![]() |
Een goed geformuleerde "inconvenient truth" voor het lichtzinnig links volkje.
Citaat:
|
Ik voeg er nog aan toe dat Frankrijk tot op heden, inzake de beoordeling van haar financieel-economische situatie, in feite met fluwelen handschoentjes werd aangepakt. Want te oordelen naar de diverse indicatoren, en een vergelijking makend met Spanje en Italië, is de toestand helemaal niet zo schitterend.
|
Maar Merkel speelt hier helemaal naast de bal.
Niemand verwijt Duitsland een competitieve economie te zijn. Wat men Duitsland verwijt is dat dit land recepten heeft opgelegd die andere landen hebben vernietigd. De werkloosheid in Griekenland en Spanje - rechtstreeks gevolg van de Duitse recepten - komt neer op de totale vernietiging van die landen. Men verwijt Duitsland dat het geen alternatieve strategieën wil bekijken. Zoals een groeiscenario. Merkel heeft dus letterlijk een irrelevant stuk geschreven. Totaal naast de kwestie. |
Citaat:
En in feite legt Duitsland ook niks op. Het staat landen als Italië, Spanje of Griekenland natuurlijk geheel vrij om op te houden met nog langer geld te lenen. Het staat ze geheel vrij om geen hulp aan Duitsland te vragen. Maar als ze wel hulp van Duitsland willen, dan mag Duitsland dus voorwaarden stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je, toen die landen nog meer geld wilden om het erdoor de kwanselen ? |
Wat heeft dat met jou titel te maken?
|
Citaat:
Want wat Merkel zich NIET schijnt af te vragen, is het volgende: "beste lezer, hoe zou U het vinden mocht U kunnen bekomen dat uw rijke buur U zijn credit card moet ter beschikking stellen zonder dat hij iets te zeggen heeft over wat U daar nu mee doet ?" Dat verklaart dan meteen de houding van alle "ontvangers van solidariteit" ten opzichte van die van wie ze vinden dat-ie de solidariteit moet bekostigen he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Crawl back in your hole dude. |
Citaat:
|
Citaat:
I don't feel like crawling back, my dear fellow. Is Magnette plots niet meer tot de linkerhelft van het politiek spectrum te rekenen? Heb ik iets gemist? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, Hollande doet het politiek-strategisch zo slecht niet he. Hij heeft beseft (als goeie sos !) dat er veel meer sympathie en "stemmen" te halen zijn bij zij die willen krijgen, dan bij zij die het moeten betalen... en 't zou hem goed uitkomen mocht zijn sinterklaaspolitiek om zich van Sarko te distancieren betaald kunnen worden door Angela. Hij is dus zijn "troepen" aan het aanscherpen onder al zij die de Duitse portemonnee willen, om Angela "in het nauw" te drukken, zoals het een goeie struikrover betaamt, he ;-) |
Citaat:
*Edit* hier het origineel: http://www.knack.be/opinie/columns/j...0123908663.htm |
Citaat:
Ben ik even blij dat ik op het juiste moment naar Zwitserland verhuisd ben. |
Nu we overigens toch bezig zijn van Overveldt te citeren:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be