Grappig.8-)

Communistische PVDA praat is nou net wat we hier kunnen missen als kiespijn. Iedereen met een Trabantje zeker ?

DeProf_eet 28 juni 2012 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6192571)
²

Nog iemand met een communistische gedachtengang. Bijtend jaloers als iemand met een iets duurdere wagen dan jezelf rijdt zeker ?

DeProf_eet 28 juni 2012 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6192546)
Dit is een zoveelste bewijs van een verkeerde aanpak. Men meent de mens zijn uitlaatklep en een beetje "verlangen naar beter" te moeten bestraffen en belasten.
Het enige wat de mens nog motiveerd om te werken en om het beter te doen is een materiele opsteker, zo is er ook het verlangen en consumeren van een mooie auto, maar dat moet zonodig afgestraft worden en over zijn balans heen gehoven worden, en dan ...... klap de boel in elkaar en de economie ook .
Nu ik ben er helemaal niet voor te vinden om bedrijfswagens te misbruiken voor een beter belaste en vervalst inkomen . Maar de mens zijn drijfveer om iets mooi te hebben ontnemen ???

2
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6192546)
Dat ze ook nog eens het vermogen belasten, en dan klapt alles in elkaar.

Daar ben ik het niet zo helemaal mee eens.

Scherven A. Mok 28 juni 2012 04:11

Het tijdperk van de auto nadert stilaan z'n einde. De bevolkingsdichtheid blijft stijgen. Door de globalisering daalt de koopkracht. Nieuwe wegen, als die er al komen, verzadigen binnen enkele jaren. De bevolking begint stilletjes aan in te zien dat het anders zal moeten. (Mensen zoeken werk bij huis, om de hoek of thuiswerk)De autosector zal inkrimpen en dat is een realiteit waar geen overheid iets gaat aan kunnen doen. De mensen werkende en ondernemende in die sector zullen zich moeten aanpassen. Een tramlijn tegenhouden gaat contraproductief werken.
De autosector is ook jaren zwaar gesubsidieerd geweest door het systeem van bedrijfswagens. Europa eist nu dat daar een einde aan gemaakt wordt.

Mambo 28 juni 2012 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6192609)
Het tijdperk van de auto nadert stilaan z'n einde. De bevolkingsdichtheid blijft stijgen. Door de globalisering daalt de koopkracht. Nieuwe wegen, als die er al komen, verzadigen binnen enkele jaren. De bevolking begint stilletjes aan in te zien dat het anders zal moeten. (Mensen zoeken werk bij huis, om de hoek of thuiswerk)De autosector zal inkrimpen en dat is een realiteit waar geen overheid iets gaat aan kunnen doen. De mensen werkende en ondernemende in die sector zullen zich moeten aanpassen. Een tramlijn tegenhouden gaat contraproductief werken.
De autosector is ook jaren zwaar gesubsidieerd geweest door het systeem van bedrijfswagens. Europa eist nu dat daar een einde aan gemaakt wordt.

Maak er een gedichtje van ja.
Zoiets filosofisch.

Het geeft niet dat het één en al kwakkel is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be