![]() |
Ik mag Utrecht niet meer in met de Corsa
Beestje is van 2000, wel met catalisator, maar volgens GroenLinks te vervuilend voor het stadsjie aan de gr�*ch.
Maar deputeert dit plan niet de wat minder bedeelde autobezitter ? Ik denk aan hen die lichamelijk niet in staat zijn om te fietsen of om andere redenen vast zitten aan hun autootje. Amsterdam heeft ook al zoiets en wil ook de tweetakt brom- en snorfiets weren. Ik meen ook dat enkele andere steden in Europa autoluw of zelf autovrij zijn. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...um-weren.dhtml Buro Blauw :silly: uit Wageningen is niet in staat om de luchtkwaliteit van het busstation te meten, zo vuil is het daar. Leve het openbaaar vervoer. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/207807 |
Citaat:
|
Utrecht zit vol met kleine sjaggeraars, sabbelaars en minimum loners. Die rijden in oude auto's. Ze hebben geen geld voor een milieu-goedgekeurde nieuwe auto.
Dus zoals altijd: het is Jan met de Pet die de milieu rekening gaat betalen. En dat zijn echt niet 'de sterke schouders' waar die socialisten zo dol op zijn. |
Citaat:
Zoals hetBuro Blauw al zij: dikke vette dieselbussen die vaak nog leeg of halfvol zijn ook vervuilen en walmen veel meer dan mijn autootje. Verder zijn er echt veel mensen die met moeite een Susuki kunnen rijden, Dit lijkt veel meer op elitair autootje pesten. GroenLinks is dan ook anti-gewone man of vrouw. |
In Duitsland heb je toch ook al een Umweltplakette nodig om de steden al of niet in te mogen rijden.
De rest van Europa zal wel volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
. http://de.wikipedia.org/wiki/Verordn...nstaubplakette (mijn benzineauto met G-kat van 1989 mag daar overal rijden) Citaat:
Zie Wiki: steden-tijdlijst tot 2015: (vanaf 2013 ook de rode plakette verboden) http://de.wikipedia.org/wiki/Verordn...in_Deutschland of http://gis.uba.de/website/umweltzonen/start.htm Er zijn uitzonderingen: bvb voor auto´s die als oldtimer toegelaten en beperkt zijn (speciaal kenteken): Citaat:
|
Citaat:
|
Schandalig dat tweetakt- en viertaktbrommers nog mogen verkocht worden tussen haakjes. Er zijn even goede en betere alternatieven nu. Gewoon verbieden. De verkoop bedoel ik. Diegene die nog rondrijden mogen blijven rijden vind ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hier een mooie grafiek van bepaalde emissies van die L-bakjes, en de uitleg waarom daar iets aan gedaan moet worden: Citaat:
: http://europa.eu/rapid/pressReleases...ce=MEMO/10/464 ![]() |
Blijkbaar is het óf dat, óf belastingen omhoog :-(
Citaat:
|
Citaat:
Vraag me wel af wat de volgende stap zal zijn: het weren van alle auto's met brandstofmotoren en overstappen naar de elektrische auto. |
Citaat:
Omdat ik voor het vervoer binnen ons dorp vaak gebruikt maakt van een 25 km snorfiets dacht ik dat ik meehielp aan het terugdringen van de vervuiling. |
Citaat:
De duurdere plug-in hybrides (genre Opel Ampera) hebben zelfs een puur electrisch-bereik van 60 �* 80 km, dus zelfs helemaal geen probleem in dichtbewoonde ballingsgebieden. |
Heeft er eigenlijk iemand al eens berekend hoeveel bijkomende electrische energie er nodig zou zijn om het huidige, bestaande wagenpark helemaal op electriciteit te laten rijden ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vergelijk de emissies CO, HC + NOx maar: http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno...it_Benzinmotor Ook moto´s mét katalysator (dus euro 3, vanaf 2006) zijn qua HC en NOx minder vervuilend als een modern brommertje A of B die Euro 2 haalt (heeft geen katalysator). De electronisch geregelde katalysator met digitaal motormanagement maakt het grote verschil. Wslk te duur in zo´n compact brommertje (maar het zou in principe wel kunnen). |
Citaat:
Ik vind dat wel een goede zaak, zo wordt er een stok achter de deur gehouden en worden mensen aangezet milieuvriendelijke wagens te kopen. Want op de goodwill van de mensen moet je niet rekenen hoor, dat werkt sowieso niet. Het is ofwel het één ofwel het ander hé. Ofwel ben je rood, ofwel ben je groen. Als je socialist bent, dan laat je al die figuren maar met hun 2 takt brommers olie vernevelen in het gezicht van kinderen ed zodat deze alvast gegarandeerd kanker krijgen door de half opgesmoorde oliedampen die ze inademen ofwel pak je het kordaat aan. Probleem is zoals steeds weer dat deze figuren zelf geen last hebben van hun oliewalmen omdat de uitlaat achteraan zit en zij lekker frisse lucht voor hen hebben. Als progressieve groene die voor de vooruitgang en toenemende leefbaarheid is zorg je ervoor dat iedereen zijn steentje moet bijdragen in het algemeen belang. Ik kies dan ook resoluut voor de groene oplossing. De rode keuze is wederom een rem op de vooruitgang zoals steeds; socialisten blokkeren op die manier de vooruitgang. In Duitsland is het al langer van dat en in bepaalde Chinese steden mogen zelfs geen brommers met 2 takt motoren rijden; daar rijden ze dan elektrisch. Ook in Italië is dat het geval in bepaald perioden van het jaar. Er zijn voldoende alternatieven voor 2 takt brommers, ook voor de minder bedeelden. Het is eigelijk schandalig dat die dingen nog dagelijks verkocht worden. 2 takt is reeds lang uit auto’s verdwenen wegens te vervuilend, maar bij brommers worden ze nog wel getolereerd en dit terwijl ze dan ook nog eens op het fietspad rijden. Europa is hier de grote schuldige omdat ze al geruime tijd verzuimt om de normen aan te scherpen waardoor ze nog dagelijks nieuwe in het verkeer komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be