Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Stelling: negeerlijsten moeten afgeschaft (verboden) worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173006)

Bokkenreyder 29 juni 2012 21:31

Stelling: negeerlijsten moeten afgeschaft (verboden) worden

Als je op een forum komt (leest of schrijft), is het onnozel van negeerlijsten te gebruiken. Je leest best ieders mening om eenieder zo goed mogelijk in te schatten. Ook degenen die qua ideeën mijlenver van je liggen. Anders blijf je best weg van dat forum. Als je alleen maar je eigen ideeën wilt lezen, moet je een ideologisch forum opzoeken. Ik negeer niemand, zelfs niet hollande (ex-sarkozy en le pen in spe). ;-)

Demper 29 juni 2012 21:32

Akkoord.

Munglik 29 juni 2012 21:32

Ik persoonlijk doe het niet maar ik kan wel inzien waarom sommigen het doen.

eno2 29 juni 2012 21:38

Negeerlijst is een luxe als
1 je iemand niet wil lezen, zelfs niet toevallig
2 Mod zijn werk niet doet

Ik gebruik ze sinds de laatste maand van mijn achtjarige carrière hier

Bokkenreyder 29 juni 2012 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6195493)
Negeerlijst is een luxe als
1 je iemand niet wil lezen, zelfs niet toevallig
2 Mod zijn werk niet doet

Ik gebruik ze sinds de laatste maand van mijn achtjarige carrière hier

Je kunt toch gewoon naar de forummer nick en avatar kijken. Soms kan het nuttig zijn om dingen die je niet wilt (of denkt niet te willlen) lezen toch te lezen.

eno2 29 juni 2012 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6195500)
Je kunt toch gewoon naar de forummer nick en avatar kijken. Soms kan het nuttig zijn om dingen die je niet wilt (of denkt niet te willlen) lezen toch te lezen.

Het gaat niet om dingen, het gaat om IEMAND

Bokkenreyder 29 juni 2012 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6195512)
Het gaat niet om dingen, het gaat om IEMAND

Vooroordelen?
Hoe weet jij wat iemand zal schrijven?

Txiki 29 juni 2012 22:17

Wie ligt er nu wakker van negeerlijsten. Negeer die toch

Bokkenreyder 29 juni 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6195574)

Ik lig daar niet wakker van: ik heb deze stellling zelfs geponeerd tijdens mijn slaap. ;-)

Txiki 29 juni 2012 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6195582)
Ik lig daar niet wakker van: ik heb deze stellling zelfs geponeerd tijdens mijn slaap. ;-)

De Kapitein moest het horen! :x

C2C 29 juni 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6195480)
Als je op een forum komt (leest of schrijft), is het onnozel van negeerlijsten te gebruiken. Je leest best ieders mening om eenieder zo goed mogelijk in te schatten. Ook degenen die qua ideeën mijlenver van je liggen. Anders blijf je best weg van dat forum. Als je alleen maar je eigen ideeën wilt lezen, moet je een ideologisch forum opzoeken. Ik negeer niemand, zelfs niet hollande (ex-sarkozy en le pen in spe). ;-)

Helemaal akkoord.

Ik vind trouwens dat nadenken het best lukt wanneer er contraire ideeën opduiken, waar ge het absoluut niet mee eens zijt.

eno2 29 juni 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6195552)
Vooroordelen?
Hoe weet jij wat iemand zal schrijven?

Ik lees ook niet alle schrijvers, en zij die mij de eerste keer niet bevielen geen tweede.
Is er soms een regel die zegt dat j e hier iedereen moet lezen? De trollen en de zeveraars incluis?

eno2 29 juni 2012 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6195574)

Klopt
Je moet de negeerlijsten van een ander niet afpakken, het volstaat ze zelf niet te gebruiken.

Maw er is natuurlijk weer geen enkel probleem, alleen weer veel nutteloos lawaai.

Supe®Staaf 30 juni 2012 12:50

Citaat:

Opdat de meningsuiting volledig vrij zou kunnen zijn, is het ook noodzakelijk dat de toehoorder in alle vrijheid kan kiezen een mening al dan niet te aanhoren.
Niemand heeft het recht om ons ongevraagd zijn mening blijvend in het oor te schreeuwen, meningen moeten 'vermijdbaar' zijn.

In die zin is een negeerlijst een handig hulpmiddel om meningen te ontlopen.
Meestal is dat uiteraard belachelijk, zoals jij zegt, want waarom kom je anders op een forum (dat je eigenlijk op zichzelf al kan vermijden)
Toch is het vaak praktisch om tijd te winnen door meningen van absolute onzinverkopers te verbergen.
Negeerlijst is dus gewoon een extra hulpmiddel, je hoeft het niet te gebruiken.

hollande 30 juni 2012 12:55

Citaat:

*proest*

Henri1 30 juni 2012 13:41

Citaat:

Daarom respecteert u ook de mening van anderen ?

Bokkenreyder 30 juni 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6196303)
Daarom respecteert u ook de mening van anderen ?

Ik respecteer de mening van anderen, maar ik hoef er niet mee akkoord te gaan, zeker niet als het de gewoonlijke onzin van jouw niveau is. Ik negeer zelfs jouw gezwets niet.

Eigenzinnig 30 juni 2012 13:52

100% gelijk..

negeerlijstjes zijn voor kleuters en pubers..

Het lezen van irriterende en provocerende reacties is goed voor het uitbouwen van een sterk en rustig karakter..toegegeven, bij mijn is het nog steeds in proces in wording..:-D

circe 30 juni 2012 13:57

Troost jullie, degenen die op mijn negerlijst terechtkomen verdwijnen gewoonlijk binnen de kortst mogelijke termijn van het forum.
Hoe het komt weet ik niet, maar mijn muis verslijt er alvast minder snel door.

Klojo eerste klas 30 juni 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6196334)
Troost jullie, degenen die op mijn negerlijst terechtkomen verdwijnen gewoonlijk binnen de kortst mogelijke termijn van het forum.
Hoe het komt weet ik niet, maar mijn muis verslijt er alvast minder snel door.

Zjust maar om te zeggen dat ik uw 'Ik integreer: mijn tenen worden automatisch net zo lang als de tenen van mijn opponent.' ongelooflijk goed gevonden vind.:-D

(wat negeerlijsten betreft....ik stond op het punt er ene aan te maken, maar was eigenlijk benieuwd of de forummer nog verder zou durven gaan...dus geen negeerlijst dan maar anders bleef ik op mijn honger zitten..... :-) )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be