![]() |
Nog niks over de hype van de dag :pestfilmpje op facebook ?
http://www.knack.be/opinie/columns/j...0126327094.htm
Mr. De Meester vindt het als goeie sos alvast nodig om van de daders de werkelijke slachtoffers te maken... :roll: |
Citaat:
Pesten is van alle tijden; maar nu ze met facebook te kakken kunnen worden gezet en het niet genegeerd kan worden moet er wel met alle morele toeters en bellen op gereageerd moet worden. Vroeger werd het doodgezwegen en werd je darwinistisch de sukkelaar van de klas of sloeg je terug en kweekte je karakter. Diegene die nu schande roepen of of gigantisch op hun paard kruipen ter verdediging van slachtoffer of dader zijn hypocriet of hebben gewoon niks beters te doen. |
Citaat:
Tot zover de theorie. Eerlijk gezegd vind ik het "net goed" dat ze nu zo gebrandmerkt zijn als pester. En die moeder kan ik al helemaal begrijpen. Misschien zijn ze wel te hard gestraft door dat filmpje te sharen, persoonlijk vind ik van niet. Al kan ik verkeerd zijn. Vandaar het bestaan van rechters zeker? Dat ze dat filmpje maar verspreiden, hopelijk heeft het een afschrikwekkend effect. En misschien wekt het ook begrip op voor de gepesten van de toekomst. |
Het is niet meer dan menselijk om te reageren met nét goed enzovoorts. Ik denk ook zo maar zo zie je maar hoe makkelijk men overgaat van rechtvaardigheid naar gewoon wraakneming. De wraak zit in onze genen ingebakken maar is daarom nog niet rechtvaardig.
|
tja, waarom voeren we niet gewoon weer de schandpaal in?
|
Jean-Marie De Meester moet naar een strafkamp met slecht voedsel en harde bedden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zieke geest. |
Ik heb het filmpje deze ochtend gezien; en het "gedeeld" op facebook.
Nu is het er niet meer te zien. Nog wel op "mirrors" natuurlijk. Het was maatschappelijk uiterlijk relevant om het filmpje te tonen. Ik heb natuurlijk ook wel wat pestgedrag gezien in mijn jonge jaren. En ik weet daarvan dat langduriger psychologisch pestgedrag veel erger is dan het puur fysieke. Maar dit was toch puur fysiek van een ernstig pest-kaliber. In volle daglicht, aan een busstation in een boerengat gelijk Torhout. amaai . |
Wij mensen hebben de nare impuls van als er nog andere mensen op iets staan te zien niet tussen te komen blijkt uit onderzoek.
(De reden zou zijn omdat we er van uit gaan dat iemand anders wel zal tussenkomen maar daar geloof ik niet in. Wie heeft er graag dat iemand op zijn vingers staat te zien als men aan het werk is - we maken niet graag fouten als er mensen op ons staan te kijken) Ik ben me daar al een tijdje tegen aan het wapenen sinds ik dat gelezen heb en voel en gedraag me al vaker proactiever. Maar bij stoeiende of vechtende kinderen wat ik toch geregeld zie, kom ik niet tussen/ben ik nog nooit tussen gekomen (tenzij het echt duidelijk zou zijn dat het om zwaar pestgedrag gaat). Zou ik/zouden we dat beter wel doen ? Dat filmpje vond ik echt wel schokkend. |
Citaat:
Ik ben daar nochtans regelmatig maar eerlijk gezegd ik geef geen aandacht aan die scholieren. Als ik iets dergelijks zie ga ik er wel eens tussen gaan staan dat wel. |
Meh, laat die pesters maar gepest worden. Als dit in een Engelstalig land was gebeurd, was 4chan al in actie gekomen. Ze mogen nog van geluk spreken.
|
Citaat:
Goed idee! |
Warming up my throwing arm!
![]() |
Citaat:
Of wat ik ben geworden er mee te maken heeft kan men nooit 100% zeker weten, een mens wordt gekneed door zowel omgeving als genetische predisposities. Wel kan ik zeggen dat ik op mijn 35e 32 punten scoor op een maximum van 40 op de Hare Checklist. Of het jarenlange pestgedrag daar voor iets tussenzit kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt me hoogstwaarschijnlijk. |
Citaat:
2: Die test is grote onzin. |
Citaat:
|
Citaat:
De test is geen onzin, het is ook geen empirische meting. Het is een vaststellen van/indicatie voor voornamelijk gedrag (gedurende jaren, niet zomaar een momentopname), de gevoelens/gebrek aan van de betrokken persoon. Pas op, als mijn huidige psyche (die zich is beginnen manifesteren op een leeftijd van 15 �* 16j) een gevolg is van de pesterijen dan neem ik het hun allerminst kwalijk. Want ik heb er geen last van en het geeft me een voorsprong en voordelen in het leven die een empaat door zijn of haar fundamenteel verschillende aard simpelweg niet kan bevatten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be